recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Format på TV via HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFormat på TV via HDMI

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Whiteriver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Format på TV via HDMI
    Sendt: 14-December-2007 kl. 22:32
Hvordan ændrer man indstilling på boxen til at køre enten 780 eller 1080, da jeg har problemer  med formatet på mit Samsung, når jeg kører via HDMI indgangen. Så har jeg ikke mulighed for at ændre formatet til Autobred, som jeg ellers kan, når jeg kører uden om boxen eller kører via scart. Jeg har prøvet at gendanne TV'et fra fabriksindstillinger via Plug and Play, men det hjalp heller ikke, og Samsungs hotline har ikke kunnet hjælpe, men jeg har før haft muligheden for at kunne væge autobred via HDMI, men det virker ikke længere.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 00:18
Hej Whiteriver,

Det ville nok hjælpe hvis du skrev hvilken boks der er tale om??!?

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Whiteriver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 09:51

Hej

Ja, den smuttede.

Det er Zaptor-boksen

Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 09:54
Hvis du trykker på TV knappen på Zaptor fjernbetjeningen, så skifter du mellem 4:9, 16:9 og letterbox zoom... altså kan du bare stille den på 16:9 og tv'et på alm widescreen, så får du altid et tilpasset billed.

Redigeret af detlef - 16-December-2007 kl. 12:30
Til top
Darkwing Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 11:55
Øhhh... Et 720p eller 1080i signal er da altid i 16:9 ? Så hvis det er forbundet med et HDMI kabel er ratio da implicit altid sat ?
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Darkwing Darkwing skrev:

�hhh... Et 720p eller 1080i signal er da altid i 16:9 ? S� hvis det er forbundet med et HDMI kabel er ratio da implicit altid sat ?

Ja, men jeg forstod det sådan, at der altid ønskedes 'auto-bred' funktionen fra den tilsluttede set-top boks (Zaptor). Altså, 4:3 materiale IKKE blev pillarboxet, som det eller bør (for at bevare korrekte proportioner). Nogle TV er i stand til at udføre pillarbox, hvor andre forventer at set-top boksen gør det.

Men du har da helt ret i, at 720 og 1080 er 16:9 opløsninger....

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 11:39

På den måde de skriver at 720 og 1080 er 16:9 opløsninger _____ hvor andre steder "Bøjer man sandheden så meget, at denne ikke holder længere". At Computerskærme vel fortsat er i 4:3 fortæller lige hvad? Ud fra Patentkrav synes det mindste problem for mig være billedets Bredde, uanset hvilke standarder nogen tror bestemme over ____ Og når man har vænnet sig til kunne ændre på Billedet ved Scart tilslutning, bliver man vel stik-tosset hvis man lige pludselig skal acceptere et Mindre billede ved HDMI indgangene!

Med hensyn til kvalitet er Glas linser fortsat runde, uanset hvilke Tv formater man ligesom vælger.

Tænkte man aldrig på HDTV Før man udviklede 16:9   Betegnelsen HDTV er altså ældre end som så.



Redigeret af moho - 18-December-2007 kl. 11:44
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu