recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskel på phono-minijack-kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forskel på phono-minijack-kabler

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Noodleman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Noodleman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forskel på phono-minijack-kabler
    Sendt: 16-September-2013 kl. 17:43
Er der hørbar kvalitetsforskel på om man køber et til en 50'er og så et til 300 kr.?

Skal have et på enten 5 eller 10 m, hvis den oplysning har betydning.

På forhånd tak.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 17:54
Jeg ville købe den til 50kr. Andre ville sige den til 300kr.
Opgør med dig selv, om du forventer at dit anlæg er i så høj kvalitet, at du vil kunne høre forskel. Der ER forskel på kabler. Men der er ingen beviser for, at prisen har noget at sige. Et billigt højttalerkabel kan netop farve lyden i en retning, og et dyrt i en anden retning. Men man køber jo ikke den dyre, hvis den billige farver lyden som man bedst kan lide.
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 13:03
Uanset hvilket anlæg du har, ja så er der ikke  lydmæssig forskel på kabler!
Så køb et der sidder fornuftigt fast i begge ender og er ordentligt skærmet. 5-10 meter kaan give problemer hvis skærmen ikke er ok.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 13:17
Lige netop phonokabler, som jo er til analog lyd, kan det betale sig at købe de bedre med god afskærmning og leder. Og det gælder jo som bekendt alle coaxialkabler, også antennekabler, jo bedre de er, jo bedre signaltransport.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 13:52
Yes yes, man skal bare huske på at prisen ikke nødvendigvis er ligefrem proportional med kvaliteten.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 15:04
What Klaus said!

Husk det nu. H&M's joggingbukser og Adidas joggingbukser er også alle lavet af små kineserebørn, præcis som no-name og mærkevarekabler.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

What Klaus said!

Husk det nu. H&M's joggingbukser og Adidas joggingbukser er også alle lavet af små kineserebørn, præcis som no-name og mærkevarekabler.

Fed sammenligning af H&M og Adidas. Sleepy
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 15:18
Kineserne laver både crap og kvalitet lissom så mange andre. Bruger selv et tykt noname kabel til analog transport imellem CD og forstærker. Forskellen i lydkvalitet ift de tynde lakridskabler med rød/hvide plastikstik er enorm
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kineserne laver både crap og kvalitet lissom så mange andre. Bruger selv et tykt noname kabel til analog transport imellem CD og forstærker. Forskellen i lydkvalitet ift de tynde lakridskabler med rød/hvide plastikstik er enorm

Er du klar til en A/B test?
Jeg mener, dit anlæg, dit kabel og et tyndt lakridskabel jeg medbringer (eller et du har i skuffen). Jeg styrer hvilket kabel der er på hvornår og du fortæller mig hvilket kabel jeg har på.

Når forskellen er "enorm", kan du jo let høre rigtigt i 9 ud af 10 tilfælde.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 15:28
Jeg vil gerne tage en A/B test. For jeg kan godt høre forskel på nogle af de phono-kabler jeg har. Jeg kan til gengæld ikke love dig, at jeg gætter rigtigt. Jeg er dog sikker på, at jeg kan hører om du har skiftet, eller om du prøver at snyde, og lade det samme sidde i. :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Fed sammenligning af H&M og Adidas. Sleepy

Jeg har i hvert fald et par Nike bukser og et par fra New Yorker, mener jeg. Det er fuldstændig magen til hinanden, med syninger det samme sted, samme lommeplaceringer etc. Eneste forskel er, at der ved lommen i venstre side, er maskinsyet et Nike logo, og så selvfølgelig vaskemærkerne er branded. Prisforskellen var dog 270kr.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Er du klar til en A/B test?
Jeg mener, dit anlæg, dit kabel og et tyndt lakridskabel jeg medbringer (eller et du har i skuffen). Jeg styrer hvilket kabel der er på hvornår og du fortæller mig hvilket kabel jeg har på.

Når forskellen er "enorm", kan du jo let høre rigtigt i 9 ud af 10 tilfælde.

Klaus

Har desværre ikke tid. Men forskellen er ikke til at tage fejl af, vi snakker om en transportstrøm i tyndt kobber contra noget kulfiber tror jeg det er
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu