|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
Hej Lars
Har selv købt en 805 og er SUPER glad for denne. Købt af Christian (CSN-Teknik [christian@csn-teknik.dk]) som VARMT kan anbefales. Fik min på rekord tid trods problemer med leverancer alle andre steder. Hils gerne fra Skyum Held og lykke. |
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|
MEN, det burde vel heller ikke være nødvendigt at opskalerer fra en HDMI kilde? Det er vel primært HD-DVD og Blu-Ray... HVis man har en DVD med HDMI, så burde man have valgt en med en god scaler! ![]() F.eks. samsungs nye UP-5000, som har HQV Reon Chip, så tager den også DVD ere i god kvalitet!! ![]() Kan også anbefale CSN-Teknik (aka. Christian), han er super! /Simon Og det var da så lidt kikkomaniac! |
||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Ja. Sådan er det med scalere, at nogle kan bruge dem og andre ikke. Det afhænger helt af det setup man har. Har man et 1080P display og alle kilder kan levere 1080P, så behøves der jo ingen skalering overhovedet. Og har man et display med en god scaler indbygget - så behøves der ikke nødvendigvis en ekstern scaler. Men har man f.eks. en 720P projektor, så kan det godt være en fordel at lade en god scaler omsætte alle signaler på forhånd. Det bruger jeg selv her, med godt resultat (bedre end hvis projektorene selv skalerer - ihvertfald dem jeg har prøvet med). Men det må ikke misforstås sådan, at man skal købe det største. Jeg ville bare gøre opmærksom på, at der er nogle markante forskelle imellem Onkyo modellerne på videodelen. Jeg er så heldig, at jeg har kunnet sammenligne både 805, 875 og 905 her. Og det er trip-trap-træsko på kvaliteten. 805 er uden en egentlig scaler, altså i min verden hvor alt er HDMI her nu. 875 er med en egentlig scaler funktion, der i parantes bemærket gør det flot. 905 med både scaler og billedbehandling (digitale filtre til block noise, mosquito noise ect. der bl.a. forbedrer live digital tv). /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
|
Ja Lars
Du er en heldig kartoffel, du er en af de få der har fået fingrende i en 905. ![]() ![]() ![]() ![]() Der er meget forskel på dynamiken i 605,705 i forhold til 805 og opefter, skal man bruge en super kraftig forstærker, da de fleste højtalere gerne vil have en forstærker med det helt store effekt overskud, så er der ingen vej uden om 805 og opefter. 605 er mest til satellitter+sub, 705 er til små gulvhøjtalere mm. 805 kan sættes til næsten alt. Glem databladene de fortæller ikke ret meget om hvordan en forstærker har styr på højtalerne. Jeg har næsten alle deres modeller på lager så jeg laver forskellige sammenligningermed nogle rigtig gode højtalere, og dr kommer det bare frem at de store modeller bare er så meget bedre ![]() |
||
![]() |
||
Parabolen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 271 |
![]() |
|
Jeg overvejer selv 605, hvordan er den klangmæssigt, hvordan er lyden over hele lydspektret. Hilsen Erik |
||
/Erik
|
||
![]() |
||
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
|
Hej Erik
Du må da bare have en på prøve så kan du jo lytte efter på dit setup, med dine kabler og ikke mindst i din stue ![]() |
||
![]() |
||
Parabolen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 271 |
![]() |
|
Hej Christian. Hvornår sender Du en? Det er jo med at tage Dig på ordret... ![]() Rigtigt det er da klart at jeg får den korrekte fornemmelse af lyden ved at få den hjem til mig. Hilsen Erik |
||
/Erik
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Erik
Det er en aftale ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
miffe2507 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
|
Er det muligt at købe en ekstern scaler, så man ikke behøver at købe en stor fostærker bare på videoopskalerings-delen? For det er jo ikke alle der har brug for et output på 200-300 watt pr. kanal |
||
![]() |
||
MortenKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 751 |
![]() |
|
Hvis du vil have MEGET power i stuen, bør du nok gå forbi 605. Men ærlig talt så spiller den skide godt med de sattelitter jeg har. Detaljeret diskant ligesom mine elskede B&W 602'er ( musik 25 m2 ) Har desværre ikke fået set ret meget film efter jeg har fået receiveren ( men det blir der nok tid til , startet på weekend job )
|
||
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53 NAD 356 BEE med indbygget DAC Sonos Connect B&W DM685 |
||
![]() |
||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|
Hej Miffe2507,
Man kan godt købe en extern scaler, igen problem i det. De koster bare lidt penge!! ![]() DVDO har lavet nogle ok scalere, så vidt jeg har forstået, men de koster fra en 10K og så op til rigtig mange penge!! ![]() Mange hilsner |
||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Scalere er normalt dyrt grej. De gode ligger på 25 - 35.000 kr. Men de giver så en masse ekstra muligheder for justeringer af billede mv. som ikke er i Onkyo'en. Men første punkt i overvejelserne må være, om man overhovedet har brug for en scaler funktion. Hvis ja, så kan man overveje om den i Onkyo dækker behovet. For hvis den gør, så er det den billigste måde at få en scaler på (næstefter at bruge den TV eller projektor har indbygget). Og vælger man en stor forstærker som, så må man jo "leve" med at selve forstærker-delen også er meget bedre i de store modeller. Bedre lyd og flere muligheder. Men det går vel nok /Lars Redigeret af Lars - 20-Oktober-2007 kl. 14:37 |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |