Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jake51
Guld medlem
Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6330
|
Emne: Formatering og ny installation af Windows? Sendt: 19-Februar-2011 kl. 16:52 |
I øjeblikket kører jeg med Windows 7 32-bit på min gamer-PC
Lad os sige, at jeg formaterer harddisken
Hvis nu jeg køber en strømbesparende PC til internet/mail, kan jeg så installere den samme 32-bit-version af Windows 7 på den nye PC?
Jeg har både 32-bit- og 64-bit-versionen af operativsystemet
Planen var så, at 64-bit skulle på gamer-PC'en
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
 |
0leDK
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1213
|
Sendt: 19-Februar-2011 kl. 17:30 |
Er det sammen license nøgle? Windows skal aktiveres og tror det giver bøvl hvis du har to samtidigt. Rent license messigt må man så hellere ej, den license som følger med hardwaren, typisk et klistermærke på pc'eren, er en så kaldt OEM license og skal følge pc'eren.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19655
|
Sendt: 19-Februar-2011 kl. 17:49 |
jake51 skrev:
Jeg har både 32-bit- og 64-bit-versionen af operativsystemet
Planen var så, at 64-bit skulle på gamer-PC'en
|
Har du kun 1 licens, kan du kun bruge det til 1 computer. Klaus
|
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4947
|
Sendt: 19-Februar-2011 kl. 17:51 |
Har man købt en retail version af Windows (den i pæn æske), så må man godt fjerne den fra en maskine og installere den på en anden maskine. Den må dog kun være på en maskine ad gangen.
Hvis man har en OEM version som oftes følger med en købt maskine, så må man kun installere den på en maskine og ikke flytte den til en anden.
Redigeret af Cyberguyen - 19-Februar-2011 kl. 17:53
|
 |
jake51
Guld medlem
|
Sendt: 19-Februar-2011 kl. 18:09 |
Jeg har en pæn grøn æske
|
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 19-Februar-2011 kl. 20:11 |
OEMs kommer også i en "æske" - nemlig det der ligner en DVD-æske - men forskellen er om du har betalt under eller over 1000 for den. Oem koster typisk under 1000 og det er så også årsagen til at licensen ikke må flyttes til andet hardware.
|
 |
jake51
Guld medlem
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 09:16 |
|
|
 |
Ophørt
--
Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Point: 1196
|
Sendt: 21-Februar-2011 kl. 21:04 |
Hvis det kun er til internet og mails, så download ubuntu, og Installer det på den.
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 22-Februar-2011 kl. 18:16 |
Jake51 - den hjælper ikke rigtigt noget - en win7 home premium fås i 2 udgaver. Den ene er en licens der hedder OEM og som KUN må installeres på 1 maskine. når den er installeret første gang så klapper fælden og den følger dermed maskinen til sin død! Licensnøglen må med andre ord ikke bruges på en anden maskine efterfølgende (softwaren kan være ligegyldig). Er det en "fuld retail" pakke som koster et godt stykke på den forkerte side af 1000,- og snarere tæt på de 2K så må du bruge licensnøglen på den maskine du starter med og hvis den dør har du også tilladelse til at anvende den på en ny maskine så længe du overhovedet har lyst til. DET er DET der er forskellen mellem de 2 og dermed også det der afgør prisforskellen.
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6685
|
Sendt: 22-Februar-2011 kl. 19:27 |
jake51 skrev:
Jeg har den her
| Kan jeg installere min kopi af Windows 7 på flere pc'er? Når du køber Windows 7, får du en produktnøgle, som du skal bruge til aktivering af Windows. Hvis du bruger installationsdisken til at installere Windows på en anden computer, skal du købe endnu en kopi af den samme udgave af Windows 7, for at få en ny produktnøgle. Gå til afsnittet Butik på Windows-webstedet, hvis du vil købe endnu en kopi af Windows 7. Punkt 7 i den faq der er på dit link. http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/shop/buying-windows-7-top-questions Men det er ikke så sort/hvidt som der står her. Hvis du kun har Windows installeret et sted, kan du ringe ind, når du skal aktivere, og få en kode.
Redigeret af Brixen - 22-Februar-2011 kl. 19:32
|
Venlig hilsen KB
|
 |