|
Forskellen på Popcorn Hour og Dune HD? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Juni-2012 kl. 17:17 |
Hej!
Jeg har et Popcorn Hour A-200, som jeg egentlig synes er en udmærket løsning. Jeg har siddet og kigget lidt på nettet, og jeg har læst mig frem til at Dune HD åbenbart skulle være kongen inden for media afspilning. Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre, hvordan jeres erfaring er med Dune HD og evt. en sammenligning med Popcorn Hour. Er billedkvaliteten bedre på Dune HD frem for et Popcorn Hour A-200? Hvordan er lydkvaliteten på Dune? Basic jeg vil gerne vide hvad der er værd at vide.. ![]() |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
At Dune skulle være kongen indenfor media afspilning er en skrøne - det er religions fnidder intet andet. Dune er lidt dyrere, de er for nogle modellers vedkommende lidt pænere at se på og så er Dune bedre til at svine Popcorn Hour til og skabe falske rygter om ikke eksisterende forskelle og derved få visse der ikke kan gennemskue kejserens klæder til at føle at Dune er noget helt specielt og særligt godt.
Popcorn hour og Dune benytter nøjagtig samme hardware indvendigt - de adskiller sig udelukkende designmæssigt dels i "indpakningen" og dels i forhold til softwaren hvor der er minimale forskelle i forhold til menuer o.lign. Basalt set kan de detsamme og gør det på samme måde. Der er ikke færre eller flere problemer eller bugs i softwaren uanset om du vælger Popcorn Hour eller Dune, der er ingen forskel overhovedet i hverken billed eller audio kvalitet - det er samme komponenter og identisk kvalitet, der er ingen forskel i bygge kvalitet, fejlprocenter eller andet. Typisk har Popcorn Hour kommet først med de nyeste chipset og Dune lidt bagefter, til gengæld har Dune ofte gjort lidt mere ud af designet. Rent funktionsmæssigt har Popcorn Hour somregel en smule mere at byde på, med funktioner du ikke finder på Dune, nogen af disse måske dog lidt ligegyldige - men på alle de basale funktioner der relaterer sig til egentlig medieafspilning kan de principielt detsamme, gør det på samme måde, benytter den samme hardware og har de samme udfordringer i forhold til om der lige er en bug her eller der i et eller andet. Det er ikke nødvendigvis altid de samme bugs de har, men nogenlunde samme antal, og så skiftes de lidt til at være først med en firmware der løser et eller flere givne udfordringer. Kort sagt, at skifte til Dune giver dig ikke en "bedre" media afspiller i den forstand, heller ikke en dårligere, blot en anden media afspiller. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
Hej Spawn
Tak for dit meget fyldestgørende svar. Jeg havde bare forståelsen af, at Dune HD skulle være i Oppo billedkvalitet. Men det er åbenbart det samme som det Popcorn Hour jeg alligevel har i forvejen. Så der er ingen grund til at skifte mit A-200 ud, da der åbenbart ikke er noget bedre der ude alligevel ![]() |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Nej, ikke hvis ideen var bedre billed eller lydkvalitet - de benytter samme chipsets med samme skalere osv. fra Sigma Design. Der er ikke noget "Oppo" over en Dune ;)
Et skift fra den ene til den anden, er lidt blot som at skifte fra et kaffemærke til et andet der benytter samme bønner, det smager meget af detsamme. Et valg mellem lige de to giver mest mening hvis man ikke har noget i forvejen og skal vælge imellem om man foretrækker det ene design eller menu opbygning fremfor det andet. Men har man i forvejen en af dem, opnår man ikke meget nyt under solen ved at skifte. :) |
|
|
|
![]() |
|
pallemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 273 |
Gad vide hvorfor jeg ikke kan afspille filmen Real Steal på dune når jeg kan på popcorn når I påstår chipset og indmad er ens??
Der må være en forskel? |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Real Steal kører fint her på Dune. Hvilken Dune model prøver du på - og hvilket format?
Redigeret af Yakken - 25-Juni-2012 kl. 21:30 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Det var lidt det jeg hentydede til mht. bugs der kan variere afhængig af hvornår man sammenligner dem og hvordan man sammenligner dem. Chipset og hardware er detsamme, selv softwaren baserer sig på de samme SDK fra Sigma Design - men softwaren udvikles forskelligt af hhv. Dune og Popcorn Hour udfra SDK'et. Der kan på et hvilket somhelst givet tidspunkt være bugs de begge har fordi bugsene stammer direkte fra Sigmas SDK, der kan på et andet tidspunkt være tilfælde hvor den ene er nået til et nyere SDK end den anden og dermed har fået løst en bug den anden ikke har, men så måske fået en ny bug. Der kan også være bugs de selv har fået lavet. Så på den måde vil de altid være forskellige selvom grundpakken er "den samme" - afhænger af hvad man tester på og hvornår man gør det, kan Dune teoretisk være bedst den ene måned og Popcorn Hour den næste afhængig af hvilken firmware de lige kører med - men over en bred kam gør de tingene nogenlunde lige godt :) Real Steal er blot navnet på en film - som Yakken er inde på siger det ikke så meget om hvilket format du forsøger at afspille, eller hvorfra. Det kan være en BluRay disc du forsøger at afspille fra et BD drev, det kan være en fil der er rippet og komprimeret fra BD eller DVD, i eks. avi, mkv eller andet, det kan være en DVD ISO en BD ISO eller andet, du kan forsøge at afspille fra intern harddisk, fra usb disk eller fra et netværks drev - der er mange muligheder og i alle situationer kan der være en eller anden forskel imellem hvilken afspiller der lige håndterer den pågældende situation eller fil bedst. Ingen af afspillerne fungerer 100% perfekt i alle situationer eller med alle filer så det kan være svært at svare på hvorfor lige din Real Steal spiller på den ene og ikke den anden. ![]() |
|
|
|
![]() |
|
Boost ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-September-2008 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 271 |
Jeg har overvejet at skifte fra Popcorn Hour C200 til Dune HD D1.
Dels fordi strømforsyningen er stået af i min C200, men også fordi det skulle være muligt med Mymovies app på IOS eller Android at kunne starte film via denne. Så er jeg slet ikke afhængig af hvordan interfacet ser ud på C200 eller Dune, men kan læse om og starte film direkte fra iPad. Det synes jeg lyder smart, og umiddelbart er det ikke muligt på C200. Udover det har jeg været super glad for min C200, som lige nu kører videre med en almindelig computer strømforsyning. |
|
![]() |
|
pallemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 273 |
>YAKKEN<
Det er en blu Ray rip 1:1. Jeg havde problemet med AVATAR men jeg fandt ud hvordan man ripper den, fordi den skal rippes på en anden måde. Men den virker ikke på denne film. Andre film virker både på Dúné og pop. Jeg tror det er firmwareopdatering der skal til. |
|
![]() |
|
Candyman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2012 Sted: Aarhus, Danmark Status: Offline Point: 24 |
Hej Jimmbo
Jeg har haft en Popcornhour C200 længe og er meget glad for den den afspiller alt bla. Blu-Ray Iso,er. (Det er langt hurtigere at lave en ISO af en Bluray end at sidde og ommuxe den i BDclown m.m. for at gøre den mindre). Men Popcornhour C300 skal du holde dig fra hvis du vil afspill Blu-Ray ISO'er den kan ikke overføre DTS HD-Master lyd og Blu-Ray på samme tid uden at crashe i lyden. De samme ISO'er virker perfekt på en PCH C200. Så indtil Syabas tager sig sammen til at lave en firmware update der løser problemet (de har kendt problemet i 5 måneder nu og indrømmer det også da de skriver ved den sidste firmware at audio tracks ved BD ISO'er er unstable) er en PCH C300 ikke pengene værd. Hvis du vil rode med ISO'er er du velkommen til at kontakte mig.
|
|
![]() |
|
Candyman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2012 Sted: Aarhus, Danmark Status: Offline Point: 24 |
Hej Boost
Jeg har gået med nøjagtig de samme overvejelser da jeg er sur på min PCH C300 der ikke virker ordentligt med BD ISO'er. Det er bare ærgeligt at man ikke kan bruge programmerne til Dune til at styre Musik afspilning HDland har kun skrevet softwaren til film. Jeg har set det demonstreret hvor man styrede filmvalg og afspilning fra en Ipad det er så blæret ![]() |
|
![]() |
|
http://zappiti.com/iphone-uk.html
Det vel denne du mener? Ja det virker, bruger den selv. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |