|
Forskel på phono-minijack-kabler |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Noodleman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2012 Sted: København Status: Offline Point: 65 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-September-2013 kl. 17:43 |
|
Er der hørbar kvalitetsforskel på om man køber et til en 50'er og så et til 300 kr.?
Skal have et på enten 5 eller 10 m, hvis den oplysning har betydning. På forhånd tak.
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg ville købe den til 50kr. Andre ville sige den til 300kr.
Opgør med dig selv, om du forventer at dit anlæg er i så høj kvalitet, at du vil kunne høre forskel. Der ER forskel på kabler. Men der er ingen beviser for, at prisen har noget at sige. Et billigt højttalerkabel kan netop farve lyden i en retning, og et dyrt i en anden retning. Men man køber jo ikke den dyre, hvis den billige farver lyden som man bedst kan lide.
|
||
![]() |
||
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
|
Uanset hvilket anlæg du har, ja så er der ikke lydmæssig forskel på kabler!
Så køb et der sidder fornuftigt fast i begge ender og er ordentligt skærmet. 5-10 meter kaan give problemer hvis skærmen ikke er ok. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Lige netop phonokabler, som jo er til analog lyd, kan det betale sig at købe de bedre med god afskærmning og leder. Og det gælder jo som bekendt alle coaxialkabler, også antennekabler, jo bedre de er, jo bedre signaltransport.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
|
Yes yes, man skal bare huske på at prisen ikke nødvendigvis er ligefrem proportional med kvaliteten.
Klaus |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
What Klaus said!
Husk det nu. H&M's joggingbukser og Adidas joggingbukser er også alle lavet af små kineserebørn, præcis som no-name og mærkevarekabler. |
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
|
Fed sammenligning af H&M og Adidas.
![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Kineserne laver både crap og kvalitet lissom så mange andre. Bruger selv et tykt noname kabel til analog transport imellem CD og forstærker. Forskellen i lydkvalitet ift de tynde lakridskabler med rød/hvide plastikstik er enorm
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
|
Er du klar til en A/B test? Jeg mener, dit anlæg, dit kabel og et tyndt lakridskabel jeg medbringer (eller et du har i skuffen). Jeg styrer hvilket kabel der er på hvornår og du fortæller mig hvilket kabel jeg har på. Når forskellen er "enorm", kan du jo let høre rigtigt i 9 ud af 10 tilfælde. Klaus |
||
![]() |
||
|
Jeg vil gerne tage en A/B test. For jeg kan godt høre forskel på nogle af de phono-kabler jeg har. Jeg kan til gengæld ikke love dig, at jeg gætter rigtigt. Jeg er dog sikker på, at jeg kan hører om du har skiftet, eller om du prøver at snyde, og lade det samme sidde i. :)
|
||
![]() |
||
|
Jeg har i hvert fald et par Nike bukser og et par fra New Yorker, mener jeg. Det er fuldstændig magen til hinanden, med syninger det samme sted, samme lommeplaceringer etc. Eneste forskel er, at der ved lommen i venstre side, er maskinsyet et Nike logo, og så selvfølgelig vaskemærkerne er branded. Prisforskellen var dog 270kr.
|
||
![]() |
||
|
Har desværre ikke tid. Men forskellen er ikke til at tage fejl af, vi snakker om en transportstrøm i tyndt kobber contra noget kulfiber tror jeg det er |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |