|
Forskellige lydindstillinger E-sim og sim |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sammy ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-August-2022 Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-August-2022 kl. 20:20 |
Hej Jeg har netop købt en Iphone 13 og har nu mit privatnummer på det almindelige sim-kort og mit arbejdsnummer som e-sim. Er det muligt at have forskellige lydindstillinger på de to? Jeg vil gerne kunne have helt lyd- og vibration-løs på mit e-sim, når det er fyraften. Og stadig kunne høre både opkald og sms på mit privatnummer. Jeg vil stadig gerne have notifikationer og opkald på mit arbejdsnummer, når der kommer opkald og sms. Men bare uden lyd og vibration. Er der nogen der ved om det er muligt og hvordan man indstiller det sådan?
|
|
Sammy
|
|
![]() |
|
Kristian3th ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2010 Sted: Vsj Status: Offline Point: 128 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fik du slet ingen svar? Jeg spørger, for det er netop det samme setup jeg skal have sat op om kort tid. Og det lyder som en rigtig fornuftig måde du tænker at kunne sætte lyd/notifikation mm. op.
Er der ingen, som har erfaring med to SIM-kort - ét e-SIM og ét alm SIM?
|
|
![]() |
|
Sammy ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-August-2022 Status: Offline Point: 6 |
Det kan åbenbart ikke lade sig gøre.
Vi kan sende mennesker til månen, snart Mars, men vi kan ikke have to forskellige lydindstillinger på hver deres sim. Så jeg er ude i en kringlet, men ikke optimal, løsning. 1. Jeg sætter telefonen på “forstyr ikke” til fyraften. 2. Under “tilladte notifikationer=personer”, har jeg tilladt opkald fra alle kontakter. Så kan jeg høre, når mine kontakter ringer. 3. Under “tilladte notifikationer-apps, har jeg tilladt de apps jeg vil høre notifikationer fra. sms, mail, m.m. Det betyder så også, at jeg høre sms'er på mit arbejdsnummer. Det må jeg leve med. Det var mest opkaldene, jeg ikke ville høre. Eneste andet alternativ er, at slukke helt for mit arbejdsnummer til fyraften. Så vælter det ind med alle dem der har prøvet at ringe og sende sms, når jeg tænder det igen. Men det var da noget smartere, hvis man kunne indstille to forskellige lydindstillinger på hver deres sim. Det håber jeg bliver muligt en dag.
|
|
Sammy
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19627 |
Din begrænsning ligger nok i at det er en iPhone……
Redigeret af KlausDM - 02-September-2022 kl. 20:01 |
|
![]() |
|
To forskellige ringetoner løser det jo ikke 🤷♂️
|
|
Sammy
|
|
![]() |
|
Jorgen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2004 Status: Offline Point: 226 |
Nja Android-muligheden gør i hvert fald et trick muligt. Hvis iPhone havde mulighed for at have forskellige ringetone for sim og e-sim kunne man lave en lydløs custom ringetone, som man kunne slå over på ved fyraften og så tilbage til almindelig ringetone om morgenen... ikke den mest elegante godt nok
![]() Redigeret af Jorgen - 04-September-2022 kl. 15:52 |
|
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
|
|
![]() |
|
Egentlig er det helt tosset, at vi overhovedet snakker Android i en tråd om IPhone.
Men når vi nu alligevel er hevet der ud. 1. En "lydløs" ringetone løser ikke problemet. Der vil stadig være vibrator på ved opkald, som jeg jo har slået til, fordi jeg gerne vil have både lyd og vibrator på opkald til mit privat-nummer. 2. Der vil også stadig være fuld lyd og vibrator på sms på mit arbejdsnummer. Og det holder ikke. 3. Hvis I læser I mit svar til Kristian3th den 2. september, vil I kunne se hvilket "trick" jeg har brugt for at løse det bedst muligt.
|
|
Sammy
|
|
![]() |
|
Kristian3th ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2010 Sted: Vsj Status: Offline Point: 128 |
Tak Sammy for en beskrivelse af din work-around... Det er underligt, at der ikke mulighed for at styre det på nuværende tidspunkt. Men det kommer forhåbentligt...
|
|
![]() |
|
Jorgen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2004 Status: Offline Point: 226 |
Desværre tidligst i efteråret 2023 - iOS 16 har ikke muligheden - http://forums.macrumors.com/threads/does-ios-16-let-you-set-different-ringtones-for-each-phone-line-in-dual-sim.2348101/
|
|
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
|
|
![]() |
|
Velbekomme
Ja det er underligt at de ikke har hver deres lydindstilling. Med lyd, vibration m.m. |
|
Sammy
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |