recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til database til filmsamling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forslag til database til filmsamling

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BrugerNi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2020
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrugerNi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forslag til database til filmsamling
    Sendt: 05-Maj-2020 kl. 11:35
Jeg søger efter en løsning til en filmdatabase, hvor jeg kan registrere alle mine købte film. Der er mange af den slags apps. Men jeg har endnu ikke fundet en, hvor man udover DVD og BluRay også kan registrere sine online købsfilm (Google, Apple, Playstation, ...). Er der nogen her, der kender et sådant program?
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 11:52
Kunne du ikke anvende følgende?:


Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Online
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 11:53
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 11:59
Til top
BrugerNi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2020
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrugerNi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 14:32
Tak for feedback!

Det ser dog ikke ud til at nogen af dem adresserer udfordringen med film på ikke-fysiske medier.
* themoviedb ser ud til at være et alternativ til iMDB, og ikke noget, som jeg kan registrere min egen samling i.
* mymovies ser ud til at kunne alt -- lige med undtagelse af netop ikke-fysiske filmmedier.
* smoviecat ser ud til at være et fint lille værktøj, men opfylder heller ikke kravet, samtidig med at det ikke findes til mobile enheder.

Hvis der er noget jeg har overset, så sig gerne til.



Redigeret af BrugerNi - 07-Maj-2020 kl. 10:29
Til top
Autechre Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2008
Sted: Varde
Status: Offline
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Autechre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 15:37
collectorz.com
*Don't take life too seriously - nobody gets out alive anyway...*
Til top
BrugerNi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2020
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrugerNi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 16:00
Hov, lidt mere granskning af MyMovies afslørede, at man kan angive "Digital", når man føjer en film til sin samling. Så det ser ud til at kunne klare opgaven.

Redigeret af BrugerNi - 07-Maj-2020 kl. 10:30
Til top
UlrikR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2019
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér UlrikR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 16:23
Har brugt mymovies i flere år. Super fed app og kan håndtere alt. Klart anbefalet herfra.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 18:51
Jeg har altid brugt mymovies men den har haft  en irriterende fejl i lang tid nu, i hvert fald på Android.
Når man trykker tilbage efter man har været inde på en film så starter den fra toppen igen. Det er ret belastende 


Redigeret af sokken - 06-Maj-2020 kl. 18:52
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 09:17
Jeg har længe været glad for et simpelt regneark :)
Her bestemmer jeg helt selv hvilke metadata det skal/kan indeholde og det er super nemt at hive statistik ud.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 09:37
Nu af ren nysgerrighed. Hvad kan https://www.mymovies.dk/ bruges til? tænkte hvis jeg ikke havde filmene på plex server, så ville det være sådan noget jeg var ude efter, men kan man ikke indtaste hvor den fysisk står? altså hylde, cd mappe?.

Eller har jeg misforstået konceptet? med det program

Redigeret af T-Duck - 07-Maj-2020 kl. 09:41
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nu af ren nysgerrighed. Hvad kan https://www.mymovies.dk/ bruges til? tænkte hvis jeg ikke havde filmene på plex server, så ville det være sådan noget jeg var ude efter, men kan man ikke indtaste hvor den fysisk står? altså hylde, cd mappe?.

Eller har jeg misforstået konceptet? med det program

Jo, du kan godt indtaste f.eks. lokation og lignende lokale ting.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu