recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskel HDMI og Component signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForskel HDMI og Component signal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Blade Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Emne: Forskel HDMI og Component signal
    Sendt: 16-Marts-2006 kl. 12:52

Nogen der kan forklare mig forskellen mellem de to signaltyper og lidt om hvor stor kvalitetsforskellen er... F.eks. ved jeg at min dvd-optager kan sende i component progressive scan... Men den har ikke et HDMI stik..

Men hører gerne.

Tak

Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 658
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2006 kl. 13:39
Et HDMI er jo scart stikkets afløser.. Digitalt..

Det overfører både lyd og billede digitalt, og det er fremtidens scart stik.

Component er så vidt jeg ved også digitalt, men en anden fremsendelse af billede. Det der gør det bedre er at du får et progressivt signal der gendanner HELE billedet istedet for kun halvdelen som i et interlace signal. Så der vises vistnok dobbelt så mange linier ved et progressivt signal som et interlace. (correct me if i'm wrong)

HDMI reglerne siger så vidt JEG forstår dem, at progressiv tilslutning IKKE er nok for at få et ægte HD signal.. Der kræves enten HDMI eller DVI signal.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2006 kl. 14:29

Hej,

Component (i tre skærmede ledere) er analog og er ikke synonym med progressive scan (helbilledoptegnelse) men muliggør progressivt signal. 

Men med begge dele er billedet i top (RGB er tit tæt på, men S-video og composite kan slet ikke være med) og endda ofte bedre end HDMI, hvor forbindelsen er digital, men kredsløbene ikke altid i top.

Så det afhænger meget af modellerne, der er tale om. I nyeste High Fidelity testes tre recordere med HDMI, og de billeder, der er af skærme med testsignal er yderst forskellige. HDMI er ingen kvalitetsgaranti.

Ved brug af component må lyd tilsluttes for sig.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
osprey Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Marts-2006
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 11:07

Blade.

Dette er IKKE et udtoemmende svar men signalet til Din Computer skaerm er i  progressiv skan, saa fortsaet indtil Du finder den rigtige loesning.

Jeg har hverken forsoegt eller laest nogen steder hvor signalerne om sende progressivt, kommer ind i en Computerskaerm eller op til et stort TV, jeg taenker paa ad hvilke ben (VGA stik). Men held og lykke.

Osprey
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu