recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forskel på ip9900 og ip9000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketforskel på ip9900 og ip9000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lave Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Emne: forskel på ip9900 og ip9000
    Sendt: 09-Januar-2010 kl. 16:42
Er der en der kan forklare mig hvad forskellen er på de 2 modeller - er 9900 bedre end 9000

Hilsen

Lave
Til top
mandarinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-November-2007
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 08:37
Som jeg kan se det, er den største forskel at 9900 bliver leveret med Enigma 2. Har ikke kigget så meget på teknikken, men DVB-S2 tuneren er embedded til forskel fra 9000, hvor begge tunere er plug n' play.

Hvis der er nogen der ved mere, så følger jeg meget gerne med... 
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af mandarinen mandarinen skrev:

Som jeg kan se det, er den største forskel at 9900 bliver leveret med Enigma 2. Har ikke kigget så meget på teknikken, men DVB-S2 tuneren er embedded til forskel fra 9000, hvor begge tunere er plug n' play.
udgivelsen af Abcom IP910 blev også fastlagt til at være med Enigma1 , og det skete ikke.. den kom for nogle måneder siden, og ip910 kom for snart 1 år siden..

Så tro ikke alle reklamer og rygter.. Abcom holder ikke hvad de lover, og se bare kortlæsere i maskinen de virker ikke efter 2 år på markedet.. kræver stadig custom firmware med newcs ellers er de ubrugelige...

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 13:00
Tjahh... har kun fuldt med i dette marked de sidste par måneder, så har ikke den samme historik som du.

Som det naive menneske jeg er, vil jeg dog vente med at dømme Abcom, indtil jeg ser hvad der rent faktisk kommer, og indtil da må vi jo gøre vores sammenligninger ud fra det materiale der er tilgængeligt (og have historikken i baghovedet, så vi ikke bliver alt for skuffede.

Pendec, har du haft lejlighed til at kigge på de to maskiner, og fundet ud af om der er andre umiddelbare væsentlige forskelle?

Ud fra hvad der skrives i div. fora, så er Abcom Ipbox 9000 enten fantastisk eller forfærdelig, så den subjektive holdning kan være svær at tage ind.
Til top
Lave Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Maj-2004
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 17:27
Jeg har haft en ip9000 men p.g.a. uoverensstemmelser med leverandøren blev den sendt retur.

Den fungerede bare perfekt efter at have fået den senest software på, fik dog ikke afprøvet DVB-T.
Bruger Viasat.

Inden jeg køber en ny ip9000 er jeg nysgerrig på hvilke spec den nye model har.

Hilsen

Lave

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 17:45
jeg har haft 9000HD og 91HD , og var da yderst tilfreds når vi taler om brugen af den.. men når det kom til udviklingen på boksen var DGStation tøvende og Abcom kunne jeg ikke bruge, da de kun "branded" maskinen.. Så når DGStation ikke leverede, så gad jeg ikke lege med den mere..

Generelt, når man har linux erfaring, så er boksen helt fin.. problemet er når man er lidt grøn og ingen linux kendskab rigtig har, eller kun bruger FTP til at sende/modtage filer når ting ændres.. så bør man tænke lidt om det er boksen man skal have...

QboxHD har jeg også prøvet med Enigma2, det var rimlig ustabil og efter sigende stadig ikke perfect, så bliver IP9900 som QboxHD er idag, så bør man tøve med at købe den.

E2 findes jo allerede til IP9000 og kan man bare lidt følge instrukserne, så kan man klare den med IP9000..

og så har 9900 efter sigende jo kun 1 plug'n'play + 1 fast dvbs2, hvor 9000 har 2 slot..

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 20:49
Kan sagtens se pointen i det du siger, Pendec. Tak for din tilbagemelding.

Det eneste der kan bekymre mig, er det der med linux erfaring. Har lidt fra min Popcorn A-110, så håber det strækker, men ellers skal erfaringerne jo komme et sted fra.

er der noget i hardwaren der skulle gøre at 9900 er bedre? En eller anden grund må de jo have til at sætte en ny maskine på markedet.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af mandarinen mandarinen skrev:

er der noget i hardwaren der skulle gøre at 9900 er bedre? En eller anden grund må de jo have til at sætte en ny maskine på markedet.
DGStation har haft  CubeRevo 2000 & 7000 på markedet i østen i længere tid, uden salg i europa. Abcom har så valgt at søsætte endnu en i serien, så alle typer kunder tilfredsstilles..
og teknologien forbedres også på tunere og sammensætning og chipset brugt.
De har sikkert fundet nye Sharp Tunere, og sætter måske et STi7109 chipset i denne gang med bedre support for flere codec's.. IP9000 har kun STi7101 i.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu