recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Formatering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFormatering

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Emne: Formatering
    Sendt: 06-November-2004 kl. 00:24

Jeg ville forsøge at kopiere en HDD optagelse på min ny Sony HX900 til en DVD+RW. Mediet indeholdt i forvejen en DVD Video format optagelse fra PC'en som jeg forventede at kunne slette i Sony optageren først. MEN, jeg synes ikke at kunne vælge punktet 'Disc-Info' fra Tools menuen (hvor formaterings-funktionen skulle forefindes, som beskrevet i manualen s. 36)!

Gør jeg noget forkert, eller er det helt almindeligt at en DVD optager ikke kan slette et medie skrevet af en anden optager (i dette tilfælde PC'en)?

/Lars

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2004 kl. 12:24

Hej Lars

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Gør jeg noget forkert, eller er det helt almindeligt at en DVD optager ikke kan slette et medie skrevet af en anden optager (i dette tilfælde PC'en)?

Mig bekendt er det normalt, at DVD+RW skal slettes i den enhed de er skrevet på.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2004 kl. 21:09
Jeg foretog et par yderligere tests og kunne i visse tilfælde godt formatere mediet i Sony optageren. Det lader til at optageren nægter at slette en Video DVD indspilning. Altså, hvis mediet i forvejen indeholder bibliotekerne VIDEO_TS og AUDIO_TS med korrekt Video DVD indhold - kan mediet hverken formateres eller kopieres.

Indeholder mediet derimod ukendt materiale (forsøgte at ligge et par JPG billeder i en filstruktur på DVD'en), meddeles at mediet ikke kan afspilles. I dette tilfælde går det fint at formatere. Prøvede iøvrigt også med et par MP3 filer - samme resultat.

En DVD+RW skive formateres i DVD Video +VR mode format på Sony optageren (bibliotekerne VIDEO_TS og VIDEO_RM dannes i roden af filstrukturen). Jeg forsøgte at foretage færdiggørelse (finalize) af DVD+RW skiven, men AUDIO_TS biblioteket blev stadig ikke dannet(!).

Det er ikke verdens undergang, men dog lidt mystisk at optageren låser overfor DVD Video materiale samt at den ikke kan danne AUDIO_TS biblioteket (næste forsøg er at ligge flere optagelser i +VR strukturen med Sonic MyDVD 6).

/Lars

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2004 kl. 21:23

Hej Lars

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

men dog lidt mystisk at optageren låser overfor DVD Video materiale samt at den ikke kan danne AUDIO_TS biblioteket 

Panasonics recordere danner heller ikke den tomme AUDIO_TS folder.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2004 kl. 23:51

Øv, min test forløb ikke så godt.

Jeg var i stand til at importere optagelserne kopieret fra Sony optageren til DVD ind i MyDVD. Her kan editeres og skrives tilbage i +VR mode - desværre er Sony optageren ikke i stand til at læse materialet efterfølgende

- Får igen en meddelse om at mediet ikke kan afspilles!

"#€&#&/&

/Lars

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu