|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|
Først: Beklager, at jeg er lidt længe om at svare i perioder - men arbejdet har gjort et vist indhug på det seneste. Dernæst: Mange tak for GraphEdit - et særdeles nyttigt værktøj.
Absolut. Du har som helt ret - jeg har dog bare valgt at fokusere på hvidbalance og gamma-forløb for udvalgte kilder - typisk DVD eller BD - og her regner jeg med, at grafen er den samme hver gang (for det samme medium). Det betyder, at jeg bruger DVD/BD-medier med testmateriale/prøvebilleder. Jeg ville naivt antage, at hvidbalancen er tilnærmelsesvis korrekt for korrekt mastered materiale af anden oprindelse - men du har ret i , at man aldrig kan vide sig sikker - og specielt gamma-forløbet er ganske givet ikke perfekt for en del kildemateriale (heller ikke farverummet etc.). Problematikken er næsten analog med den udfordring man har med kalibrering af TV-tunere, hvor man kan være sikker på, at TV-kanalerne ikke levere samme billedkvalitet. Jeg synes dog ikke, at det absolut skal afholde en fra at opnå den bedst mulige gengivelse af materiale, som opfører sig pænt - eller som er mastered bare tilnærmelsesvis efter en standard. Da jeg sad og legede med GraphEdit, fik jeg en idé, som du måske har noget input til: Kunne man indsætte et objekt i en graf, som triggede, at en applikation loader en brugerdefineret 1D-LUT? I praksis ville de betyde afvikling af en .bat/.vbs-fil eller kalde en .exe-file med en parameter. På denne måde kunne man loade en dedikeret hvidbalance/et gamma-forløb for en given graf/kildetype.
Samme problem for mig - kan ikke connect'e til MCE (har kun dog forsøgt XP MCE 2005 p.t.). Jeg oplever og måler dog ikke forskel på MCE og WMP på XP med de indstillinger, der køres med i skærmdriveren, DVD-dekoderen og afspillerne.
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Der findes/fantes faktisk et eksisterende værktøj, der kan kalde et script, nemlig programmet Reclock. Reclock hentes her Redigeret af Patriarken - 26-Oktober-2008 kl. 10:25 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|
Tak for tippet.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |