|
Forsinkelse af lyd ml Samsung TV og Sonos Connect |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jeppiz ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-September-2012 kl. 23:21 |
Jeg har netop erhvervet en Sonos Connect:Amp og vil nu gerne spille lyden fra mit Samsung LCD TV (model UE40B7050WWXXE) gennem denne ud i mine Scandyna MiniPods. Jeg har en D/A-converter i mellen SPDIF udgangen på TV'et over i et phono-stik (extern indgang) på Sonos.
Faktum er at der er forsinkelse på signalet som ikke er til at leve med ![]() Har prøvet at køre lydsignalet direkte fra min Yousee HD-boks til Sonos, men det blev det umiddelbart blot værer af ![]() Butikschefen i Hifiklubben fortalte mig at der blot var tale om en indstilling på mit fjernsyn for at få dette til at virke!?
Er der nogle der har gode forslag? På forhånd tak
Jeppiz, Århus |
|
![]() |
|
jeppiz ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Korrektion: Det er digital optisk kabel jeg har fra TV til D/A-converter som i øvrigt er en Argon MiniDAC)
/Jeppiz
|
|
![]() |
|
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
Hej,
det er et problem stort set alle har, når du kører lyd og billede på to forskellige enheder. Der bør være en "delay" setting et sted. Men nu ved jeg jo ikke om lyden er "foran" eller "bagefter" billedet. /Thomas
|
|
![]() |
|
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
Der er et 80 msec delay igennem Sonos. Dette er et hardware problem. Hvis du kan indstille det i fjernsynet kan du udligne det. Jeg er dog ikke stødt på sådan en setting i mine Samsung TV. Måske i service menuen...
|
|
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
|
![]() |
|
Hej Bleze og Dumb,
Tak for svaret - begge to! Lyden gennem Sonos (ZP120) er "bagefter" og giver en ret "spooky" ecco-effect
![]() Jeg har allerede checket for en sådan indstilling på mit Samsung UE40B7050WWXXE og har ikke fundet det. Er jeg så bare på r....? /Jesper |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Ja, du er desværre nok på r... hvis tingene skal køre igennem Sonos. Du kan få enheder der kan forsinke lyden, men i dit tilfælde er lyden allerede bagefter og du kan ikke forsinke billedet.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Nu har jeg ikke selv sonos så jeg ved jo ikke hvor meget sonos forsinker lyden, men som det allerede er skrevet er det meget normalt at lyden fra TVets højttalere ikke er synkron med lyd der kommer fra f,eks en forstærker. Det er den heller ikke mellem mit Panasonic TV og Marantz reciever. Hvis jeg spiller med begge samtidig kommer der en ekko effekt. Jeg lukker bare for lyden på selve TVet hvis jeg vil have lyd via recieveren, så forsvinder ekkoet. MVH
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Har du evt. prøvet med den analoge hovedtelefon-udgang på Samsung-TV'et? Her vil lyden i det mindste være synkron med billedet FØR den rammer Sonos Connect:Amp. Jeg har ikke selv testen indgangen på min Connect, men det kunne være jeg skulle gøre et forsøg for at sammenligne - jeg ved at mit Pio-TV ikke har noget delay på den analoge udgang, så al forsinkelse vil komme fra Sonos.
Edit: Her er en 3. mulighed: https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/240/~/line-in-audio-not-in-sync-with-video Redigeret af Yakken - 03-September-2012 kl. 15:11 |
|
|
|
![]() |
|
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
Har lige prøvet at streame Itunes Festival (ipad) -> airpot express -> sonos connect -> sonos play3 med uncomressed sat i Sonos. Der er stadig en forsinkelse mellem billede og lyd.
ps. kan kun sætte compressed på sonos app til mac og ikke til ipad, underligt.... Redigeret af htpcdude - 03-September-2012 kl. 23:24 |
|
![]() |
|
Med dét setup kan det vel ikke være andet end forsinket? Du har 2 wifi-streaminger involveret. Trådstarters problem involverer ingen wifi-streaming, men kun en AD-konvertering. Hvis han dertil bruger hovedtelefonstikket, så er denne konvertering også væk og tilbage er der kun den forsinkelse Connect:Amp selv introducerer mellem indgangen og udgangen.
|
|
|
|
![]() |
|
Hej alle, Tak for de mange gode inspark - om end ikke så positive som håbet ![]() Mit fjernsyn har slet ikke (analog) hovedtelefonudgang - kun digital optisk udgang til til lyd. Så i påstår altså at der ikke er noget at gøre hvis jeg ikke kan forsinke billededet vha. en indstilling på mit TV. Hvis det er tilfældet så tror jeg faktisk at SONOS er et forkert køb eftersom jeg netop gerne ville bruge mine dejlige minipods til at give lidt ekstra (god) lyd på mit ellers gode fjernsyn... ![]() Hvis jeg indse dette, hvad er så reelt et alternativ til SONO (ZP120)? På forhånd tak! /Jeppiz
|
|
![]() |
|
jgni ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
Jeg har lidt samme tanke. For jeg overvejer også at købe en Sonos Connect:Amp Jeg har lidt overvejet om jeg mon får samme problem med mit mediecenter og så Sonos'en. Hvis ikke, så kunne det også være en løsning for dig. Dog hvis du slet ikke har så noget, så er det lidt en voldsom omgang, bare for et problem med et par milisekunders forsinkelse af noget lyd.
|
|
Mvh. Jan
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |