recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag DAC til Squeezebox duet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forslag DAC til Squeezebox duet?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2013 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Lars_M Lars_M skrev:

Hvad med NAD C390? Den har HT-bypass og så har den digitale indgange i kraft af at være en digital forstærker. Derudover så spiller den pissegodt!
Den koster 15 k og er derved en slags mellemvej:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c390dd_forstarker_grafit.htm

Har godt hørt den i klubben synes den lød lidt lys i diskanten men ganske godt og self skal man låne den hjem i stuen hvis det
er seriøs test ...prisen bliver lidt mere en 15 k da der skal modul til ht bypass mig bekendt

Redigeret af tyros1 - 16-Marts-2013 kl. 14:35
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 19:02
jeg kan i hvertfald nikke genkende til, at en liniær psu på en sb touch, forbedre lyden. Mon ikke det også ville gøre det på en duet ?
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Point: 1184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

jeg kan i hvertfald nikke genkende til, at en liniær psu på en sb touch, forbedre lyden. Mon ikke det også ville gøre det på en duet ?

Hvor kan man købe forbedret strømforsyning til duet og er der et mærke/ model skal gå efter?
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 09:04
Kender ikke til nogen af dem man kan købe. Har bygget min egen, det er ikke specielt svært, hvis man har lidt flair for elektronik. Og kan realiseres for omkring 500kr.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 09:17
Til vedkomne der skrev, at man bare skulle sætte dac til i cd indgang, så det altså langt fra sikkert det overruler den indbyggede dac. Faktisk er det sådan i de fleste snurrerundt, at de overruler alle indgange... F.eks gjorde min tidligere onkyo 809 det...

Et eller andet sted er det jo også logisk fra fabrikkens side, 809 havde en god Burr Brown chip, og man forestiller sig vel egentlig ikke at folk sætter dyrt High end grej foran en 809, men nærmere en 1000 kr cd afspiller, hvor Burr Brown chippen i de fleste tilfælde vil være overlegen anyways...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 21:34
Selvfølgelig gør den det, den sættes til den analoge indgang og ikke den digitale, eller:
Den skal klart ikke sættes til digitalindgangen, og jeg skrev også til den normale phonoindgang.
Dette er et faktum der ikke er anderledes. Især Onkyos modeller der arbejder med analoge forstærkerkredse.

Redigeret af audiogon - 18-Marts-2013 kl. 21:35
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu