|
Forslag til forbedring |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kasperp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2007 Sted: Næstved,Denmark Status: Offline Point: 233 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 12:36 |
Hej allesammen.
Jeg er for nyelig gået fra surround til stereo, og har anskaffet mig et par Dynaudio Excite X34, som jeg er vældig glad for. De har dog givet mig en følelse af at der er plads til forbedringer i resten af mit setup, og her håber jeg på at få nogle input fra jer. Mit setup som det ser ud i dag. Marantz SR6005 - Surroundforstærker. Marantz CD5400OSE - CD afspiller. Pioneer BDP-LX53 - BluRay Afspiller Intel NUC - HTPC/MediePC Pioneer PDP5090 - TV Samsung 3126 - YouSee boks Alle enheder er forbundet til forstærkeren via HDMI, med undtagelse af CD afspilleren som er forbundet via optisk kabel. Mine højttalerkabler er nogle ældre Kimber kabler. Jeg har en ide om måske at gå uden om min CD afspiller, rippe mine skiver og så streame musikken fra en NAS. Så tankerne går hen imod noget digitalt. Også med noget Spotify/Tidal. Jeg har læst mig til at det er muligt at opnå hæderlig kvalitet via de forskellige streaming tjenester der findes. Af ting jeg selv har overvejet; - Ny forstærker. Min surround har efterhånden nogle år på bagen, og tænker at en stereo forstærker måske kunne give et løft? Jeg er dog ret glad for HDMI switchen i min nuværende. - en DAC. Jeg har læst om fx SMSL Sanskrift som folk er meget begejstret for, og tænker at sådan en vil kunne give en del i mit setup? - Kabler. Nye kabler kunne måske også gøre noget, men det er vel også afhængig af hvad der bliver skiftet ud eller tilføjet mit setup. - Netværks afspiller. Jeg har kigget på Marantz NA6005 (som fås sammen med PM7005 til en fornuftig pris) og som jeg ser det vil den kunne afspille musik fra en NAS/spotify/tidal osv, og ville samtidig kunne fungere som DAC. Jeg tænker at den må være nem at betjene, frem for at skulle starte forskellige ting op på HTPCen. - Effektforstærker. Måske lidt mere power kunne gøre noget for lyden også? Har kigget lidt på Marantz MM7025 Andre ideer/input er naturligvis velkommen. Jeg ser frem til at høre fra jer :)
|
|
![]() |
|
Jespus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 298 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis jeg var i dine sko, ville jeg prøve Direct Mode på forstærkere og derefter futte lidt rundt med højttalerne for at finde den optimale toe-in og afstand til hjørne/bagvæg. Held og lykke.
|
|
![]() |
|
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1588 |
En rigtig stereo forstærker, f.eks Marantz PM8005
Stereo er aldrig det en surround forstærker,reciver er bedste til Redigeret af gasolin - 14-Oktober-2016 kl. 22:26 |
|
![]() |
|
nhj4 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 160 |
Hej der!
I forstærker og cd prøv noget Holfi. |
|
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)
Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |