Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Blade
Bruger
Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
|
Sendt: 29-Maj-2010 kl. 10:34 |
Hmmm så ham din kaffenørdeven havde måske ret 
Nu vil jeg går op og lege lidt med indstillingerne på mit tv, så billedet kommer til at stå endnu flottere 
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 29-Maj-2010 kl. 11:06 |
kskruger skrev:
John, du når lige at komme hjem fra Malta, inden jeg tager derned d. 26/6. giv en melding hvis der er noget nyt og spændende vi skal se  |
Will do
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 29-Maj-2010 kl. 11:06 |
Rysz skrev:
Og så lige en lille ting; Hvorfor snakker vi om dybde ? Det findes ikke på et 2D billede !!! |
Så har du ikke set ordentligt efter, eller også har du ikke haft den bedste hardware. Der ER dybde i et godt 2D setup..
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 29-Maj-2010 kl. 11:09 |
Kampus skrev:
Rysz skrev:
Og så lige en lille ting; Hvorfor snakker vi om dybde ? Det findes ikke på et 2D billede !!! |
Så har du ikke set ordentligt efter, eller også har du ikke haft den bedste hardware. Der ER dybde i et godt 2D setup.. |
Det er vi principielt enige i. Jeg fik engang en "Belæring" af Otto, omkring begrebet dybde på 2D.
Men som vi almindelige brugere ser et fænomonalt godt billede, med masser af detaljer og gode farveafgrænsninger, så kan der være masser af dybde i et 2D billede 
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 29-Maj-2010 kl. 11:18 |
Hother skrev:
kskruger skrev:
John, du når lige at komme hjem fra Malta, inden jeg tager derned d. 26/6. giv en melding hvis der er noget nyt og spændende vi skal se  |
Will do |
Nu er det her jo ikke rejsemagasinet...
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 29-Maj-2010 kl. 11:21 |
Nikodk skrev:
Hother skrev:
kskruger skrev:
Will do | Nu er det her jo ikke rejsemagasinet...  |
Det er en sidegevinst. Vi blir' inspireret til at holde sommerferie på nye destinationer 
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 29-Maj-2010 kl. 12:25 |
nu er vi jo inde på emnet, hvor det her kan have relevans.........................Kampus....fandt i ud af hvad der var galt med dit tv opsæt? så vidt jeg kan forstå bruger i begge Pioneer bd-afspillere? altså dig og Hother.
|
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 29-Maj-2010 kl. 12:27 |
alle de "test" og sammenligner jeg har været med til, er der forskel på dekodningen af hd-lydspor. Det er til gengæld ligegyldig hvor det foregår hende. man kan næsten sammeligne det med forskellen på D/A konverteringen
|
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 29-Maj-2010 kl. 12:30 |
p.las skrev:
nu er vi jo inde på emnet, hvor det her kan have relevans.........................Kampus....fandt i ud af hvad der var galt med dit tv opsæt? så vidt jeg kan forstå bruger i begge Pioneer bd-afspillere? altså dig og Hother.
|
Nej jeg er ikke blevet klogere på hvor der er noget galt. Vi har et ret ens setup, så det burde jo spille 100% hos mig også. Men jeg har aftalt med Otto at han kigger forbi i næste uge, så vi kan finde ud af hvad der er galt og få det rettet.
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 29-Maj-2010 kl. 12:36 |
Kampus skrev:
p.las skrev:
|
Nej jeg er ikke blevet klogere på hvor der er noget galt. Vi har et ret ens setup, så det burde jo spille 100% hos mig også. Men jeg har aftalt med Otto at han kigger forbi i næste uge, så vi kan finde ud af hvad der er galt og få det rettet. |
ret så interessant, da det i den grad omhandler det som tråden handler om 
det kan jo være at den forskel som andre oplever , måske er et justerings-spørgsmål, når man går fra en afspiller til en anden.
|
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 29-Maj-2010 kl. 12:53 |
p.las skrev:
Kampus skrev:
p.las skrev:
|
Nej jeg er ikke blevet klogere på hvor der er noget galt. Vi har et ret ens setup, så det burde jo spille 100% hos mig også. Men jeg har aftalt med Otto at han kigger forbi i næste uge, så vi kan finde ud af hvad der er galt og få det rettet. |
ret så interessant, da det i den grad omhandler det som tråden handler om 
det kan jo være at den forskel som andre oplever , måske er et justerings-spørgsmål, når man går fra en afspiller til en anden. |
Har ellers prøvet alle de indstillinger indenfor farverum der er, men da det jo er HVIDT, som er problemet, måtte jeg gi' op. Regner med det er en finjustering af panelet der skal til.
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 29-Maj-2010 kl. 12:55 |
Ville tro at mange Blu-ray afspille blive lev. fejl justeret (efter neutral indstillingen), for at de skal passe til samme mærke tv (som så også er fejl justeret (efter neutral indstillingen)), så derfor er der ingen Blu-ray afspille der spytte et 100% ens signal ud.
|
 |