recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til højttalere ønskes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForslag til højttalere ønskes

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Emne: Forslag til højttalere ønskes
    Sendt: 10-Januar-2007 kl. 13:11

Hej
Vil nogen rådgive mig angående valg af højttalere?
Jeg har lige købt en Onkyo TX-SR674E AV receiver, den er valgt efter pris/tilslutningsmuligheder/ydelse og reviews på cnet.com
Til denne har jeg så købt et Pioneer S-V24-W højttalersæt.
Til min store skuffelse synes jeg ikke lyden er god, specielt ikke efter min nabo inviterede mig ind for at høre "hans lyd", (Yamaha forstærker og hjemmebygget JBL surround). Lyden fra højttalerne (når jeg spiller musik) er temmelig "mørk", og mangler ligesom noget "renhed", Der er masser af bas men ingen diskant/renhed synes jeg, ved ikke hvordan det ellers skal beskrives. Kablerne til højttalerne er nogle tynde 2 leder strømkabler som sikkert heller ikke er det bedste, men kan det være årsagen til den dårlige lyd?
Hvis jeg ser DVD film med 5.1 lyd, har jeg ingen klagepunkter.
Mit setup består af ovenstående, et Philips LCD 42PF9831D, og en hjemmelavet mediecenter pc, koblet sammen med DVI-HDMI.

Jeg går efter så små højttalere som muligt (ikke plads på gulvet), samtidig skal de være til at betale, eventuelt kan sættet bygges ud efterhånden pengene tillader det.
 
Kan nogen please give mig nogle forslag til valg af højttalere, og hvad jeg specielt skal være opmærksom på?

 

 



Redigeret af ridderdk - 10-Januar-2007 kl. 13:24
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 14:06

Hvis det magiske ord er "mest for pengene" er dette et bud:

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Hoejttale rsystem/ARGON_Junior_hoejttalersystem.htm

Det må naturligvis ikke sammenlignes med et større Dali system eller andet. Men til 3000kr syntes jeg der er rigtig meget lyd for pengene.
Nu har jeg dog kun hørt det i Hifiklubben, så har ikke voldsom meget erfaring med det.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 14:36

Kabler har stor betydning for lyden i dine højtalere, så start med at skifte dem ud med noget der er bedre end strømkabler, f.eks. Supra Classic 2,5. Men husk på at din lyd aldrig er bedre end det dårligste led, så det kan også hjælpe at udskifte dine signalkabler til en ordentlig kvalitet.

Hvad angår højttalere synes jeg at du skal starte med at købe et sæt front højttalere af en rimelig kvalitet og så udbygge til surround, efterhånden som du har råd. Det er den løsning jeg har valgt. Hvis du vil have noget der passer godt til en fladskærm kan jeg kun anbefale Monitor Audio R225/R250, men de kræver en subwoofer for at der er dybde nok.



Redigeret af Sandal - 10-Januar-2007 kl. 15:03
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 14:40
Tak for svaret ZackGem, og det er bestemt en mulighed med de foreslåede.
Jeg kunne dog godt tænke mig hvis nogen "eksperter" kunne rådgive om mit nuværende setup, er lyden så dårlig fordi kablerne er dårlige?, er det fordi fronthøjttalerne (i øvrigt også baghøjjtalerne) hænger helt oppe under loftet?, eller er sættes simpelthen bare ikke bedre?, fordi jeg tror ikke på det er Receiverens skyld.

Redigeret af ridderdk - 10-Januar-2007 kl. 14:42
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 15:38

http://www.fyndborsen.se/ecommerce/?sida=kategori.php?main!f ilter!ID=132

Hej!

Et sæt XTZ herfra kunne også være en ide-kombineret med en af deres Subber.Her får man også virkelig meget for pengene.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 16:28
Foreslå naboen et bytte i en weekend og få det opklaret ganske nemt. Selvom det er korrekt at ht. kabler er vigtige tror jeg ikke det er her problemet ligger. Nærmere i højttalerne, uden at jeg kender lige disse. Pioneer er verdensberømt for megen elektronik, men har aldrig været kendte for højttalersystemer
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 23:37

ja, det ville være en god ide, men tror ikke han vil være med til det.
Kender nogen kvaliteten af disse jamo E700  http://www.fyndborsen.se/ecommerce/produkt_win.php?main!filt er!Prodnr=10674 ?, umiddelbart koster de det dobbelte i Danmark!?

Tænkte også på disse http://www.fyndborsen.se/ecommerce/produkt_win.php?main!filt er!Prodnr=10795 , eventuelt et par Dali Concept 1 højttalere, men da jeg ingen erfaring har og ikke umiddelbart har mulighed for at lytte til dem, ville det være rart hvis nogen havde erfaringer med ovenstående?



Redigeret af ridderdk - 10-Januar-2007 kl. 23:50
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 09:47

Nå, hvis ingen kan/vil kommentere ovenstående, så tror jeg, jeg vil følge ZackGems råd, og se om jeg kan få lov at høre på dette anlæg fra HIFI klubben http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Hoejttale rsystem/ARGON_Senior_hoejttalersystem.htm
Man sparer faktisk næsten 2000,- ved at købe det samlet på en gang. Så må jeg jo bare gøre plads til fronthøjttalerne :-)

 

Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2007 kl. 15:31

Inspireret af lrev, har jeg nu købt et sæt Jamo E7 fra Fyndborsen.se,(Center,Front og Sat, uden SUB), burde ikke være nødvendigt, men ellers kan jeg tilslutte den jeg bruger nu. 
Glæder mig til at høre det, skal nu flytte rundt på reolsystem for at få plads til fronthøjttalerne, men det går nok.
Jeg takker lrev for linket til Fyndborsen

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2007 kl. 17:09

Hej!

Håber at du bliver tilfreds med købet.

Kunne du ikke finde nogle XTZ der "passede"?

Har som sagt selv en XTZ sub. derfra-og den er utrolig til prisen.

Spændt på at høre nærmere når du har modtaget varen-.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2007 kl. 18:39
Hejsa
Jeg synes at det råd du får af SANDAL vedr. Monitor Audio er værd at lytte til. De laver ganske fine højttalere.
Vedr.  kabel  så er det bestemt ikke en uvæsentlig faktor i hele lydbilledet og det kan være ganske svært at finde lige "dem".
Men et godt, og relativt "billigt" bud kunne være disse:
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Kabel/Hoejttalerkabe l/QED_Original_kabel_.htm
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2007 kl. 18:43
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu