recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskellig hastigheder på udsendelse fra DRTV.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forskellig hastigheder på udsendelse fra DRTV.

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2025 kl. 13:48
Når vi nu taler om forskel på enheder, kan jeg tilføje, at man kun får tilbudt carmen curlers i 1920x1080 via hjemmesiden.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2025 kl. 13:13
Der er meget sjældent, at der streames i over HD i webbrowsere af hensyn til kopisikring. Det er vel nærmest kun YouTube (som ingen kopisikring har) og Netflix i specifikke browsere med krav og specifik hardware.

Man får generelt heller ikke HDR eller Dolby Atmos i browseren. Brug en dedikeret streamingenhed i stedet Smile

6 grunde til at du ikke bør bruge PC til streaming: https://www.flatpanels.dk/guide.php?subaction=showfull&id=1754033424

Redigeret af Rasmus Larsen - 30-September-2025 kl. 14:02
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4903
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2025 kl. 15:34
Hej.

Her er en måling fra Carmen Curlers, afspillet på en Chrome Browser på min Chromecast: 

2058,90 KB/s Det svarer til  16,471 Mbit/s

Der er intet i vejen, med at afspille via en Browser. Man skal bare vælge den rigtige.

Hilsen Carsten.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2013
Point: 809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2025 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Der er intet i vejen, med at afspille via en Browser. Man skal bare vælge den rigtige.

Chrome på Windows: Den m3u8-fil, min browser henter, går kun op til 1920x1080.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2025 kl. 17:52

Hej.

Her er en måling fra Carmen Curlers, afspillet på en Chrome Browser på min Chromecast: 

Hilsen Carsten.
Hvilke opløsning ?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4903
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2025 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Hej.

Jeg kender ikke opløsningen, men min Chromecast er generelt sat op til 4K 50Hz.

I Chrome Browseren valgte jeg dr.dk/drtv/

Da FORSIDEN viste følgende:

Trykkede jeg på OK, og afspilning begyndte.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 30-September-2025 kl. 18:20
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2025 kl. 18:48
Du kan slå det til i browseren.
Men det er sikkert en alm HD opløsning.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2025 kl. 06:56

Hej.

Hilsen Carsten.

Chromecast er ikke en browser...

Det er en TV-enhed, som overtager signalet direkte til streamingserveren. Det er uden betydning hvilken browser eller app, man har instrueret Chromecast fra.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2025 kl. 06:57
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Der kan fra DRTV ikke streames 4K i webbrowsere.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2025 kl. 10:39
Jeg streamede Carmen Curlers på mit Apple TV 4K over on demand, hvor der stod at det blev sendt i 4K. Men synes ikke det så rigtigt og klart ud. Så skiftede til direkte stream, og det så meget ringere ud i forhold til 4K streamen. 
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2025 kl. 10:47
 Det er på 17,80 Mbit/sec, men det ser ikke ud til at være bedre end SDR på trods af den højere Bitrate.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2025 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er på 17,80 Mbit/sec, men det ser ikke ud til at være bedre end SDR på trods af den højere Bitrate.
Det er skuffende at DR ikke kan finde ud af at gøre en forskel, når nu det streames i 4K.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu