recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskelle forskellige afspillere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForskelle forskellige afspillere?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Blade Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 10:34
Hmmm så ham din kaffenørdeven havde måske ret Big smile

Nu vil jeg går op og lege lidt med indstillingerne på mit tv, så billedet kommer til at stå endnu flottere Wink

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Jeg er ved at blive overbevist tror jeg.

Troede blot at det at sende billedet fra afspilleren var lidt at sammenligne med at sende en datapakke direkte fra disken, uden nogen behandling (forudsat at vi taler 1080p for både skærm og afspiller), men det er altså ikke tilfældet kan jeg forstå.

Den opfattelse jeg havde fået var at det der gjorde forskellen hos de der oplevede en forskel, var forkerte/forskellige indstillingerne af maskinen og ikke fejl i dennes output

Hother jeg glæder mig til vi en aften kan lave en demo

Det må vi kigge på. Lige nu er jeg ved at pakke kufferten til Malta, og det er jeg igen om 14 dage, hvor turen går til GrønlandEmbarrassed

Og mon en sommerdemoaften er interessant - vi får se, men ellers er du som tidligere nævnt, velkommen til at kigge forbi selvBig smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

John, du når lige at komme hjem fra Malta, inden jeg tager derned d. 26/6. giv en melding hvis der er noget nyt og spændende vi skal se Tongue
Will doTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Og så lige en lille ting; Hvorfor snakker vi om dybde ? Det findes ikke på et 2D billede !!!
Så har du ikke set ordentligt efter, eller også har du ikke haft den bedste hardware. Der ER dybde i et godt 2D setup..
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Og så lige en lille ting; Hvorfor snakker vi om dybde ? Det findes ikke på et 2D billede !!!
Så har du ikke set ordentligt efter, eller også har du ikke haft den bedste hardware. Der ER dybde i et godt 2D setup..
Det er vi principielt enige i. Jeg fik engang en "Belæring" af Otto, omkring begrebet dybde på 2D. Embarrassed

Men som vi almindelige brugere ser et fænomonalt godt billede, med masser af detaljer og gode farveafgrænsninger, så kan der være masser af dybde i et 2D billedeTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 11:18

John, du når lige at komme hjem fra Malta, inden jeg tager derned d. 26/6. giv en melding hvis der er noget nyt og spændende vi skal se Tongue

Will doTongue

Nu er det her jo ikke rejsemagasinet...
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 11:21

Will doTongue

Det er en sidegevinst. Vi blir' inspireret til at holde sommerferie på nye destinationer TongueLOL
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 12:25

Will doTongue

Det er en sidegevinst. Vi blir' inspireret til at holde sommerferie på nye destinationer TongueLOL

nu er vi jo inde på emnet, hvor det her kan have relevans.........................Kampus....fandt i ud af hvad der var galt med dit tv opsæt? så vidt jeg kan forstå bruger i begge Pioneer bd-afspillere? altså dig og Hother.

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 12:27
alle de "test" og sammenligner jeg har været med til, er der forskel på dekodningen af hd-lydspor. Det er til gengæld ligegyldig hvor det foregår hende. man kan næsten sammeligne det med forskellen på D/A konverteringen
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Will doTongue

nu er vi jo inde på emnet, hvor det her kan have relevans.........................Kampus....fandt i ud af hvad der var galt med dit tv opsæt? så vidt jeg kan forstå bruger i begge Pioneer bd-afspillere? altså dig og Hother.

Nej jeg er ikke blevet klogere på hvor der er noget galt. Vi har et ret ens setup, så det burde jo spille 100% hos mig også. Men jeg har aftalt med Otto at han kigger forbi i næste uge, så vi kan finde ud af hvad der er galt og få det rettet.Big smile
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 12:36

Will doTongue

Nej jeg er ikke blevet klogere på hvor der er noget galt. Vi har et ret ens setup, så det burde jo spille 100% hos mig også. Men jeg har aftalt med Otto at han kigger forbi i næste uge, så vi kan finde ud af hvad der er galt og få det rettet.Big smile

ret så interessant, da det i den grad omhandler det som tråden handler omSmile
det kan jo være at den forskel som andre oplever , måske er et justerings-spørgsmål, når man går fra en afspiller til en anden.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 12:53

ret så interessant, da det i den grad omhandler det som tråden handler omSmile
det kan jo være at den forskel som andre oplever , måske er et justerings-spørgsmål, når man går fra en afspiller til en anden.
Har ellers prøvet alle de indstillinger indenfor farverum der er, men da det jo er HVIDT, som er problemet, måtte jeg gi' op. Regner med det er en finjustering af panelet der skal til.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 12:55
Ville tro at mange Blu-ray afspille blive lev. fejl justeret (efter neutral indstillingen), for at de skal passe til samme mærke tv (som så også er fejl justeret (efter neutral indstillingen)), så derfor er der ingen Blu-ray afspille der spytte et 100% ens signal ud. 
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu