recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forskel på pioneer sc-lx71/81?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketforskel på pioneer sc-lx71/81?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 09:30
LX71 og 81 er kanon receivere, måske de bedste lige nu under 20 tkr. Men Onkyo, Denon m. fl. topmodeller er tæt på og bedre på nogen områder, Ice power effekttrin er smart i en receiver der i forvejen bliver varm med alt det elektronik i. Husk at pioneer har lidt hdmi problemer de arbejder på ar rette i en fw.
SVP03
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Ja, de 2 receivere kan uden tvivl trække de højtalere og nogle der er mere krævende, uden problemer!

Tror du at 71'eren eller 81'eren vil være egnet til B&W 803D højttalerne?

Kender ikke 803'erne. Har haft et par 683 på pio'en og der var ingen problemer. Men 800 serien er vel sværer at trække? Men hvis ikke pio'en kan så kan hverken denon, onkyo eller marantz

Hvis det skal være helt godt så er der NAD's Master serie. Mange siger det spiller rigtig godt med B&W. Men så er vi også oppe i en anden prisklasse

Redigeret af furious jt - 17-Januar-2009 kl. 10:02
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 11:11

haha jamen det lyder da fornuftigt så :)

nyt tv står lige først i rækken også kommer anlæg bagefter, men det er da altid godt og hører at pioneer godt kan finde ud af at lave receivere. :)

Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2006
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af huiron huiron skrev:

Det er da ellers nogen velvoksne højtalere du nævner der. Ser lækre ud.

Jeg tvivler på du finder nogen receivere ( måske med undtagelse af pioneer susano, som er voldsomt dyr) som er kraftigere end lx71/lx81. Så hvis de ikke kan skal du nok op i seperate enheder. Det ville jeg dog også overveje med højtalere i den kaliber.

En ting der kunne tale for Pio ville være hvis du har pio tv og gerne vil gemme din receiver ind i et skab eller bare bruge OSD. HDMI forbindelser har nemlig en grim tendens til at blokere for OSD. Med rent pio kan du trække et sr+ kabel mellem receiver og tv, så benytter de bare det kabel istedet til OSD. Det fungerer perfekt.

Til sidst kan jeg da sige at jeg også er meget glad for min lx71. Den spiller ihvertfald kabinettet af en Denon 3808.

Tak for dit meget informative indlæg!

Det skal lige siges, at jeg ikke har 803D'erne (endnu), men jeg er rigtig "varm" på dem, så jeg håber at jeg en dag får råd til at få dem Og så skal man jo naturligvis have en receiver til som matcher - både effekt- og kvalitetsmæssigt. Her kan man jo så evt. prøve at tage "chancen" og købe en 71'er eller en 81'er og viser det sig at være utilstrækkeligt, jamen så må man jo se om der kan blive råd til at supplere med en effektforstærker.

Hvad er i øvrigt et "sr+ kabel"? Jeg skal nemlig have Pioneer plasma TV, så jeg regner med, som du også skriver, at kunne bruge samme remote som til TV'et, hvis jeg vælger en 71'er eller 81'er. Jeg har også set den der Susano-receiver og er du tosset den er lækker - men jeg synes godt nok at prisen er lidt ulækker

Redigeret af MortenMJ - 17-Januar-2009 kl. 14:30
Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2006
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 14:36

Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Ja, de 2 receivere kan uden tvivl trække de højtalere og nogle der er mere krævende, uden problemer!

Tror du at 71'eren eller 81'eren vil være egnet til B&W 803D højttalerne?

Kender ikke 803'erne. Har haft et par 683 på pio'en og der var ingen problemer. Men 800 serien er vel sværer at trække? Men hvis ikke pio'en kan så kan hverken denon, onkyo eller marantz

Hvis det skal være helt godt så er der NAD's Master serie. Mange siger det spiller rigtig godt med B&W. Men så er vi også oppe i en anden prisklasse

Hvis man alligevel i sidste ende skal have en effektforstærker på, så spiller det vel ikke den store rolle om man vælger 71'eren eller 81'eren? (Læs: så kan man vel lige så godt vælge 71'eren og spare lidt penge der i forhold til 81'eren - en besparelse som så kan bruges som tilskud til køb af en effektforstærker?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 18:41
hvis man nu forestiller sig et sæt med 5-6 xt2 højtalere samt en lx71'er, skal der så en effektforstærker til?
Til top
Ashihara Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2007
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af 9els1 9els1 skrev:

Hej

Jeg er meget godt tilfreds med den; kanon godt billede, jeg synes den opskalerer rigtig godt.  (At man så også kan styre den med SC-LX71'erens fjernbetjening trækker jo hellere ikke ned)

Der er også en anmeldelse af den på http://whathifi.com/Review/Pioneer-DV-LX50/

Hej igen

Det gjorde udslaget, så har jeg bestilt en Dv-LX50  

Har godt læst nettet tyndt for anmeldelser, men skulle lige have den sidst overbevisning, hehe. Og så det at man kan styre den med SC-LX71'erens fjernbetjening, er jo guld  

1000 tak for svaret

PDP 5080XD, SC-LX71, BDP-LX71
KEF Q900, KEF IQ5, KEF Q600c, KEF IQ1, Sub: S-W250S
Vogels XLF 300 RC Moodvision
Nintendo Wii
PS3

Hvor er det 'dejligt ' at være på S.U.
Til top
9els1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Odder, Danmark
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 19:06

Citér 1000 tak for svaret  

Det var så lidt, du har noget at glæde dig til

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 19:39

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

hvis man nu forestiller sig et sæt med 5-6 xt2 højtalere samt en lx71'er, skal der så en effektforstærker til?

Nej det skal der ikke. Mine fronthøjtalere og centerhøjtaler er 4ohms hvilket godt kan være hårdt at trække for receiveren, og pio'en har INGEN problemer med dem. Det havde min denon 2807 så den var lige lille nok. Så jeg kunne sagtens høre forskel da jeg fik min pio. Den har masser af power, og jeg vil blive meget overrasket hvis den ikke kan trække dine højtalere.

Mortenmj: Jo jeg vil mene du sagtens kan nøjes med 71'eren hvis du skal have en effekt til de 803D. Men jeg kender ikke 81'eren så ved ikke om det ligger mere i den end "bare" 10 ekstra watt.

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 19:50

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Nej det skal der ikke. Mine fronthøjtalere og centerhøjtaler er 4ohms hvilket godt kan være hårdt at trække for receiveren, og pio'en har INGEN problemer med dem. Det havde min denon 2807 så den var lige lille nok. Så jeg kunne sagtens høre forskel da jeg fik min pio. Den har masser af power, og jeg vil blive meget overrasket hvis den ikke kan trække dine højtalere.

Mortenmj: Jo jeg vil mene du sagtens kan nøjes med 71'eren hvis du skal have en effekt til de 803D. Men jeg kender ikke 81'eren så ved ikke om det ligger mere i den end "bare" 10 ekstra watt.

det er ikke noget jeg ejer endnu, men mere fremtidsplaner.. det er jo også godt og ha'. :)

Til top
piloten Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Juni-2004
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Ashihara Ashihara skrev:

Oprindeligt skrevet af 9els1 9els1 skrev:

Hej

Jeg er meget godt tilfreds med den; kanon godt billede, jeg synes den opskalerer rigtig godt.  (At man så også kan styre den med SC-LX71'erens fjernbetjening trækker jo hellere ikke ned)

Der er også en anmeldelse af den på http://whathifi.com/Review/Pioneer-DV-LX50/

Hej igen

Det gjorde udslaget, så har jeg bestilt en Dv-LX50  

Har godt læst nettet tyndt for anmeldelser, men skulle lige have den sidst overbevisning, hehe. Og så det at man kan styre den med SC-LX71'erens fjernbetjening, er jo guld  

1000 tak for svaret

Godt være jeg kommer for sent men jeg har en DV-LX50 du kunne købe. Send mig en pb hvis du skulle være interesseret

Med venlig hilsen

Piloten

Pio LX5090H(isf), Onkyo TX-NR905, Oppo BDP-83m.chip,Yousee 3126, PS3 250, System Audio 1750, 720AV, 705, Sub175
Til top
Ashihara Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2007
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 19:47

Yes, så trode man lige i dag at man kunne hente sin top nice forstærker og dvd afspiller¨

Men men men, hvor skulle jeg blive klogere... Det viste sig  nemlig at den dvd afspille jeg havde bestilt ikke kunne leveres mere... Så de kære mennesker over ved Pioneer havde ikke sendt det af sted endnu..

Men det der undre mig mest er at den dvd afspiller stadigvæk findes inde på deres hjemmeside.. Det synes jeg et eller andet sted ikke at det er super gået af et firma som Pioneer.. Så hold da jeres hjemmeside opdateret  Jeg er pænt skuffet, må jeg sige...

PDP 5080XD, SC-LX71, BDP-LX71
KEF Q900, KEF IQ5, KEF Q600c, KEF IQ1, Sub: S-W250S
Vogels XLF 300 RC Moodvision
Nintendo Wii
PS3

Hvor er det 'dejligt ' at være på S.U.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu