recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskellig hastigheder på udsendelse fra DRTV.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forskellig hastigheder på udsendelse fra DRTV.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forskellig hastigheder på udsendelse fra DRTV.
    Sendt: 23 timer 3 minutter siden kl. 18:52

Hej.

Jeg har lige set Runes Tenniskamp, på en kablet forbindelse til vores 55" LG OLED55B6V TV.

Jeg har en ASUS Router der kan vise og måle hastigheden i de sidste 10 minutter. Den loggede jeg ind på:

Den måler et gennemsnit på 430,87 KB/s det svarer til 3,447 Mb/s

Så gik jeg over til vores Chromecast: 

Den målte 1107,09 det svarer til 8,857 Mb/s

Til Sidst koplede jeg min Galaxy S24 mobil på i DeX mode. Hvor man via en adapter med HDMI udgang, kan forbinde mobilens skærm til TV'et skærm via Miracast. Her er et billed fra TV'et:

Og målingen:

Den målte 1108,66 det svarer til  8,869 Mb/s

Alt udstyr står tæt på hinanden og både Chromecast og min Galaxy S24 mobil,
var forbundet til min ASUS Router via en 5 GHz WiFi forbindelse.

Og nu til spørgsmålene: Er det normalt?

Hvorfor er den kablede forbindelse langsomst?

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 22 timer 59 minutter siden kl. 18:56
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 timer 21 minutter siden kl. 19:34
Hvad mener du med langsomst ? Spillede han langsommere på den kablede forbindelse.

Måske brugte den kablede forbindelse et mere optimalt codec, som kræver mindre båndbredde.
Sandsynlig har den kablet forbindelse bare streamet i en dårligt kvalitet.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 9 minutter siden kl. 11:46
Hej.

Her er lidt mere information. 
Kampen blev spillet i Sydspanien og blev sendt live på DR1.
Ja, alle mine 3 enheder var logget ind på DR.

Jeg har på LG DRTV Apps Arkiv fundet Runes tennis kamp fra i går: 

Den måler et gennemsnit på 736,11 KB/s det svarer til 5,889 Mb/s.

Så mit nye spørgsmål er. 
Kan Danmark Radio reducere båndbredden, for visse grupper af streams, og ikke andre?
Og er det noget de bruger?

Hilsen Carsten.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 5 timer 35 minutter siden kl. 12:20
 Bitraten ligger en del højere har lige haft udsendelsen fremme for at se, den ligger på 9,13 Mbit/s med en framerate på 50 Fps. Det er målt via min Google Streamer.
Desværre er det ikke nemt at uploade billeder her på forummet, da de skal have en ganske bestemt størrelse.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 5 timer 14 minutter siden kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Her er lidt mere information. 
Kampen blev spillet i Sydspanien og blev sendt live på DR1.
Ja, alle mine 3 enheder var logget ind på DR.

Jeg har på LG DRTV Apps Arkiv fundet Runes tennis kamp fra i går: 

Den måler et gennemsnit på 736,11 KB/s det svarer til 5,889 Mb/s.

Så mit nye spørgsmål er. 
Kan Danmark Radio reducere båndbredden, for visse grupper af streams, og ikke andre?
Og er det noget de bruger?

Hilsen Carsten.

Det lyder meget sandsynligt at DR anvender dynamisk båndbredde. Ikke at det er noget jeg har bevis for.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 29 minutter siden kl. 13:26
 Det varierer med hensyn til den anvendte Bitrate, har lige set på et udvalg af udsendelser, de lå på lige over 6 Mbit/s op til lige over 8 Mbit/s, og så som skrevet Runes tenniskamp på lige over de 9 Mbit/s.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu