recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag om nye navne på Recordere fora
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForslag om nye navne på Recordere fora

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Emne: Forslag om nye navne på Recordere fora
    Sendt: 19-November-2010 kl. 18:31
Jeg vil foreslå redaktionen at overveje at ændre navne på nogle af foraerne i Recordere Forum:

Det digitale sendenet → Antenne-tv (DVB-T)

Ny undertekst: DTT-nettet inkl. Boxer TV m.fl.

IP TV → Bredbånds-tv (IPTV)

Ny undertekst: Tv via bredbånd og fiber. TDC TV, Telia TV, Waoo! m.fl.

Streaming media → Internet-tv

Ny undertekst: Tv, video, film, radio og musik via internet til computer og netværk.

Kabel-TV → Kabel-tv (DVB-C)

Ny undertekst: Tv og radio m.m. via kabel. YouSee, Stofa m.fl.

Satellit TV → Parabol-tv (DVB-S)

Ny undertekst: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. 

De forskellige fora vil derved få en ensartet betegnelse, endende på -tv og i overensstemmelse med udbredt brug af betegnelserne.

Jeg ved at der kan være usikkerhed med placeringen af et indlæg. Hvor skal man fx placere ComX der ud over IPTV også udbyder hvad de kalder kabel-tv, men som er DVB-T. Jeg har tilføjet DVB-standarderne for at antyde at det er dem, der skal bestemme hvor indlæg placeres hvis man er i tvivl.

Jeg tror at det vil skabe større klarhed over indholdet i de forskellige fora og derved føre til færre fejlplacerede tråde.

Redigeret af Vilhelm - 19-November-2010 kl. 18:37
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 18:51

Hvor skal man fx placere ComX der ud over IPTV også udbyder hvad de kalder kabel-tv,

Når det er levering via Kabler, så må det jo være KabelTV, det kan dårligt være andet, at det så ikke lige er den normale KabelTV standard er en anden sag.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 18:53
Ser umiddelbart fornuftigt ud - jeg benytter dog selv "Streaming media" en del og forbinder den både med lyd og billede - så at bruge betegnelsen "internet-tv" vil for mig være fejlagtigt dér - med mindre der laves en opsplitning af streaming lyd og streaming video.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Ser umiddelbart fornuftigt ud - jeg benytter dog selv "Streaming media" en del og forbinder den både med lyd og billede - så at bruge betegnelsen "internet-tv" vil for mig være fejlagtigt dér - med mindre der laves en opsplitning af streaming lyd og streaming video.

Ja, det store forum Streaming Media er et problem.

Min tanke er at tilstræbe nogle bedre betegnelser for disse fora og at sigte på at opdele indholdet i dem efter signal-type: de forskellige DVB-standarder,  bredbånds-tv (IPTV) og internet-tv.

En lille historie om ord der vildleder:

Jeg traf en dame på en ferie i Frankrig. Hun fik leveret kabel-tv fra ComX og havde været i kontakt med deres kundeservice, fordi hun ikke kunne finde de digitale kanaler. Kundeservice mente nok at hendes Samsung tv manglede den rigtige tuner. Det er meget muligt at hun ikke forklarede sig korrekt, men da jeg fik sagen forelagt og spurgt ind til den, blev jeg klar over problemet: Hun havde søgt på "Kabel" i stedet for "Luft" (som Samsung kalder det når man leder efter DVB-T-kanaler). Det varede ikke længe efter hun var kommet hjem, før hun ringede og råbte Hurra!

Tilføjelse: Et andet eksempel kunne være YouSee's udbud af DVB-C på fibernet i Nordsjælland. Jeg kan huske en tråd om det i IPTV-forummet, hvor det ikke var så heldigt. Placeringen af en tråd får konsekvenser hvordan spørgsmålet bliver opfattet, og hvordan det følgelig bliver besvaret.

Redigeret af Vilhelm - 20-November-2010 kl. 20:06
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu