recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Formatering af ekstern HDD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Formatering af ekstern HDD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rikkesfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rikkesfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Formatering af ekstern HDD
    Sendt: 02-Juni-2016 kl. 10:02
Hej, jeg har en WD My Passport ekstern harddisk, som jeg indtil nu har anvendt sammen med et Samsung TV.

Jeg bruger ikke harddisken til tv'et længere, og vil gerne anvende den som backup drev til en PC (Windows 7 pro). Imidlertid kan jeg ikke få lov til formatere den. Da jeg tilsluttede den første gang (USB), kunne den ikke finde en driver, men kunne godt konstatere at det var en WD disk og størrelsen.

Har prøvet Express og alm. fomatering samt NTFS og exFAT.
Har også hentet og installeret en driver fra WD.
Nogen der har et forslag til at komme videre?

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 11:21
Hvis du kan se HDD i windows Diskhåndtering, slet den bare. Så får du en ikke allokeret disk (tom) og så opretter du bare en eller flere partitioner.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rikkesfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 12:26
Hej JeTex, tak for dit svar. Jeg har prøvet som du foreslår, men formateringen fuldføres ikke. I expressformatering kommer meldingen med det samme, og ved alm. formatering tæller den op til 100% i løbet af 1 times tid, men samme melding kommer derefter.

Jeg tror lige, jeg i aften prøver at tilslutte den til tv'et igen og ser om, jeg kan gøre noget den vej.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rikkesfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 14:08
Update, jeg prøvede at tilslutte disken til min lettere demente PC med win XP. I diskhåndtering kunne jeg godt formatere den ikke-allokerede disk, og den kører nu som backup disk på min nye PC.

Jeg fandt ikke ud af hvorfor, jeg ikke kunne formatere disken på min nye PC, men måske det kan have noget at gøre med 32 bit system på den gamle, mod 64 bit på den nye?

Desuden skulle jeg i den gamle XP diskhåndtering vælge mellem grundlæggende og udvidet partition.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 17:25
Jeg har oplevet tilsvarende flere gange. XP kan åbenbart noget som de nyere OS ikke kan.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu