Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
|
Sendt: 28-Juni-2008 kl. 00:05 |
JLee@
Lige et tip til redigering. Når du ser optagelsen igennem og bruger Chapter knappen, så kan du for at ramme "klippepunktet" helt præcist bruge pauseknappen og herefter med ét tryk på spol frem eller spol tilbage knappen flytte en frame ad gangen. For at stoppe den ultra langsomme gengivelse trykkes igen på pause knappen.
På den måde kan det helt nøjagtige sted klippes med en nøjagtighed på 1 ud af 24 frames pr sek.
|
|
JLee
Bruger
Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 215
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 09:36 |
laursen skrev:
Hej JLee,
JLee skrev:
Jeg anvender aktuelt dvd+R DL, men har også dvd-r, dvd-rw og dvd-ram.
Det
er punktet “DVD Management”, der ikke vises, når jeg følger manualen.
til gengæld ser det ud til, at "side 30"-fremgangsmåden virker. |
For DVD-RW og DVD-Ram bør du altid kunne se punktet "Format". Hvad ser
du i stedet for "DVD Management" under punkt 3, når du har fuldt den
"Almindelige fremgangsmåde" på side 29?! |
Kun mulighed for hdd management. Måske er humlen, at det var en +skive, jeg brugte, for da jeg brugte en -rw, kom dvd management frem. Det er dog lidt mærkeligt, at punktet ikke kommer frem med +skiver, da alle medier jo skal formatteres, før de kan brændes
laursen skrev:
Pyhaa - - jeg troede aldrig jeg skulle nå helt til vejs ende i de mange spørgsmål - håber noget af ovenstående giver nogenlunde mening !?
/Lars
|
... Jamen jeg er så fuld af spørgsmål, så man kan jo ligeså godt samle dem lidt sammen, ik . Og så må jeg sige, at I herinde generelt er gode til at forklare tingene, så selv lægfolk kan forstå dem . Al den tid, du og andre har brugt på at skrive de maaaaange svar på mine maaaaange spørgsmål er altså stort værdsat og bestemt ikke forgæves. Dog har et af dine svar affødt to tillægsspørgsmål:
laursen skrev:
...det er kun DVD-RW formateret i VR indstilling samt DVD-Ram hvor kopieringen kan ske med høj hastighed den modsatte vej. |
Betyder det, at hvis jeg - anvender -rw, vil der altid gå noget tabt, da jeg enten skal formatere som VR (hvilket, du skriver, giver kvalitetstab?) eller brænde med normal hastighed tilbage til hdd.
- anvender dvd-ram til midlertidig lagring af optagelser, som skal tilbage på hdd og sørger for at brænde og kopiere tilbage i høj hastighed, så skulle alt være godt?
Kampus skrev:
Lige et tip til redigering. Når du ser optagelsen igennem og bruger Chapter knappen, så kan du for at ramme "klippepunktet" helt præcist bruge pauseknappen og herefter med ét tryk på spol frem eller spol tilbage knappen flytte en frame ad gangen. For at stoppe den ultra langsomme gengivelse trykkes igen på pause knappen.
På den måde kan det helt nøjagtige sted klippes med en nøjagtighed på 1 ud af 24 frames pr sek. |
Det er også sådan, jeg har gjort indtil nu. Efter megen eksperimenteren synes det at blive bedst, hvis man lige giver den 2 frames længere i starten og slutningen af den ønskede sekvens. Når man så sletter reklameblokkene, passer det med, at det kun er den ønskede sekvens, der afspilles. Man skal dog have lidt is i maven, for hvis man får for meget med, bliver det "for meget" så kort, at man ikke kan slette det bagefter, og så er man tvangsindlagt til at se på discovery's moder jord-billede i en brøkdel af et sekund. Ikke megen tid, men meget irriterende i længden
Redigeret af JLee - 29-Juni-2008 kl. 09:39
|
Samsung UE40ES7005XXE Panasonic DMR-BCT820 DIGA Panasonic DMR-EH770 DIGA Panasonic DMR-EH63 Samsung SMT-H3126
|
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 16:58 |
JLee skrev:
Kampus skrev:
På den måde kan det helt nøjagtige sted klippes med en nøjagtighed på 1 ud af 24 frames pr sek.
|
Det er også sådan, jeg har gjort indtil nu. Efter megen eksperimenteren synes det at blive bedst, hvis man lige giver den 2 frames længere i starten og slutningen af den ønskede sekvens. Når man så sletter reklameblokkene, passer det med, at det kun er den ønskede sekvens, der afspilles. Man skal dog have lidt is i maven, for hvis man får for meget med, bliver det "for meget" så kort, at man ikke kan slette det bagefter, og så er man tvangsindlagt til at se på discovery's moder jord-billede i en brøkdel af et sekund. Ikke megen tid, men meget irriterende i længden
|
Jamen det har jeg også en løsning på, fordi jeg blev vanvittig da den nægtede at slette 10 sek. "Combine chapters", og så forfra
|
|
laursen
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 20:33 |
Hej JLee,
JLee skrev:
... Jamen jeg er så fuld af spørgsmål, så man kan jo ligeså godt samle dem lidt sammen, ik. Og så må jeg sige, at I herinde generelt er gode til at forklare tingene, så selv lægfolk kan forstå dem.
Al den tid, du og andre har brugt på at skrive de maaaaange svar på
mine maaaaange spørgsmål er altså stort værdsat og bestemt ikke
forgæves. |
Det er godt at høre - det er altid rart når man får lidt feedback på om svarene er forståelige og kan bruges...
JLee skrev:
laursen skrev:
...det er kun DVD-RW formateret i VR indstilling samt DVD-Ram hvor kopieringen kan ske med høj hastighed den modsatte vej. |
Betyder det, at hvis jeg
- anvender
-rw, vil der altid gå noget tabt, da jeg enten skal formatere som VR
(hvilket, du skriver, giver kvalitetstab?) eller brænde med normal
hastighed tilbage til hdd.
- anvender dvd-ram til
midlertidig lagring af optagelser, som skal tilbage på hdd og sørger
for at brænde og kopiere tilbage i høj hastighed, så skulle alt være
godt?
|
Der har jeg vist ikke været klar nok i min beskrivelse. Jeg mente at man kan kopiere med høj hastighed fra HDD til de fleste DVD medie-typer (+/-/R/RW/Ram) - og altså bevare billed-kvaliteten; men fra DVD til HDD kan det kun lade sig gøre at kopiere med høj hastighed fra VR formateret DVD-RW samt DVD-Ram. Der er ingen kvalitets-tab ved at benytte en VR formateret DVD-RW. Du kan derfor roligt kopiere mellem HDD og DVD-RW (VR formateret) i høj hastighed uden at bekymre dig om tab af billedkvalitet (altså både fra HDD til DVD-RW samt fra DVD-RW til HDD). Faktisk er DVD-Ram helt sammenligneligt med DVD-RW i VR format (DVD-Ram bruger også VR fil-formatet - det er på det fysiske niveau at DVD-Ram og DVD-RW adskiller sig) - fra optageren at se er faciliteterne dog helt de samme mellem DVD-RW i VR format og DVD-Ram. Bemærk, så længe du kopierer i høj hastighed er der ingen tab af kvalitet ! /Lars
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 21:53 |
Kampus skrev:
JLee skrev:
Kampus skrev:
|
|
Jamen det har jeg også en løsning på, fordi jeg blev vanvittig da den nægtede at slette 10 sek. "Combine chapters", og så forfra
|
Nu har jeg så lige klippet to optagelser hvor der var brug for frame to frame metoden. Men for hulan, så snupper den lyden et par frames før billedet. Der røg lige et par totter hår
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24781
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 21:56 |
Kampus skrev:
Der røg lige et par totter hår |
er der noget tilbage?
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 22:01 |
flemming larsen skrev:
Kampus skrev:
Der røg lige et par totter hår |
er der noget tilbage?
|
Hør Flemming, kan du så se og komme ind og se fodbold. Det gør alle raske drenge. Jeg er bare lidt malerisk i mine beskrivelser. Skulle have været forfatter
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24781
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 22:03 |
gider ikke se de to hold. jeg håbede på holland og portugal.
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 22:26 |
Ja hvad ved jeg? Holder kun med danmark, men de kan jo ikke blande sig med de store mere
|
|
JLee
Bruger
Oprettet: 17-Maj-2008
Point: 215
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 21:24 |
Kampus skrev:
|
Ork du, det har jeg været ude i adskillige gange . Problemet med den metode er, at den først viser den endelige optagelse, når man har slettet det foregående kapitel, og så er der jo ikke noget at kombinere med... Jeg har prøvet at dele det første kapitel i to og så slette det tættest på den ønskede optagelse, men den snupper tilsyneladende et par frames, hver gang man sletter et kapitel, og så er jeg jo lige vidt På discovery skal den have ca. 3 frames med globus, så bliver klippet i de fleste tilfælde intakt
Kampus skrev:
Nu har jeg så lige klippet to optagelser hvor der var brug for frame to frame metoden. Men for hulan, så snupper den lyden et par frames før billedet. Der røg lige et par totter hår |
*Så* nederen det der! Men mindst ligeså irriterende, når optagelsen starter midt i et ord eller en sætning, og der er ikke noget, man kan gøre for at regenerere det fraklippede Hvorfor kan man i øvrigt ikke kombinere optagelser, når man nu kan opdele dem? Sikke noget snyd!
|
Samsung UE40ES7005XXE Panasonic DMR-BCT820 DIGA Panasonic DMR-EH770 DIGA Panasonic DMR-EH63 Samsung SMT-H3126
|
|