|
Formater hd |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 14:30 |
Hej
Har fået en Asus bærer s400c og den vil jeg gerne have renset for alt gerne formateret hd. Der er w 8,1 på. Er der forslag til hvordan det gøres nemmest. Produktnøgle kan jeg forstå ligger inde i maskinen et sted og ved ikke lige hvordan hvis den evt skal bruges. |
|
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor har du OS liggende til en ny installation.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Jeg ville starte med at tage en backup af maskinen på en USB disk, så du kan komme tilbage, hvis du fortryder.
Macrium har en fantastisk software, hvor du kan tage backup og som findes i en gratis udgave: Macrium Reflect. Har du planer om opgraderer til Windows 10? Hvis ja, så ville jeg opgraderer til Windows 10 først. Ved at opgraderer til Windows 10, bliver din hardware reg. som en lovlig version hos Microsoft. Herefter kan du hente en version af Windows 10 her: https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 og lave en USB du booter op på. Her kan du under installationen angive at du vil inst. en ny version og du kan slette alle partitioner på disken og oprette en ny du så formaterer. Når du under installationen bliver bedt om licens nøgle, angiver du vil angive den senere. Når installationen er færdig og du checker licensen, så vil den være registeret/aktiveret. Jeg har selv brugte denne fremgangsmåde og ved at den virker. |
|
![]() |
|
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
det ligger på en lille del af hd,
|
|
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Den brænder du så ud på DVDer, hvis du vil beholde det nuværende OS, og genistallerer fra dem. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
der er ikke dvd i og har ikke et løst et.
|
|
|
|
![]() |
|
Skal ikke bruge noget af det der er på pc.
Har prøvet og opgradere til w10 det vil den ikke tror det er fordi der mangler opdatering. Har så lige fundet et sted hvor jeg kan nulstille den den det er jeg igang med.
|
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19561 |
Nulstilling er en harddiskpartition for sig selv (recovery partition).
Derfor skal du ikke bare formattere hele harddisken ukritisk, så har du ikke har noget at falde tilbage på.. Klaus |
|
![]() |
|
Til Klaus
Også selvom der intet er på pc jeg skal bruge. |
|
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
Når Win 10 er installeret som opdatering registrerer Microsoft maskinens identitet og legale status. Først derefter kan man lave en total formattering (incl. recovery partition), når den beder om licensnøgle under installation springer man det punkt over. Efter installation skal maskine igen valideres af MS, og her godtages den ud fra tidligere lagrede identitet. Så en langsommelig proces, men behold recovery partition lidt endnu. ![]() Hvis du er igang med nulstilling/recovery restore slettes C drev også, men ikke recovery partition. Og så skal der selvfølgelig hentes Win 8.1 opdateringer, hvis det er Win 8.1 der ligger som recovery partition? Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 23-Oktober-2015 kl. 19:19 |
|
![]() |
|
Byteman2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2013 Status: Offline Point: 149 |
Jeg ville køre en recovery under opstart med F9. Det skulle gerne blive til en form for "Factory reset". Ellers kopier recovery section til USB, afprøv Recovery derfra. Virker det, så formater og kør recovery.
|
|
![]() |
|
Har måske kludre i det.
Efter nulstilling vises der 2 hd ubder denne computer. Den ene på 185 gb den anden på 258 gb. HD på 500 gb er åbenbart delt? Der er også en 25 gb ssd i maskinen men den kan jeg ikke se under denne computer. Burde den ikke være der og med styresystemet på? Der er et Windows flag på den 185 gb hd del. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |