recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forskel på analog lyd og hdmi på Pioneer LX82
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketforskel på analog lyd og hdmi på Pioneer LX82

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Emne: forskel på analog lyd og hdmi på Pioneer LX82
    Sendt: 23-December-2009 kl. 10:19
Jeg bruger hdmi til at forbinde projektor, blu-ray, tv med lx82.

Jeg vil så bare høre om der er nogen der har forsøgt sig med f.eks. analog lyd i stedet, -
lyder det "bedre"? Er der nogen hørbar forskel? etc.

vh

Godowsky

Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 10:59
Jeg ved ikke med HD lyd. Men alm. AC3 og DTS lyder bedst gennem 7.1 analogen indgangen syns jeg. bedre adskildelse af lyden
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 12:49
HD lyd skal sendes gennem HDMI. Evt. via et ekstra HDMI kabel, hvis der er flere udgange på Reciever.
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

HD lyd skal sendes gennem HDMI. Evt. via et ekstra HDMI kabel, hvis der er flere udgange på Reciever.

Nok er jeg ening med dig, i mange ting. men lige det her er  jeg ikke. For hvis afspilleren selv har decoder til HD lyd i, som kan den godt sende hver eneste kanal særskildt i et stykke phono per kanal
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nok er jeg ening med dig, i mange ting. men lige det her er  jeg ikke. For hvis afspilleren selv har decoder til HD lyd i, som kan den godt sende hver eneste kanal særskildt i et stykke phono per kanal
Ja det kan den godt, men det blir' så uden "Dial 4 +" og LFE
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 14:46

sony har lavet til 7.1 analog udgang i hd. og hvis reciveren har 7.1 indgang så funker det
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 15:05

sony har lavet til 7.1 analog udgang i hd. og hvis reciveren har 7.1 indgang så funker det
Ja det gør det, men stadig bedre med HDMI.Tongue
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 15:10
Jeg er i bund og grund helt enig med Kampus. Der hvor LX-modellerne rent analogt i mine øjne har sit store force er i analog stereo - altså af en surround receiver at væreSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 15:28

Kampus, Hvorfor det?
Hvis jeg havde f.eks. en pio BDP LX91 og f.eks. en SC-LX71/81 så skulle signalet godt nok komme analogt fra LX91 til receiveren, den DAC og det kredsløb/signalbehandling der sidder i den, er flere længde bedre i forhold til den der sidder i ovenstående receiver

Redigeret af Potter - 23-December-2009 kl. 15:38
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Kampus, Hvorfor det?
Hvis jeg havde f.eks. en pio BDP LX91 og f.eks. en SC-LX71/81 så skulle signalet godt nok komme analogt fra LX91 til receiveren, den DAC og det kredsløb/signalbehandling der sidder i den, er flere længde bedre i forhold til den der sidder i ovenstående receiver
Jamen hvis det er bedre, så bruger du bare det. Men med mit setup er det bedst med HDMI.Smile
Men nu har du jo ingen BDP-LX91.Tongue

Redigeret af Kampus - 23-December-2009 kl. 15:45
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

Jeg bruger hdmi til at forbinde projektor, blu-ray, tv med lx82.

Jeg vil så bare høre om der er nogen der har forsøgt sig med f.eks. analog lyd i stedet, -
lyder det "bedre"? Er der nogen hørbar forskel? etc.

vh

Godowsky
Hvad der er bedst kommer an på, hvilken afspiller du har. Normalt ville jeg nok bruge analog til stereo og HDMI til surround. Men hvis du har en highend afspiller, som kan dekode de nye lydformater, kan det måske være bedre lydmæssigt at køre analog også i surround. Dog synes jeg, at receivere generelt er bedre til at dekode Dolby Digital og DTS lydformater end afspillere. Mens D/A konverteringen generelt er bedst i afspilleren. D/A konverteringen i surround receivere er generelt ikke særlig god, efter min mening. Du skal over 30.000 før det bliver ordenligt :)

Redigeret af Leviathan.jk - 23-December-2009 kl. 19:28
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 17:18
Ville tro at Pioneer BDP-LX91 er beder til at decoden lyden også til PCM end Pioneer SC-LX71/81, man skal nok op i Pioneer SC-LX90 klasse for at komme i klasse med Pioneer BDP-LX91.

En anden fordel med Pioneer BDP-LX91 er at den kan sende lyden og bilde ud i hver sin HDMI udgang, derved får man ikke blandet lyd og bilde samme, det burte i teorien given en bedre lyd.

Redigeret af Startrek - 23-December-2009 kl. 17:21
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu