recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til køb af festhøjtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForslag til køb af festhøjtaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
terkild Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Emne: Forslag til køb af festhøjtaler
    Sendt: 07-Maj-2010 kl. 11:15
Hej eksperter.

Har ikke den store erfaring med højtalere, men leder efter et sæt højtalere som kun skal stå fremme når der skal spilles op til fest vil resten af tiden stå i en kælder.

Rummet hvori der skal spilles er på højest 50 kvm.

Højtalerne vil blive drevet af en ældre sony stereo forstærker (Kan komme med modelnr hvis det har betydning)

Budgettet ligger på ca. 1500-2000 kr i alt. 

Har haft gik på nogle af de billigste gulv højtallere fra hifi-klubben, men ved ikke om der findes bedre alternativer

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 11:25
Cerwin-Vega går du vel aldrig galt i byen med hvis det bare er til fest engang i mellem. Om din Sony kan drive dem, ved jeg så ikke. Det er ikke højttalere der spiller perfekt og giver god lyd som sådan. Men de giver kraft, høj lyd og stor bas. Det bedste ved disse højttalere er nok prisen.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
terkild Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 11:53
Tak.
Jeg finder lige ud af specifikationer på sony´en når jeg kommer hjem.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 12:54
Aktive PA højttalere, så betyder din forstærker ikke noget - du kan sågar nøjes med at tilslutte en Iphone eller anden mp3 afspiller

eks.

http://www.discoworld.dk/product_info.php?products_id=31081

det er model 313 med 12" bas og 300/600w indbygget forstærker
De spiller dit lokale op til fest uden problemer
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
terkild Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 10:28
Så fandt jeg forstærkeren, det er en Sony TA-F 550ES vil den kunne trække de føromtalte CV højtalere ?

Sony TA-F 550ES
Output.......175 + 175 W DIN sinus power output at 4 ohms (rattling/clinking degrees: 0.01%)                                                                                                                       120 + 120 W DIN sinus power output at 6 ohms (rattling/clinking degrees: 0.006%)        100 + 100 W DIN sine power output at 8 ohms (rattling/clinking degrees: 0.004%) 
gilded entrances:...... Phono, CD, Tape1, Tape2, Adaptor, Direct input, Tuner
gilded exits:..............Tape1, Tape2, Adaptor
Input/Rec Selector
Cartridge Phono ............(MC/MM)
SOURCE Direct circuit
Subsonic filter
Muting key ........---(- 20dB)
gilded jack headset-phone
Dimensions: ...........approx. 430*150*370 mm (B*H*T)
Weight: ....................11.6 kg
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Cerwin-Vega går du vel aldrig galt i byen med hvis det bare er til fest engang i mellem. Om din Sony kan drive dem, ved jeg så ikke. Det er ikke højttalere der spiller perfekt og giver god lyd som sådan. Men de giver kraft, høj lyd og stor bas. Det bedste ved disse højttalere er nok prisen.


Old school thinking, tid til at tænke nye baner når det kommer til Cerwin Vega.
Det du nok tænker på er deres gamle speakers, dem der idag kaldes "CLS Series", de er ja som du snakker om egnet til hårdt pumpende lyd med en masse tung vedvarende bass, men short story: Uegnet til at smide til et Sony anlæg (for svagt et anlæg).

Der skal man i stedet kigge på deres VE serie for at finde noget passende, her kan HiFi Klubben hjælpe med et par VE-8F der er passende til et Sony anlæg.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/cerwin-vega_ve-8f_hojttaler_sort.htm
Koster kun 999kr stykket hos dem, så det er jo ikke så galt for en gulv højtaler der skal kunne klare en lang vedvarende belastning af mixed styles musik.
Til top
terkild Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 17:31
Det var også VE-8F jeg havde kigget på.
 
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 01:36
Oprindeligt skrevet af terkild terkild skrev:

Det var også VE-8F jeg havde kigget på.
 


Det er nogle du trygt kan købe, her går du ikke galt i byen. Jeg har selv personlig erfaring med de speakers, da jeg selv har dem stående. Godt nok ikke tilkoplet til Sony men en gammel Marantz DTS receiver, så vel egnet til hjemme biografen er de også når du engang kommer så langt.

VE-8F er forresten det man kalder bass reflex speakers, forstående at de har en stor ventilations hul bagpå, hvor al den dybe bass der laves inde i selve højtalerne slipper ud fra, det er med til at gøre at bassen i musikken lyder ekstra dyb og at de også kan holde til en noget længere vedvarende belastning end i forholdet til de "trykkammer speakers" (speakers uden hul) kan præstere.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu