recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forsikringer ved køb af nyt hus-alter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForsikringer ved køb af nyt hus-alter

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AGAAGA Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Emne: Forsikringer ved køb af nyt hus-alter
    Sendt: 29-April-2011 kl. 14:07
Hej Derude.

Jeg synes i forvejen at vælge et tv er slemt p.gr.a de mange parametre som skal dækkes. Dertil bliver man altid tilbudt en forsikring.

Kunne i skrive godt/dårligt om disse, for jeg har på fornemmeren at det er varm luft i mange tilfælde og at ens indbo i forvejen dækker. Hertil kommer, når man så skal bruge sin forsikring og de skal punge ud.

Hvad er Din menning og oplevelse?
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2011 kl. 14:40
Altså hvis mit nye TV koster mere end 20000 ville jeg måske overveje en forsikring, ellers ville jeg være ligeglad...
 
Man må vel gå ud fra, at forsikringsselskaber sælgere mv. tjener på det de sælger, og det er jo kunderne der betaler, så i det lange løb kan det ikke betale sig.
mvh Christian
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2011 kl. 15:04
Hvis du ikke allerede har det så forhør dig eventuelt ved dit forsikringsselskab om at få en "elektronik forsikring" som udvidelse til min indboforsikring, giver ikke ret meget ekstra for det og det skulle vist også dække hvis man taber mobilen i toilettet, taber og ødelægger den bærbare. Dog har jeg en selvrisiko på 500kr men det er også til at holde ud.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2011 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Hvis du ikke allerede har det så forhør dig eventuelt ved dit forsikringsselskab om at få en "elektronik forsikring" som udvidelse til min indboforsikring, giver ikke ret meget ekstra for det og det skulle vist også dække hvis man taber mobilen i toilettet, taber og ødelægger den bærbare. Dog har jeg en selvrisiko på 500kr men det er også til at holde ud.

Her skal man dog være opmærksom på afskrivning som der sjældent er på forsikringer man kan tilkøbe separat til TV'et.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 21:09
jeg kan da sige så meget at vi havde et 50" plasma som futtede af efter 2½ år desværre, vi gav 15.000 for det i sin tid, vi har så elektronik forsikring igennem forsikrings selskabet, men vi fik kun 8500 for det, så hvis jeg nu havde tegnet en udvidet forsikring ville jeg nok have fået noget mere, så man skal jo nok tage i betragtning af hvad man kan tabe osv hvis ulykken skulle være ude. Vi har købt et til 10.000 nu som self var noget bedre end det vi havde før, og har så valgt ikke at tegne udvidet forsikring. Men hvis man er oppe og give 15-20.000 ville jeg nok gøre det, da tabet af værdien på fjernsynet, hvis det skulle gå i stykker, er meget stort på kort tid.
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 23:56

Mit tv til 22k futtede af efter ca. 4 år, der dækkede IF det til et tilsvarende, dog minus selvrisikoen. Det er jo fair nok, men bare lidt surt når et tv der kan det samme kun koster 10k.

En anden ting er også at forsikringen fra butikken mange gange følger produktet, det vil sige, at hvis du vælter tv'et ned fra væggen efter 1 år og får et nyt, så er der ikke forsikring på det nye. Måske fair nok, man skal bare lige være klar over det.
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 14:54
Har lige været hos GLS og afhentet min Tangent gevinst fra lotteriet. Glæder mig til udpakningen. Kassen vejer stabilt mange kg.
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af Wester Wester skrev:

Har lige været hos GLS og afhentet min Tangent gevinst fra lotteriet. Glæder mig til udpakningen. Kassen vejer stabilt mange kg.
Øhh....OK??:-)
mvh Christian
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2011 kl. 07:26
Oprindeligt skrevet af Wester Wester skrev:

Har lige været hos GLS og afhentet min Tangent gevinst fra lotteriet. Glæder mig til udpakningen. Kassen vejer stabilt mange kg.


Jamen det var da et vigtigt input i debatten.Dead
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu