recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskel på HDMI kabler?? især mht bluray?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForskel på HDMI kabler?? især mht bluray?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 21:57

 

 Det kan vise BD men ikke uden Motion Judder, da der er et problem med den model, de gør at det ikke kan vise 24p som er ret vigtigt får afspilning af en BD, uden 24p fås et temmeligt hakkende billede.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 21:57

Oprindeligt skrevet af Mikael A Mikael A skrev:



Forventer jeg for meget eller gør noget forkert??

Jeg ved ikke om du forventer _for meget_, men du forventer måske noget _forkert_. Blu-ray har for så vidt den tekniske kvalitet til at kunne levere en "som at kigge ud af vinduet" oplevelse, og tv'et er også godt derhenad. Problemet er at yderst få film er tiltænkt at give dig dén oplevelse. De er om noget nærmere tiltænkt at tage dig _væk_ fra virkeligheden, end ind i den. De fleste film har et udseende der er bevidst fordrejet. De mest ekstreme eksempler er film som Sin City og 300. De skal så absolut ikke se ud som at kigge ud af vinduet. Det er lidt overdrevne eksempler, men andre film er ligesådan, bare i mindre grad. Dét du derimod vil lægge mærke til i forhold til DVD, er en langt bedre detaljegrad - du kan se mange flere detaljer i billedet. Det vil du muligvis først for alvor sætte pris på når du får set en stak film, og så ser DVD igen - så opdager du at du mangler noget der plejer at være der.

Hvis du virkelig gerne vil have den superflotte "som at kigge ud af vinduet" oplevelse, så er det ikke film du skal gå efter, men f.eks. Planet Earth, eller Celine Dion's Las Vegas koncert. Det er optagelser der i langt højere grad end film er designet til at få dig til at tro at du er der selv.

Til top
Mikael A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 22:01
jeg er med på at filmens karakter giver dens billede også videre.. men når jeg ser på alle større flader som lyse vægge, skilte også videre er der en masse "sne" i form af sorte prikker.... ikke så man ikke kan se filmen, men jeg har havde forventet at alle farver bare stod snore lige uden pjat...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 22:09

 

 Prøv til at begynde med, at sætte skarphed helt ned, og slå støjreduktion fra. brug også Biograf i billed indstilling, og farve temperatur på normal. Farve, kontrast og lys på Max 45%. Så har du ganske rimelige begynder indstillinger på TVet, indtil det kan kallibreres.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mikael A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 22:49
det skal prøves imorgen aften.. hvordan bærer man sig af med kalibrering..???
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 22:52

 

 En kallibrering, det sker med et af de til foremålet på markedet værende værktøjer som f.eks DVE DVDen, som fås i både SD og HD udgave.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mikael A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 23:05
oki.. skal man ikke have sådan en føler og sætte på skærmen også??

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 23:06

 

 Jo, dine øjne.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 23:07

Oprindeligt skrevet af Mikael A Mikael A skrev:

jeg er med på at filmens karakter giver dens billede også videre.. men når jeg ser på alle større flader som lyse vægge, skilte også videre er der en masse "sne" i form af sorte prikker.... ikke så man ikke kan se filmen, men jeg har havde forventet at alle farver bare stod snore lige uden pjat...

Hvor tæt sidder du på skærmen? Det kan være enten film grain fra selve filmen - analog film vil medføre lidt støj, som jo kommer med på blu-ray udgivelsen. Hvis det er decideret systematisk, digitalt udseende sne, hvor enkelte pixels bliver helt sorte et øjeblik ad gangen, så kan det godt være udfald i HDMI kablet.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Jo, dine øjne.

Du ævler løs om kalibrering, og så svarer du helt alvorligt at det er øjnene der er redskabet man kalibrerer med?

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 23:10

det som der snakkes om er nok helt korrekt, det ses og jeg har diskuterret præcis dette med en pana medarbejder i nakskov.

og har da også set denne "støj" på visse BD film(ps3) og selv HDDVD, men primært rigtig synligt på projektor i 100" . på min LG skal man stå tæt på for at se støjen i de lyse områder som har ens farve(ikke plasma støj).

Det er så det, at jeg selv mener det er mpeg4 komprimeringsstøj, og tegn på de meget små ændringer i billed, og skaber denne støjlignede effekt i f.eks en hvid baggrund.

Det skal lige siges at tager man PS3 og viser et 100% HVIDT billed, så er der ikke den støj eller abnorm i billed, så det hænger sammen med MPEG4.

Så min egen vurdering når man står 20cm fra billed, så er det en MPEG4 komprimerings abnorm, som skaber støjen.

Og selvfølgelig gør mit tv det ikke bedre når den så skaber plasma støj oveni på de mørke farver, så fremhæves disse gengivelser da ekstra.

HDMI kabel problemer er meget anderledes og ligner rigtig SNE, hvis der er konflikter, eller hvis signal falder helt ud, altså sort skærm.

Til top
Mikael A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 23:11
nu ingen slåskampe her..  jeg sidder noget der ligner 3 meter fra skærmen pt, men det kommer forhåbentligt til at ændre sig.. .men jeg vil nok forsøge mig med at forske i lidt kalibrering når jeg finder en løsning der nemmest og optimal for mig.. for pt er jeg ikke imponeret at min Blu-ray oplevelser.. :( Hvis nogen af jer skulle i nærheden af ålborg og have grej/mod på det giver jeg gerne en beskeden belønning for indstilling og lidt info om kalibrering :D
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu