recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskel på PV70 og PX70, og køb i Tysklan
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForskel på PV70 og PX70, og køb i Tysklan

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Emne: Forskel på PV70 og PX70, og køb i Tysklan
    Sendt: 12-Juli-2007 kl. 10:26

Hej eksperter.

Jeg oprettede i går en tråd, hvori jeg spurgte omkring hvilket TV jeg bør købe, og fik svaret, at til mit brug vil Panasonic 42PX70 eller 37PX70.

Det lød godt, og jeg havde også læst andre tråde herinde hvori der blev rådet til den model, hvorfor jeg tænkte at det ville jeg købe.

Men da jeg checkede priser, og læste andre tråde herinde, så jeg at 42PV70 skulle være præcist det samme, bare uden DVB-T tuner.

Jeg har godt nok hørt, at TDC pt. sender DR, TV2 og en til to andre kanaler ud som Terrestrial signal gennem deres kabel-tv, men for de 3-4 kanaler, og da jeg alligevel får en selector (som jo er en DVB-C boks) inden længe, mener jeg ikke der overhovedet er behov for indbygget DVB-T i TV'et.

Derfor vil jeg høre jer eksperter, om det nu også passer at den eneste forskel på PV70 og PX70 er at PX70 ikke har DVB-T tuner indbygget??

Endvidere har jeg set, at en TH42 PV70EH (ved så ikke hvad EH står for) koster 1.017,00 EUR (+99€ i fragt til DK) Topvision ( http://www.topvision-online.de/details.html?item=26409425346 0cb7eae01da&&&) .

Her vil jeg høre om noegn herinde har erfaringer med Topvision, og om jeg med rimeligt ro i sindet kan bestille varer fra Tyskland i det hele taget??

Vi snakker om en basparelse på over 1000 kr., hvilket jo er over 10% af prisen.

Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2004
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Jeg har godt nok hørt, at TDC pt. sender DR, TV2 og en til to andre kanaler ud som Terrestrial signal gennem deres kabel-tv, men for de 3-4 kanaler, og da jeg alligevel får en selector (som jo er en DVB-C boks) inden længe, mener jeg ikke der overhovedet er behov for indbygget DVB-T i TV'et.

Hej tosa

Jeg mener IKKE at TDC sender DVB-T overhovedet. Jeg har et ældre Loeve tv med alm. tuner + DVB-C tuner + DVB-T tuner og kan fange de 2-3 kanaler du nævner med den indbyggede DVB-C tuner og IKKE med DVB-T tuneren. Der skal du have en ekstern antenne + et kanalfilter + "samledåse".

Har du kun brug for at hente dine programmer fra dit kabeltv stik, er det rigtigt at du ikke har brug for et tv med DVB-T tuner.

Redigeret af zaboom - 12-Juli-2007 kl. 11:17
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 11:30

hej Zaboom.

OK, grunden til at jeg troede det var primært, at en af mine venner har en PX70 model, og kan se 3-4 kanaler i DVB mode. Og han bruger også TDC kabel. Det var derfor en antagelse, og så fordi jeg havde hørt fra en anden, at TDC måske ville sende DVB-T signaler på nogle af kanalerne. Det har dog ikke den store betydning for mig, da jeg alligevel får selector i løbet af denne eller næste uge.

Men under alle omstændigheder vil jeg lige høre om der overhovedet er andre forskelle mellem PV70 og PX70, end DVB-T tuneren??

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 16:45

Hej tosa

der er ikke andre forskelle , du skal huske at du skal have en extern dvb modtager alligevel hvis du skal optage noget

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej tosa

der er ikke andre forskelle , du skal huske at du skal have en extern dvb modtager alligevel hvis du skal optage noget

MVH

Ja, præcis mht. det med ekstern tuner. Og jeg få jo som nævnt en selector  snart, hvorfor jeg mener PV70 vil være det optimale køb så (da jeg jo kan spare ca. 2K).

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 19:26
For ikke at nævne at fremtiden for DVB-T i Danmark langt fra er på plads, udover en masse hensigtserklæringer.

Det kan meget vel være at alt bliver til MPEG4 inden vi får set os om, eller at man bruger en ny korttype som ikke passer i nuværende modtagere.

Er du helt syg for at få DVB-T kan man købe en løs SCART-modtager for 400 kr
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu