recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Formatet på kanalerne (f.eks. Kanal 5 HD)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFormatet på kanalerne (f.eks. Kanal 5 HD)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sparrez Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: Formatet på kanalerne (f.eks. Kanal 5 HD)
    Sendt: 15-Januar-2009 kl. 16:12

Jeg nyder virkeligt mit nye TV og dermed også muligheden for at se f.eks. HD kanalerne.

Men det undrer mig meget at f.eks. SBSNET er så dårlig til at give os det format som programmerne er produceret i. F.eks. er jeg direkte harm over at de kan lancere Kanal 5 HD og ikke vise f.eks. CSI, Numb3rs, House osv. i 16:9.

Det må da for fanden være muligt for dem? Eller få de serierne leveret i 4:3?

Hvad kan man gøre? Her før prøvet at kontakt f.eks. sbsnet omkring deres valg af format, men uden at få noget svar?

Hvad er jeres oplevelse? Og hvordan ser fremtiden ud? Er der chance for at vi snart begynder at få serierne i det format de er blevet produceret i?

Sorry hvis jeg lyder lidt vred, men man føler lidt at man køber katten i sækken nå en HD kanal sender serier i 4:3 når man ved de er produceret i 16:9 indenfor de seneste par år. Det samme gælder f.eks. for 6'eren hvor jeg fangede nogen afsnit af Stargate i 4:3. Den serie blev produceret i 16:9 helt tilbage fra dens start i slut 90'erne. Om jeg begriber det!!

--
Christian

Til top
IzNoGooD Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 18:00
Hejsa, ja jeg søgte lige inden jeg skrev om det..

Er helt enig med dig, det er sgu for underligt. Sidder her med mit nye tv, så frem til HD-kanaler, men kanal 5 fejler da max med deres 4:3 udsendelser.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af sparrez sparrez skrev:

Jeg nyder virkeligt mit nye TV og dermed også muligheden for at se f.eks. HD kanalerne.


Men det undrer mig meget at f.eks. SBSNET er så dårlig til at give os det format som programmerne er produceret i. F.eks. er jeg direkte harm over at de kan lancere Kanal 5 HD og ikke vise f.eks. CSI, Numb3rs, House osv. i 16:9.


Det må da for fanden være muligt for dem? Eller få de serierne leveret i 4:3?



Ældre sæsoner af serierne har de helt sikkert modtaget i SD fra USA, og SD er 4:3 i USA.

De senere sæsoner af de nævnte serier sendes i HD - bortset fra House, hvor de nyeste sæsoner kører på Kanal 4, men det er trods alt i 4:3 letterbox og ikke en croppet version.

Du må komme komme op i omgangshøjde og følge med i de nyeste afsnit
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 18:37

Jeg tror også det kommer an på alderen af udsendelsen der sendes. De første udgaver af CSI, Miami og lign er efterhånden gamle og sendes i 4:3. Men ser man nogle af de nye udsendelser af både CSI, CSI Miami, så sendes de ikke kun i 16:9, men også i HD kvalitet.

Til top
nifo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 21:16
Jeg er mere bekymret over de ikke sender i surround? Eller er det kun her (via glentevejens antenne) det kun er i stereo?

TV2 FILM HD er i fin surround.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu