Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
|
Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 20:11 |
flemming larsen skrev:
Kampus skrev:
Flemming, der må da være noget der hedder DELAY eller Lip/sync på din reciever |
Muligvis, men jeg kan ikke finde det lort. Og nu har jeg set mig blind på det hele.
Jeg er ved at få spat af det. Og så lige nat på museet 2.
|
Kender det godt. Men på BD er det ens på alle film med delay på 0,2 sek. Det er straks værre med DVD, der svinger det mellem 0 og 2,5 sek
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 20:15 |
Radiomanden skrev:
Det har Reciveren ikke. |
Det har min heller ikke, så det er afspilleren der gør det. Hvis bare den gjorde, så kunne jeg prøve med bitstream.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 20:20 |
Kampus skrev:
Kender det godt. Men på BD er det ens på alle film med delay på 0,2 sek. Det er straks værre med DVD, der svinger det mellem 0 og 2,5 sek |
Jeg skal vel ikke sætte forsinkelse på lyden, når den i forvejen er efter munden?
Der er ikke andre som har haft problemer med nat på museet 2?
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 20:29 |
flemming larsen skrev:
Kampus skrev:
Kender det godt. Men på BD er det ens på alle film med delay på 0,2 sek. Det er straks værre med DVD, der svinger det mellem 0 og 2,5 sek |
Jeg skal vel ikke sætte forsinkelse på lyden, når den i forvejen er efter munden?
Der er ikke andre som har haft problemer med nat på museet 2?
|
Du sender både billed og lyd gennem reciever, ikke? Billedbehandlingen tar' længere tid end lyden, derfor er der ikke sync. Og det er mærkeligt du først har bemærket det nu egentlig. 
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 20:39 |
Jeg fandt en delay nu, men den gjorde ingen forskel.
Der har været et par stykker før, der har haft problemer. Men det har været mindre titler, så har jeg bare gemt dem til konen har smidt mig i seng.
Men denne gang er det en jeg vil se i stuen, og det er sgu ikke sjovt at se på.
Men hvordan kan det gøre en forskel? Som sagt er lyden bagud og hvis jeg så sætter delay på så burde det være mere bagud.
Og jo lyd og billede går begge gennem hdmi, til forstærker.
Nu har jeg prøvet at sætte hdmi direkte fra afspiller til tv, så burde det ikke være forstærkeren?
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 20:44 |
flemming larsen skrev:
Jeg fandt en delay nu, men den gjorde ingen forskel.
Der har været et par stykker før, der har haft problemer. Men det har været mindre titler, så har jeg bare gemt dem til konen har smidt mig i seng.
Men denne gang er det en jeg vil se i stuen, og det er sgu ikke sjovt at se på.
Men hvordan kan det gøre en forskel? Som sagt er lyden bagud og hvis jeg så sætter delay på så burde det være mere bagud.
Og jo lyd og billede går begge gennem hdmi, til forstærker.
Nu har jeg prøvet at sætte hdmi direkte fra afspiller til tv, så burde det ikke være forstærkeren?
|
Har aldrig oplevet at det er lyden der er bagud eller forsinket. Tror du skal ha' en ordentlig BD afspiller
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 20:58 |
Kampus skrev:
Har aldrig oplevet at det er lyden der er bagud eller forsinket. Tror du skal ha' en ordentlig BD afspiller |
Så så, nu skal du være sød.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 21:03 |
flemming larsen skrev:
Kampus skrev:
Har aldrig oplevet at det er lyden der er bagud eller forsinket. Tror du skal ha' en ordentlig BD afspiller |
Så så, nu skal du være sød.
|
Jamen det er da mærkeligt at det er omvendt på din. Har du prøvet at vende den på hovedet
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 23:51 |
Træls problem, har her til aften selv set Night at the Museum 2. Rigtig sjov synes jeg  . Men billedet skuffer lidt.
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 09:04 |
Hans j skrev:
Træls problem, har her til aften selv set Night at the Museum 2. Rigtig sjov synes jeg . Men billedet skuffer lidt. |
Det er noget gevaldigt lort.
Men rart at vide at det ikke er en fejl på alle film.
Ja, billedet har jeg ikke lige lagt mærke til, jeg så kun på mundbevægelser.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
ghost-the-man
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
|
Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 09:38 |
Hej Flmming,det var da pudsigt,noget af det samme problem havde jeg i går,har ellers kun haft det problem når det var via sat-HD boks på nogle kanaler,det var på Predator 2,nogen gange passede lyden med mundbevægelserne andre gange gjorde det ikke,det var ligesom det skete når der blev klippet i filmen, at noget gik galt,har ikke lige kunne finde den delay funktion,hvor lå den under i menuen på BD-80?min er godt nok en BD-50 det kunne jo være den lå samme sted,så vil jeg lige kikke på det igen i eftermiddag.
|
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 09:45 |
ghost-the-man skrev:
Hej Flmming,det var da pudsigt,noget af det samme problem havde jeg i går,har ellers kun haft det problem når det var via sat-HD boks på nogle kanaler,det var på Predator 2,nogen gange passede lyden med mundbevægelserne andre gange gjorde det ikke,det var ligesom det skete når der blev klippet i filmen, at noget gik galt,har ikke lige kunne finde den delay funktion,hvor lå den under i menuen på BD-80?min er godt nok en BD-50 det kunne jo være den lå samme sted,så vil jeg lige kikke på det igen i eftermiddag.
|
på bd80 er det i indstillinger, tv/device connection, og så analog audio output, der går jeg ind i 2ch downmix + 5.1, der trykker jeg 2 gange og så er jeg inde.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |