Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Chaospling
Guld medlem
Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 553
|
Emne: Forskellen på Ikon mk I og mk II? Sendt: 15-September-2011 kl. 21:07 |
Hej
Jeg står i øjeblikket i valget mellem et nyt par Ikon 6 mk II eller et par brugte Ikon 8. I første omgang ville jeg høre om hvad folk herinde har af erfaringer med de nye mk II og derefter hvad I selv ville vælge. Det er til et surround setup.
Ser frem til at høre fra jer.
|
 |
Therien
Guld medlem
Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 21:25 |
I forhold til MKI har de arbejdet meget med bassen på MKII.. Så på det område er de blevet noget bedere.
Personligt vil jeg aldrig bruge en "hifi" højtaler til surround igen.
Redigeret af Therien - 15-September-2011 kl. 21:27
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
 |
Chaospling
Guld medlem
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 21:37 |
Hvad ville du så bruge og hvorfor? Ja du nævnte det jo selv, så måtte jo spørge hehe
|
 |
Therien
Guld medlem
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 21:52 |
Chaospling skrev:
Hvad ville du så bruge og hvorfor?
Ja du nævnte det jo selv, så måtte jo spørge hehe 
|
Dette er MIN mening.. Jeg har hørt en del setups baseret på gulv højtalere og jeg har selv haft et.. I forhold til et timbrematched (identisk front/center), falder (I mine ører) et "gulv system" igennem på panorering og homogenitet. Det var ikke før jeg hørte et regulært "bio system" at jeg glemte alt om højtalere og bare så filmen - hvilket det hele handler om for mig. Mange mener så (Mig inklusiv) at du mister noget på musik fronten. Bevarres de kan spille musik, men det er vel som med en ægte stereo forstærker Vs av receiver i en stereo disciplin - der mangler lidt.
|
|
 |
spanky
Super bruger
Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Point: 381
|
Sendt: 16-September-2011 kl. 00:09 |
Vil da også sige at de har arbejdet en del med diskanten, syns mkI ku ha en tendens til at være skinger og trættende i længden, og det syns jeg personligt ikke er tilfældet længere med mkII, det er blevet en generelt bedre højttaler i mine øre.
om man ka bruge gulv højttalere i surround eller ej er nok meget en smagssag, syntes selv man sagten kan, man ska bare lege meget med placeringen af de forskellige højttalere for at få det otimale ud af det.
|
 |
Therien
Guld medlem
|
Sendt: 16-September-2011 kl. 00:14 |
spanky skrev:
om man ka bruge gulv højttalere i surround eller ej er nok meget en smagssag.
|
Absolut!
|
|
 |
Chaospling
Guld medlem
|
Sendt: 16-September-2011 kl. 00:31 |
Rigtig fedt med den input gutter. Hvad med springet mellem Ikon 8 mk I og Ikon 6 mk II? Er det noget I har en holdning til?
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 16-September-2011 kl. 01:00 |
Det er to meget forskellige højttalere, så det at du vil sammenligne en Ikon 6 med en Ikon 8, er i sig selv et større "problem" en problematikken omkring Mk 1 eller 2.
Mht. problematikken omkring gulvhøjttalere i surround, så er det jo muligt at købe en Ikon Vokal 2 som passer fint til Ikon 6,7 eller for den sags skyld Ikon 8.
Ikon serien er en yderst velspillende højttaler, men hvis man går efter decideret HiFi skal man nok vælge noget andet og i øvrigt nok også en stereo-forstærker.
Ikon-serien er en fantastisk surround-højttaler. (i mine øre)
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
-claus-
Guld medlem
Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
|
Sendt: 16-September-2011 kl. 08:58 |
Jeg tror han prøver at finde ud af om den gamle ikon 8 er bedre end den nye ikon 6 mk 2. Så ikon 6 mk 2 vs ikon 8
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
|
 |
-claus-
Guld medlem
Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
|
Sendt: 16-September-2011 kl. 09:00 |
Den nye ikon 6 mk 2 kan også end gang imellem have en skinger diskant
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
|
 |
fatbass
Bruger
Oprettet: 24-November-2010
Point: 186
|
Sendt: 16-September-2011 kl. 09:16 |
Jeg har godt nok kun ikon 2 mk og ikon on Wall mk 2 Og ikon center mk2 men det spiller rigtigt godt og masser af dybe og bass i film Os har en ikon mk1 sub
|
 |
henningdalgaard
Guld medlem
Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
|
Sendt: 16-September-2011 kl. 09:36 |
Overvejer også at opgradere frs concept 1 og 2 til Dali ikon mkI da de kan findes billig brugt nu. Men gik ud fra at mkII kun er marginal bedre end mkI. Eller lavede de vel en model i stedet.
|
 |