recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til HTPC komponenter søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForslag til HTPC komponenter søges

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 12:30
Jeg mente big schunken, det er en kæmpe køler med mulighed for 1-2 120fan på. Ellers kan du beregne en køleprofil selv, den jeg linkede til vil vædre den mindste til vandret brug, en 40mm profilhøjde vil være MEGET bedre. Radioparts og farnell, samt fischer I tyskland har all typer profiler. Check evt ebay også. En anden grund til at ag boardet anbefales er den
lave dybde det har, så skal de 2 alu klodser ikke være for høje (tab).

Mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 12:36
Overførsels Hastigheden er ikke det vigtigste, det ssd'en giver er ingen acces time, men selvfølgelig vil der være en forskel. Hvis du går efter über performance, så snakker vi crucial m4 256gb eller
lign. De fleste "små" kan kun skrive 100-200 mb/sek.

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
ElSneakoWich Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-September-2010
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Overførsels Hastigheden er ikke det vigtigste, det ssd'en giver er ingen acces time, men selvfølgelig vil der være en forskel. Hvis du går efter über performance, så snakker vi crucial m4 256gb eller
Mvh Gigabyte
Hmm .. Min tanke var nu den her : http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4998826
Er det helt skævt.. så vidt jeg kan læse har den bedre specs end den du nævner ? .. eller misforstår jeg noget ?
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af ElSneakoWich ElSneakoWich skrev:

Mvh Gigabyte
Hmm .. Min tanke var nu den her : http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4998826
Er det helt skævt.. så vidt jeg kan læse har den bedre specs end den du nævner ? .. eller misforstår jeg noget ?

Har du ret i men tror ikke at du vil opleve den ene som hurtigere end den anden til det du skal bruge dem til så hvis du vil spare pladsen skal du ikke være bange for at vælge 

Det med at lave et helt passivt mediacenter er ret dyrt og hvis man vælger et ordenligt kabinet og en god køler så kan man smide en modstand på en 92-120mm blæser og så kan man kun høre den hvis der er fuldstændigt stille. Vi snakker jo næsten dobbelt op i prisen for at få noget helt lydløst hvis det skal være med kabinet med køleribber og heatpipes. Hvis du kan finde en tilpas stor cpu køler og ikke sætter mediacenteret for indelukket kan det nok også godt lade sig gøre. 

Den her er meget brugt i htpc da den er slim http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=63637 

Har selv bygget htpc kabinet og vil da anbefale et bundkort med ekstern psu. Det er bare så meget nemmere og du kan lave noget der er meget mindre. I mit kabinet der er ca 20x20x12 cm er der plads til 2x 3,5" 1x2.5 og ir modtager som ingenting koster på ebay!!

Men helt ærligt kræver det meget planlægning af bygge sit eget kabinet hvis det skal være så vellykket at det kan stå fremme. Jeg lavede 3d tegninger inden og var et sjovt projekt men man skal have tiden til det.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 15:10

Jeg mente big schunken,

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 23:14
Jep det er den bedste low profile køler jeg kender til.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 23:19
Nu når vi snakker DIY kabinet, her er det jeg lavede 10 stk af, det kører fint med en i3 2100T eller en 620T, de bruger stort set den samme power. Den vildeste var en Atom+ION, med en 4*50Watt forstærker internt, lidt trangt. Den er lavet med en 25*200mm aluprofil (den fra farnell/RS), i hver side

Redigeret af gigabyte - 13-December-2011 kl. 23:23
Til top
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 08:37
Hold da op hvor er det et lækkert kabinet! Hvor meget kostede det dig at lave det? Og det vel ikke sådan at du har et eller to til overs? :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 12:01
Det koster 2000, ved 10 stk. incl heatpipes, finger touch knapper/print (med RGB dioder) der viser status i mce (ledsdriver).  Desværre er der ikke flere.
Og jeg har ikke tid pt til at lave flere.
Men hvis du kan tegne I acad eller lign, er der flere smede firmaer (Herlev laserskære service f.eks.) der kan skære og bukke. Indrømmet, er er MEGET arbejde at gøre:
Køleprofilerne skal: slibes runde I det forreste hjørne, fræses i trapper i siden (hvor låget ligger ind)
Acryl skal laserskæres til fronten. (Tinklaser på facebook kan gøre det, ja hun annoncerer kun på facebook)
Holder til DVD/Blueray + HDD skal bukkes.
Diverse geving skal skæres: i fronten til Touch print, i bunden af køleprofilerne, bag i køleprofilerne(holer bag pladen). så der er en masse mekanisk, og lidt elekronik der skal laves.

Men jeg kan give lidt ideer, foreslag og evt forbedringer (også i henhold til mine egne kabinetter)

Det hele er lavet rimeligt, nøjagtigt så fordi at top låget er buet, sidder det i spænd imellem køleprofilerne (ingen skruer)

Forbedringer til mine egne kabinetter:
Der skal laves størrer udfræsning i bundpladen (mere luft igennem), det er gjort på flere af dem jeg har lavet, manuelt. samt flere huller i top pladen (igen mere luft)
I stedet for 2 små print til POWER & EJECT,  så 1 stort print, der evt også holder og styrer et VFD display.

Det kunne være et rigtigt spændende fælleskøb + udvikling her på sitet, men meget svært at kordinere hvem laver hvad.

Mvh Gigabyte

Redigeret af gigabyte - 14-December-2011 kl. 12:18
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 14:55

Det koster 2000, ved 10 stk. incl heatpipes, finger touch knapper/print (med RGB dioder) der viser status i mce (ledsdriver).  Desværre er der ikke flere.
Og jeg har ikke tid pt til at lave flere.
Men hvis du kan tegne I acad eller lign, er der flere smede firmaer (Herlev laserskære service f.eks.) der kan skære og bukke. Indrømmet, er er MEGET arbejde at gøre:
Køleprofilerne skal: slibes runde I det forreste hjørne, fræses i trapper i siden (hvor låget ligger ind)
Acryl skal laserskæres til fronten. (Tinklaser på facebook kan gøre det, ja hun annoncerer kun på facebook)
Holder til DVD/Blueray + HDD skal bukkes.
Diverse geving skal skæres: i fronten til Touch print, i bunden af køleprofilerne, bag i køleprofilerne(holer bag pladen). så der er en masse mekanisk, og lidt elekronik der skal laves.

Men jeg kan give lidt ideer, foreslag og evt forbedringer (også i henhold til mine egne kabinetter)

Det hele er lavet rimeligt, nøjagtigt så fordi at top låget er buet, sidder det i spænd imellem køleprofilerne (ingen skruer)

Forbedringer til mine egne kabinetter:
Der skal laves størrer udfræsning i bundpladen (mere luft igennem), det er gjort på flere af dem jeg har lavet, manuelt. samt flere huller i top pladen (igen mere luft)
I stedet for 2 små print til POWER & EJECT,  så 1 stort print, der evt også holder og styrer et VFD display.

Det kunne være et rigtigt spændende fælleskøb + udvikling her på sitet, men meget svært at kordinere hvem laver hvad.

Mvh Gigabyte

Det kunne være super fedt. Har også selv bygget mit eget kabinet af plexiglas der blev laserskåret dog med lidt andre fokuspunkter end du har lavet. 

Kunne være fedt med en design konkurrence og efterfølgende fælleskøb men hvis folk skal have arbejdstid for at koordinere ender det nok med at blive lige så dyrt (dyrerer) end hvad man kan købe færdigt. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 22:11
Det kunne være en fed ide
med en design konkurrence.

Mvh Gigabyte
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu