recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskellige typer HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForskellige typer HDMI

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Yegermister Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2009
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Emne: Forskellige typer HDMI
    Sendt: 02-August-2009 kl. 16:39
Hey folkens :)

Som i måske ved er jeg ved at brygge en lille PC sammen til noget streaming. Dertil skal jeg så have købt mig et HDMI kabel. Problemet er bare det, at langt de fleste kabler rundt omkring (dem der ser ud til at være værd at købe i hvert fald) bruger HDMI 1.3, og mit bundkorts HDMI udgang har kun HDMI 1.2. Betyder det at jeg ikke kan bruge et HDMI 1.3 certificeret kabel til en 1.2 udgang, eller hvordan hænger det sammen?

Mvh
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 16:46
Alle HDMI kable skulle værre 100% ens, den enste forskel er om det er
blive teste til 1.1, 1.2 eller 1.3, det ville sig at det HDMI kable der før bliv
teste til 1.1 nu så bare også er teste til 1.3, kable er det samme.
Til top
Yegermister Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2009
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 18:17
Tak for svaret :) Det var lækkert!

Hvilke kabler vil du foreslå man køber? Jeg står og skal bruge to (har jeg bestemt mig for) på 1 meter. Jeg ved ikke helt hvad man skal have. Jeg kender self. godt Supra, NordOst og hvad de highend firmaer hedder, men på 1 meter kan der så reelt ses forskel?
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 18:40
Der er ingen grund til at købe dyre HDMI kable fra Bla. Supra og Nordost, så længe men kun er ned på 1 meter. men et billige kabler fra HAMA skulle i en teste værre vinderen over alle de hunde dyre, hvor det stor set kun er navnet du betale for 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu