|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
donelmartin ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Juni-2006 Status: Offline Point: 30 |
![]() Sendt: 08-Juni-2006 kl. 14:17 |
HEJ jeg har købt mig en hd selcetor box, hvor jeg kører fra hdmi til dvi...
men min skærm vil ikke vise det, til tros for at den er hd ready. Jeg har så snakket med forskellige service værksteder.. og her har jeg fået advide at når man kører fra hdmi til dvi så skal man vide hvilken indgang man har på skærmen, om det er dvi-i, dvi-a eller dvi-d. og det kabel du så køber skal være det samme ellers fungere det ikke.. og det kunne måske afhjælpe mit problem.. MEN jeg har aldrig hørt om dette.. er der nogen der kan hjælpe... Jeg vil meget gerne have det til at virke inden fredag (vm start) Roger Over
martin |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Et link der forklarer en del om det: http://www.hometoys.com/htinews/dec04/articles/computercable store/guide.htm
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
HDMI til DVI konvertering er altid DVI-D. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
DVI-I er den mest alm. Her har du selve det digitale signal i alle de pins der sidder sammen. (Er alle hullerne fyldt med pins, er det duallink, mangler der et par rækker i midten, er det Singlelink, men det er en anden historie) Ud i den ene side, er der så et "kryds" hvor der er 4 ledere. Et i hver hjørne. Her løber det analoge signal.
DVI-D er ren digital, og har ikke de 4 stik i krydset. Dvs der er ingen måder den kan konverteres via et simpel stik.
DVI-A Er så modsat. Har kun det analoge kryds. Ved ikke lige hvilken hjerneblødning der har opfundet det stik, men ok. Det findes :-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |