recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forskellig højtaler stereo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

forskellig højtaler stereo

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Schumi112 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2008
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schumi112 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: forskellig højtaler stereo
    Sendt: 12-Juli-2014 kl. 12:25
Hej.

Jeg har et sæt

Argon 7350A V2. Desværre er den aktive højtaler stået af. Der kommer ingen lyd selvom jeg skiftet kabler også videre. Ingen lys i den blå diode.

Jeg har fundet en gamle sony receiver frem og koblet den højtaler til hvor der ikke er forstærker i. Det virker fint.

Den anden højtaler med indbygget forstærker kan kobles til min sony receiver der kommer ingen lyd af den. Sikker fordi højtaler tilkobling på den ikke er en udgang, men en indgang.

Jeg overvejer derfor om jeg blot skulle købe en argon 6350 højtaler i hvid så jeg kan få stereo igen 2 højtaler.

Men tror i det vil gå vil det lyde forfærdelig mon ?

God sommer
Til top
Bruger udmeldt 17 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-September-2013
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 12:46
Ja, det vil aldrig blive godt

Stereohøjttalere skal være 99 % ens
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Schumi112 Schumi112 skrev:

Jeg har et sæt Argon 7350A V2. Desværre er den aktive højtaler stået af. Der kommer ingen lyd selvom jeg skiftet kabler også videre. Ingen lys i den blå diode.

Jeg har fundet en gamle sony receiver frem og koblet den højtaler til hvor der ikke er forstærker i. Det virker fint.
 
Hvordan med sikring, er den tjekket? Se manual side 9:

Ved ikke om den skal adskilles for at komme til sikring, kan ikke se den nævnt på side 5?

Hvis power supply eller andet er brændt af kan den muligvis repareres, men kan blive for dyrt.
Så alternativt byg den om så den bliver passiv som den højre, og brug de terminaler som HT input der ellers som output til højre kanal.
Det burde være rimeligt nemt med lidt værktøj og en loddekolbe. 
Evt. sammenlign med hvordan den højre passive er lavet, med hensyn til delefilter kobling (som jeg formoder er i begge højttalere).

Mvh. JørgenT
Til top
Schumi112 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2008
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schumi112 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 20:14
tak for hjælpen så må jeg køb to nye. Det er desværre ikke sikringen. God aften / sommer derude alle sammen

/Kristian
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 20:20
Kristian, i dette forum kan man ved hvert indlæg fortælle, hvor man bor.

Hvis du skrev hvor du bor, kunne en der bor i nærheden måske hjælpe dig med at bygge dem om til passive højttalere, eller sågar reparere dine højttalere.

Hvis du bor et sted i nærheden af mig, vil jeg godt kaste et blik på dem, jeg ved lidt om, hvordan man holder på en loddekolbe.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Schumi112 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2008
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schumi112 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 22:01
Jeg kommer fra Aarhus men tænker at det næsten ikke kan svare sig. Jeg hat fået tilbudt på et par Dali concept 1 højtaler til 500 det tror jeg at jeg takker ja til.

Det var ellers meget pænt af dig.

Hilsen Kristian
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 22:12
Sig til, inden du smider de andre ud, så kommer jeg forbi og henter dem. Vil godt "dissekere" et par aragón, af ren interesse.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu