recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forsinkelse...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forsinkelse...

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 17:09
Der skal ikke køres 50 Hz, men 24, som svarer til billeder i sek på BD = bluray
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 23:50
Tak Kampus
Har lige ændret på opsætningen sådan at LG BR kører 1080p25 hz  og på Harman kardonen kunne man så få adgang 1080p24 derefter :-)

Har også indstillet lipsync helt nøjagtig efter et klap i Sherlock Holmes så det nu er 42ms

Så det er næsten som at have fået et nyt anlæg

Derfor en stor tak til alle hjælpere

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 23:57

BD afspilleren skal sende 24p ud, det skulle den gøre helt automatisk, det vil den så vidersende gennem Reciver til TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2016 kl. 00:16
Hej Radiomanden
Det ville den ikke. Heller ikke Bitstream . Den har været meget speciel med alting ... fjernbetjening der ligner en pibe og designet. Det kan selvfølgelig være at den har været ændret i forretningen den stod.  Min gamle Sony bdp550 lyste med p24 af sig selv så regnede faktisk også med at det virkede af sig selv på LG´en. Det virker dog heldigvis nu..
Så det er bare fedt!

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2016 kl. 09:50
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2016 kl. 14:04
TakClapBig smileParty
Til top
mrjocs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2016
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjocs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2016 kl. 19:53
Det er ikke alle bluray afspillere der kan sende 24p ud. De fleste af de afspillere der ikke kan dette laver selv speed up (pal/50hz) og eller 2:3 pull down (ntsc/60hz). og der har vi problemet vi du har tvunget den til noget der giver hakkerier. 
mvh
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2016 kl. 21:11
Kan alle BD afspillere ikke outputte 1080/24 ud? Jeg troede det var en del af standarden så det var noget alle afspillere skulle kunne?
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 08:43
Tjah ... har haft tre BR afspillere
-Sony bdp550 kunne og fandt selv ud af det
-LG ??? blev afleveret igen da den ikke kunne DTS hd etc.
-LG (den her nævnte) skulle indstilles både med lyd og billede.
Så svaret er vel afhængig af model.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af exlærer exlærer skrev:

Tjah ... har haft tre BR afspillere
-Sony bdp550 kunne og fandt selv ud af det
-LG ??? blev afleveret igen da den ikke kunne DTS hd etc.
-LG (den her nævnte) skulle indstilles både med lyd og billede.

Hvis den nuværende ikke kan finde ud af det automatisk, som din Sony kunne, skulle du måske overveje at skifte den ud til en Sony.

En afspiller skal selv kunne finde ud af billedfrekvensen, ellers er den (i mine øjne) defekt!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 09:57
Eller skift til en Pioneer BD afspiller, der har "Pure Direct", som sender skivens data direkte videre uden at fifle ved dem.
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 10:06
Ja, ville jeg også men manglede pengene...
Men vidste faktisk godt at der kunne opstå noget arbejde med den for at få den til at virke. Det har jeg desværre skulle med alt fra Korea -instrumenter og elektronik.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu