recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Format både til fladskærm og iPad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFormat både til fladskærm og iPad?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Storgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-December-2009
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Format både til fladskærm og iPad?
    Sendt: 29-August-2010 kl. 19:31
Hej

Jeg vil høre hvilket format/container der er bedst, når jeg ønsker at rippe min dvd'er og bluray's til min bærbar. Det skal være sådan at det både er god kvalitet når de streames over på fladskærmen, og sådan de kan komme i Itunes og over på iPad?

Hvis det kan. Hvilket program vil i så anbefale?

Eller kan dette ikke lade sig gøre, og hvis ikke, hvad anbefaler i så der er bedst for at begge ting kan lade sig gøre.

Storgaard

Redigeret af Storgaard - 29-August-2010 kl. 19:34
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 20:47
"Alt" kan afspilles på en bærbar computer, men ikke på en Ipad
Du er derfor nødt til at tage udgangspunkt i hvad din Ipad kan afspille.

Først en oversigt over hvad dette er:

iPad Supported Video Formats:
H.264 video up to 720p, 30 frames per second, Main Profile level 3.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats;

MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats;

Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format

iPad Supported Audio Formats
Frequency response: 20Hz to 20,000Hz

Audio formats supported: HE-AAC (V1), AAC (16 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3, and 4), Apple Lossless, AIFF, and WAV

Det bedste valg udfra ovenstående er H.264 video og AAC audio i en .mp4 container.

Hvis din bærbare er kraftig nok til afspilning af 720p kan du med fordel benytte 2 forskellige ripnings profiler - en til dine DVD som er i SD format (rippes til 576p mp4), og en anden til dine BD som er i HD format (rippes til 720p mp4) - hvis ikke så ripper du både DVD og BD til SD mp4 (så fylder filerne også mindre)

Værktøj der skal benyttes er eks.
1. Anydvdhd til at fjerne kryptering på både DVD og BD før du kan recode
2. Handbrake til at recode dine DVD og BD til mp4

Undertekster skal brændes ind i encodningen for at Ipad kan vise det, Handbrake kan gøre dette når du koder DVD men ikke når du koder BD som benytter andet undertekstformat - så hvis undertekster altid er et krav, kræver det andre og betydeligt mere indviklede værktøjer/arbejdsgange

Redigeret af spawn - 29-August-2010 kl. 20:48
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 20:55
Det behøver nu ikke være mere indviklet end at bruge dvdfab. Den klarer alt i en enkelt arbejdsgang.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 23:08
ok - jamen så bruger han bare dvdfab :)
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
fishytank Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-September-2009
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 09:16
Jeg bruger Handbrake til konvertering og "apple - universal" indstilling til min iPad. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu