|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bechman ![]() Redaktionen ![]() ![]() Recordere.dk Teamet Oprettet: 17-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
![]() Sendt: 22-April-2007 kl. 10:34 |
Hej Jeg har et Samsung tv, der leverer en opløsning på 720p. Nu overvejer jeg at hoppe med på fælleskøbet at Samsung LE40M86BD som leverer 1080p. Hvor stor er forskellen på 720 og 1080, er det noget man overhovedet bemærker og vil en opgradering være pengene værd? Jeg bruger fortrinsvis tv´et til PS3 og film. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() |
Hvilket fælleskøb? |
|
![]() |
|
Bechman ![]() Redaktionen ![]() ![]() Recordere.dk Teamet Oprettet: 17-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
![]() |
Der er et under opsejling under "fælleskøb" http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22976& PN=1 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() |
Den tråd havde jeg set, men jeg syntes ikke at der var de store tilbagemeldinger fra Recordere.dk om hvorvidt at man lå i seriøse forhandlinger med en evt. leverandør.
Redigeret af Non-Desperado - 22-April-2007 kl. 14:36 |
|
![]() |
|
![]() |
jeg ved slet ikke, hvordan det fungerer. Jeg så blot at det lå under fælleskøb herinde :-) Forhåbentlig sker der snart noget. |
|
![]() |
|
Hygom ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
![]() |
Hej Bechman. Forskellen mellem 720p og 1080p skulle være udetydelig lille på størrelser under 50". Se evt. en blog som Otto (AV-Precision) har lavet herinde.
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Bagholdsangrebet Det meste af Europa startede med 625 linier, det som idag hedder 576. I Frankrig mente man noget andet og valgte 819 linier sort/hvid, "Noget med forventede antal seere per Tv apparat". Da farverne kom gik samme Frankrig og SECAM så at sige NED til 625 hhv. 576. Hvilket vel forklarer hvorfor Vi idag netop ikke har farve med 819 linier men derimod 768. Hvor de 1080 kommer fra, cute |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
Jeg skal prøve noget af det du ryger, en dag
![]() |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Ja, det var ret moho
![]() Ken_T |
|
![]() |
|
NinjaZee ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 55 |
![]() |
Naiera: Jeg tænkte præcis det samme da jeg læste moho's post
![]() |
|
![]() |
|
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
Selvom moho måske skriver lidt kringlet, er det der menes klogt.
Kun hvis man primært forventer at modtage i 1080, kan det svare sig at ha en 1080 skærm. Længere er den ikke. SD står som bekendt på de fleste skærme bedre på en 720 end en 1080 skærm, og fremtidens DVB-T HD standard i Europa er 720p ... Redigeret af nextgeneration - 23-April-2007 kl. 12:43 |
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jeg har intet mod stavefejl og måske en kluntet formulering (som Moho ikke laver). Rør mig slet ikke, men Moho skriver på en måde der er ret sjov.
Tror da bestemt han gør det med vilje. En sammenblanding af oplysninger krydret med lidt humor. Det er da vist rigtig opfattet. Moho skriver indledningsvist "bagholdsangrebet". det er der da lidt humor i. Tror jeg.. ![]() Redigeret af Ken_T - 23-April-2007 kl. 14:04 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |