recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskellige lydindstillinger E-sim og sim
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forskellige lydindstillinger E-sim og sim

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sammy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-August-2022
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sammy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forskellige lydindstillinger E-sim og sim
    Sendt: 29-August-2022 kl. 20:20
Hej

Jeg har netop købt en Iphone 13 og har nu mit privatnummer på det almindelige sim-kort og mit arbejdsnummer som e-sim.

Er det muligt at have forskellige lydindstillinger på de to?

Jeg vil gerne kunne have helt lyd- og vibration-løs på mit e-sim, når det er fyraften. Og stadig kunne høre både opkald og sms på mit privatnummer.

Jeg vil stadig gerne have notifikationer og opkald på mit arbejdsnummer, når der kommer opkald og sms. Men bare uden lyd og vibration.

Er der nogen der ved om det er muligt og hvordan man indstiller det sådan?
Sammy
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2022 kl. 19:05
Fik du slet ingen svar? Jeg spørger, for det er netop det samme setup jeg skal have sat op om kort tid. Og det lyder som en rigtig fornuftig måde du tænker at kunne sætte lyd/notifikation mm. op.

Er der ingen, som har erfaring med to SIM-kort - ét e-SIM og ét alm SIM?
Til top
Sammy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-August-2022
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sammy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2022 kl. 19:44
Det kan åbenbart ikke lade sig gøre. 

Vi kan sende mennesker til månen, snart Mars, men vi kan ikke have to forskellige lydindstillinger på hver deres sim.

Så jeg er ude i en kringlet, men ikke optimal, løsning.


1. Jeg sætter telefonen på “forstyr ikke” til fyraften.

2. Under “tilladte notifikationer=personer”, har jeg tilladt opkald fra alle kontakter. Så kan jeg høre, når mine kontakter ringer.

3. Under “tilladte notifikationer-apps, har jeg tilladt de apps jeg vil høre notifikationer fra. sms, mail, m.m. Det betyder så også, at jeg høre sms'er på mit arbejdsnummer. Det må jeg leve med. Det var mest opkaldene, jeg ikke ville høre. 

Eneste andet alternativ er, at slukke helt for mit arbejdsnummer til fyraften. Så vælter det ind med alle dem der har prøvet at ringe og sende sms, når jeg tænder det igen.

Men det var da noget smartere, hvis man kunne indstille to forskellige lydindstillinger på hver deres sim. Det håber jeg bliver muligt en dag. 
Sammy
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2022 kl. 20:00
Din begrænsning ligger nok i at det er en iPhone……



Redigeret af KlausDM - 02-September-2022 kl. 20:01
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Sammy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-August-2022
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sammy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2022 kl. 20:05
To forskellige ringetoner løser det jo ikke 🤷‍♂️
Sammy
Til top
Jorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2004
Status: Offline
Point: 226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jorgen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2022 kl. 15:51
Nja Android-muligheden gør i hvert fald et trick muligt. Hvis iPhone havde mulighed for at have forskellige ringetone for sim og e-sim kunne man lave en lydløs custom ringetone, som man kunne slå over på ved fyraften og så tilbage til almindelig ringetone om morgenen... ikke den mest elegante godt nok Wacko

Redigeret af Jorgen - 04-September-2022 kl. 15:52
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
Til top
Sammy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-August-2022
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sammy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2022 kl. 16:04
Egentlig er det helt tosset, at vi overhovedet snakker Android i en tråd om IPhone.

Men når vi nu alligevel er hevet der ud.

1. En "lydløs" ringetone løser ikke problemet. Der vil stadig være vibrator på ved opkald, som jeg jo har slået til, fordi jeg gerne vil have både lyd og vibrator på opkald til mit privat-nummer.

2. Der vil også stadig være fuld lyd og vibrator på sms på mit arbejdsnummer. Og det holder ikke.

3. Hvis I læser I mit svar til Kristian3th den 2. september, vil I kunne se hvilket "trick" jeg har brugt for at løse det bedst muligt.
Sammy
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2022 kl. 17:17
Tak Sammy for en beskrivelse af din work-around... Det er underligt, at der ikke mulighed for at styre det på nuværende tidspunkt. Men det kommer forhåbentligt...
Til top
Jorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2004
Status: Offline
Point: 226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jorgen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2022 kl. 17:38
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
Til top
Sammy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-August-2022
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sammy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2022 kl. 06:30
Velbekomme

Ja det er underligt at de ikke har hver deres lydindstilling. Med lyd, vibration m.m.
Sammy
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu