|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kfkv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 191 |
![]() Sendt: 24-Marts-2008 kl. 20:49 |
Hej alle, fedt forum. Jeg er også ved at komponere et mediacenter til dvb-t, og har kig på et tv-kort fra Hauppauge der hedder Win TV-NOVA. http://www.hauppauge.co.uk/pages/products/prods_digital-t.ht ml Jeg er dog meget i tvivl om, hvad forskellen er på T-500 og PCI udgaven er? Synes ikke rigtig det fremgår af beskrivelserne. Kan de fx. give strøm til en aktiv antenne? Er der nogle der har erfaringer med det/dem?
|
|
------
Mvh Kasper |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
T-500 har to tunere så du kan se på en kanal og optage en anden. T-PCI har kun en.
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jeg protesterer ikke på noget Nagash, men tilføjer bare.
Selv om man kun har 1 tuner kan man jo godt se et program og optage et andet, eller hvad? Man kan fra samme mux optage hele 3 programmer på samme tid eller måske mere. (fx de danske kanaler) Jeg har et Nova-T, det er godt, billedet ser rigtig godt ud, men da det jo er digitalt modtaget er der nok ikke så meget forskel til andre DVB-T kort. Bruger det sammen med DVBviewer for undertekster. Tror antenneindgangen skal være speciel for at udstyre en aktiv antenne (5 volt) Det gør den måske på et TV kort. Ellers findes de med strømforsyning. Redigeret af Ken_T - 25-Marts-2008 kl. 06:11 |
|
![]() |
|
Soze ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 119 |
![]() |
Det er korrekt at man i teorien kan 'få adgang' til flere kanaler på én gang selvom man kun har 1 tuner - hvis de ligger i samme mux. Men det kræver at softwaren understøtter det (gør MS MedieCenter eks ikke), samt at man kan leve med den (store) begrænsning. Flere tunere er klart at foretrække fremfor én hvis man gerne vil kunne se ét program og optage et andet. |
|
Xbox 360 m. HD-DVD, PS3, HTPC m. FireDTV-C, Samsung HD selector, Denon AVR-4308 receiver, Sanoy PLV-Z4 projektor, Dali Grand L+R, KEF 5.1 setup.
|
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
Jeg købte på et tidspunkt et WinTV-NOVA-T500 pci kort. Hvis dette skal bruges Windows mce fungerer det udemærket (men altså uden undertekster). Men i dvb viewer og Mediaportal kunne jeg simpelthen ikke få det til at virke ordenligt det flimrede og hakkede selvom Signal level og quality var på 100%. Så efter min mening er dette kort simpelthen noget L... og jeg er langt fra den eneste der har haft problemer med dette kort hvis man læser på Mediaportals forum. Dette skyldes vist nok noget med at det er et USB tv kort der er flyttet over på et pci kort. I stedet har jeg købt et HVR-1300 (Hauppauge) og dette fungerer til UG og jeg kan sagtens optage de 4 kanaler der er på Digi-tv på samme tid uden problemer med den enkelte digitale tuner der er. Ellers har jeg læst at Terratec laver nogle rigtig gode og stabile digitale tv kort dog (mener jeg) kun pciE. |
|
![]() |
|
kfkv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 191 |
![]() |
Det var faktisk mhp. Mediaportal jeg skulle bruge det. Underligt det virker for nogle (Ken_T - tak i øvr. for din HTPC-hjemmeside, som jeg læner mig godt op af) og ikke for andre. Måske det konflikter med noget andet hardware? |
|
------
Mvh Kasper |
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
Ja måske, men en af mine kollegaer er løbet ind i samme problemer med dette kort og har også kasseret det. Har prøvet diverse drivere og opdateringer osv. Jeg vil ikke anbefale det. Har ingen problemer haft siden jeg skiftede kortet ud. Ikke med kortet i hvert fald Jeg spurgte mig frem på Mediaportals forum mht. dvb-t kort og der blev jeg anbefalet et Terratec. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Hvis det er til Medie Portal du leder efter en tuner, har de jo en fin liste inde på hjemmesiden der beskriver hvilke kort de med garanti understøtter.
|
|
![]() |
|
![]() |
De understøtter jo også Nova T 500, men som mange har problemer med. http://wiki.team-mediaportal.com/Supported_TVCard_DVBt/Haupp augeNova-T500 |
|
![]() |
|
![]() |
... er det fruen du mener Hmm, det er vist ikke helt så let at vælge som jeg havde håbet. Det lader til, at HVR-1300 er et rigtig godt bud, som desuden har hardware encoder. Stefanb, hvilket Terrateckort blev du anbefalet? Hvis der er andre der kan anbefale eller fraråde kort, må de meget gerne komme med en kommentar. |
|
------
Mvh Kasper |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Technotrend t1500 budget virker OK (DVBviewer).
Kortet er som et af de få, forberedt til CAM-modul... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Der var en der nævnte det her: http://www.terratec.net/en/products/Cinergy_2400i_DT_1588.ht ml Men det er godt nok en med dual tuner men mon ikke også de har enkelte tunere. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |