recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Formatvalg på selector?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFormatvalg på selector?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Emne: Formatvalg på selector?
    Sendt: 13-Juli-2006 kl. 07:46

Jeg har lidt problemer med automatisk valg af format på min selector. Eller det er nok nærmere min Sony HX710, som er problemet.

Jeg har sløjfet mit scart kabel igennem min HX710 og videre til selectoren. Når jeg ser TV på min selector, som bliver sendt i 16:9 format, skifter mit tv om til 4:3 format og skifter med det samme tilbage til 16:9 format. Det sker konstant ca. med 2 mins mellemrum.

Hvad kan problemet være? Det hjælper ikke noget at slå automatisk formatvalg fra på TV'et. Jeg har tjekket om kablerne skulle sidde løst eller have en defekt. Selectoren er stillet til 16:9 i menuen. Hvis jeg lader scart kablet gå direkte fra selector til TV er der ik noget problem.

Help me :)

But did you die?
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 08:29
Lyder som en fejl i din Sony.

16:9 signaleres ved, at der på et af benene i SCART stikket skal ligge et strøm-niveau på et ganske bestemt niveau. Den helt konkrete Volt angiver så, hvad formatet er.

Det kunne lyde som om din Sony ikke er i stand til at videreføre dette signal korrekt - enten fordi dens egen detektor er i udu eller har et mere snævert krav til niveauet end dit TV har, eller også er det på udgangssiden, at din Sony ikke kan holde spændingen på det korrekte niveau.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 09:13
Hej Peter,

Når du skriver 'sløjfet mit scart kabel igennem min HX710', så har du slukket optageren når du ser signalet fra Selectoren på TV'et, ik'?

Jeg har ikke selv samme opsæt, men blot et par ting at checke
  1. Et det samme problem hvis HX710 er tændt og indstillet på Scart indgangen (L3?) hvor Selectoren er tilsluttet? (jeg formoder at du normalt ikke har optageren tændt når du ser Selectorens signal)
  2. Er HX710's TV format-indstilling sat til 16:9?
  3. Er der nogle timer-programmeringer på HX710 med PDC/VPS aktiveret? (så prøv at slå dem fra)
  4. Du har koblet Selectorens TV Scart udgang til Sony's L3 indgang - og indstillet signal-typen identisk på de to enheder (eksempelvis RGB eller Composite/Video)?
/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 11:59
Hej Peter,

Se iøvrigt også Spawn's svar i denne tråd.

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 21:27

Laursen:

- Ja jeg har slukket optageren når jeg ser TV

1: Jeps, det er det samme når den er tændt

2: Ja den er sat til 16:9

3: Ingen timer programmeringer aktiveret.

4: tjeck

Hmm... Min optager er sikkert defekt

But did you die?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu