|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
oz1mis ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
![]() Sendt: 18-Maj-2011 kl. 14:27 |
Jeg forsøger at gemme en DVD på enten min PC eller en USB disk, for derefter at ville afspille den på mit TV.
Jeg synes jeg har prøvet en hel del formater/indstillinger uden meget held :-( MakeMKV har jeg brugt til at gemme filen. mkv filen kan tv'et ikke vise - men det regnede jeg heller ikke med. Jeg har brug Handbrake til at lave en m4v (H.264) fil, men det format kendes ikke. Jeg har tidligere forsøgt med mp4 også uden held. Mit tv er et Philips 9604 og i brugsanvisningen er nævnt følgende "Afspilningsformater":
Jeg synes jo jeg har forsøgt at ramme et af dem, så har I nogle forslag til hvad jeg skal gøre ? mvh Michael
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
![]() |
TV'et kan kun afspille AVI eller WMV9 filer.
Jeg har brugt et program der hedder VSO ConvertXtoDVD http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/ Det er et godt program, men det koster også penge. Ellers prøv at Google "DVD to AVi" men pas på med hvad du får fingre i og læs grundigt om programmet før installation
Redigeret af Pony65 - 18-Maj-2011 kl. 14:43 |
|
![]() |
|
oz1mis ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
![]() |
Et delvis svar fra mig selv...
Jeg omdøbte m4v filen til mp4 - og så vil TV'et gerne vise den... Mystisk hvad der så er galt med de andre mp4 filer jeg har liggende - der må gemme sig noget forkert i dem - kan jeg se hvad ? /Michael
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
![]() |
Havde ikke set at den kan spise mp4 filer, men det kan være at det er noget med lydsiden i mp4 formatet eller der er en komprimering.
Mener du kan fjerne komprimering med Handbrake
|
|
![]() |
|
![]() |
Det kører fint med Handbreak's "Normal" indstilling, jeg skal bare huske at filen skal hedde mp4 og ikke m4v - nogen der kan forklare forskellen ?
Jeg ville prøve den bedre "High Profile" indstilling, men det resulterede i at der ikke er billede, kun lyd...? Hvad er forskellen på videoindstillingerne i de 2 kvaliteter ? /Michael
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |