recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskel på Earthquake MiniMe P10, P12 og B&W610XP?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forskel på Earthquake MiniMe P10, P12 og B&W610XP?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forskel på Earthquake MiniMe P10, P12 og B&W610XP?
    Sendt: 29-December-2016 kl. 12:27
Hejsa,

Nogen som har erfaringer med B&W PV1D subwoofer?

Skal bruge den primært til film men også lidt musik.

Alternativt skulle det være en B&W 610XP men er pt. mest tændt på den anden hvis folk har gode erfaringer med den?

-----------------

ÆNDRING:
Earthquake MiniMe P12 V2

Er blevet rådet til enten P10 eller P12 modellen - nogen som kender dem?

Redigeret af Jarly - 11-Januar-2017 kl. 13:06
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2016 kl. 13:22
Jeg havde den hjemme til test, og endte med at have den aktiv i få minutter, den mangler simpelthen power, jeg var virkelig skuffet over den... Jeg havde på det tidspunkt Earthquake Minime P10 - og den nåede den slet ikke til sokkeholderne.... Men den er flot, det skal den da ha...!

Redigeret af Vejrup - 29-December-2016 kl. 13:23
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2016 kl. 13:50
Har haft en 610XP og den var jeg fint tilfreds med. PV1D er vist mest lavet til at se pæn ud, den er for dyr og yder for lidt. 
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2012
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2016 kl. 14:57
Hørte den i HFK i Århus for nylig.
Ekspedienten frarådede mig at købe den, hvis det primært var til filmbrug, og så tage 610XP i stedet.
Så det råd er hermed givet videre Smile

Har i forvejen 610XP, som er rigtig god og lyder fantastisk i min 15-16 m2 stue, men som jf. en anmeldelse et sted, husker ikke hvor, kun kan fungere i netop mindre rum som mit.
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 22:54
Ok tager jeres råd til mig og dropper tanken om pv1d men går så efter 610xp eller måske DALI
SUB K-14 F SUBWOOFER.

Nogen som kender denne Dali model i forhold til 610xp?

Det er jo et lidt svært valg da det måske kun kan afgøres ved at tage dem hjem i stuen.

Tak for jeres hjælp.......godt nytår.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2016 kl. 07:29
Husk nu at der er mange bedre spillere på banen end B&W og Dali.

Jeg ville lytte nærmere på SVS, MK, Earthquale og Velodyne.
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-September-2009
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2016 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

enig! det er vist også sjældent at dali vinder tests af deres subwoofere Ermm

xtz som også laver nogle virkelig prisstærke subs: http://danstv.dk/shop/xtz-hoejttalere-134c2.html
(jeg har selv en 10.17 i hvid, da jeg gerne ville have have en i hvid med sort frontstof så den matcher resten af højtalerne, så er der ikke så meget at vælge imellem, er fint tilfreds, specielt i forhold til kr/øre)

Hifi freaks forhandler Earthquake - det er tit at de har demovarer til meget skarpe priser.
AV connection forhandler SVS.

Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2012
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2016 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Personligt forstår jeg ikke hypen omkring SVS.
Har haft både PB-1000 og SB-2000 hjemme til test, og begge røg retur.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2016 kl. 11:37
Der er jo rigtige mange spiller på markedet. Man skal ikke bare købe en sub ud fra anbefalinger, der er så mange parameter der gør gældende for et valg, prisen er jo et typisk parameter, din stue og dennes akustik, højtalere den skal spille sammen med herunder også hvilken crossover der skal benyttes. 

Men mest vigtige er jo, at det er dine egne øre der bliver tilfredsstillet, så du skal ud og låne nogle subs med hjem.

Alternativer til til omtalte mærker kunne også være REL - Dynaudio - klipsch - Elac - JL Audio - XTZ etc. 

Små/ eller mindre lukket subs hvis da kan bruge dette udtryk, som har kraftig output specielt i det dybe koster typisk en del mere.

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 23:44
Hej igen,

Tror jeg snart sover og drømmer om den rigtige sub (-:

Har fået at vide at Earthquake MiniME version 2 af p10 eller p12 skulle være meget bedre til musik, men også særlig film end B&W PV1D og B&W 610XP.

Nogen som har erfaringer med disse??

Hjælp søges big time..... (-:
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 09:37
Du kan slet ikke sammenligne de to b&w med de earthquake....
Earthquake kasserne er klasser over!
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Du kan slet ikke sammenligne de to b&w med de earthquake....
Earthquake kasserne er klasser over!

Det var også det jeg kunne forstå men er der stor forskel på p10 og p12? og er den lille p10 meget bedre end B&W610xp som jo har samme størrelse nemlig 10'?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu