recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til mediecenter-setup med YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forslag til mediecenter-setup med YouSee

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
benzon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Juli-2007
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 20:06
Du skal ikke købe en PS3 så nemt er det :) - mkv spiller ikke som standart på en PS3 mig bekændt, og vil faktisk kræve en halv kraftig maskine som kan lave on-the-fly transcoding, så slå lige den ud af hovedet med det samme!!

Løsningen ville så være en stand alone Blu-ray vilket er nede i alt mellem 400-600 kroner, og så WD Tv Live til de her en 700 kroner, det ville være den bedste løsning i dit tilfælde, Boxee box er lækker no doubt men prisen på 1300,- gør den i mine øjne ret uinterasant må jeg indrømme, så ville jeg hellere bruge nogle skillinger på et HTPC Setup any ways :)
Til top
ZrednaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZrednaZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 21:07
Hehe ok - godt at vide. Wink Er der nogen der har erfaring med hvor godt denne mulighed virker? http://blog.ergatides.com/2011/09/09/synology-adds-mkv-transcoding-support-for-ps3-with-firmware-3-2-1922/

Redigeret af ZrednaZ - 29-Maj-2012 kl. 21:23
Til top
benzon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Juli-2007
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 01:30
Uhh altså den der artikel, har meget svært ved og tro på en 410 som må være efterfulgt af 411 kan klare 1080p on-the-fly transcoding, tror vi snakker om normal dvd hvis det skal give mening, da den cpu der sider i 410 er en lille 1,06GHz arm processor, så er med garanti ikke 1080p, og 720p tvivler jeg også lidt på.

En mkv fil behøver jo ikke at være HD kval, men kan måske godt passe den har transcodet fra 720p til dvd kval.

Jeg sider også selv og skal bruge en røvfuld penge på en NAS, jeg har så valgt en anden tilgang til det, jeg vil købe noget ordenligt første gang, så jeg ikke skal skifte om 1-2-3 år.

Planen er dog og udvide med 1 eller 2 enheder mere i løbet af de næste par år, tager lidt et sats og køre uden backup enhed dog i raid 5 men som sagt det er ikke en ordenlig backup løsning dog overvejer jeg lidt Raid 1 men det må jeg tage en beslutning om når jeg lige har gennemgået hvor meget relt data jeg har til at ligge pt som jeg vil have til at ligge på NAS, vigtige filer køres der dog dagligt backup af, der bruger jeg Norton's 360 backup løsning på 2GB til vigtige tekst filer, USB Disk, og dropbox, slf krypteret på dropbox, da jeg ikke er helt sikker på sikkerheden i servicen.

Jeg er så dog over hos Qnap og kigge på løsninger, ja de koster mere i forhold til Synology, men der er bare nogle funktioner som tiltrækker mig, eks. der findes software der skulle kunne få en HDHomerun til at kunne køre på Qnap, samt optage tv, ville være ret oplagt når man har en HDH i netværket.

Der ud over regner jeg også med og tilføje en Medie Server løsning på mit netværk, der så skal stå for on-the-fly transcoding til den PS3 jeg i forvejen har stående, med mindre Plex eller Serviio kan gøre det direkte via NAS.

Overvejer pt og købe en model hvor ram kan upgrades, da jeg syntes den 1GB de leveres med måske lige er i underkanten, dog anbefales et bestemt kingston modul til dem, som skulle virke da Qnap's Adata ram som de officielt siger du skal bruge koster små 600 kroner for 1GB, vilket er meget overpris.
Til top
ZrednaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZrednaZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 02:15
Ok, det er nok mest rationelt for mig at droppe hele PS3-idéen. Det er ikke fedt hvis selv det mindste af kvaliteten går tabt i transcoding.

Men det lyder som et interessant projekt du skal i gang med. Jeg tænker, at jeg kan nøjes med en billig 1-bay NAS til 438 kr. I det omfang at jeg behøver redundans, kan det klares vha. en kombination af SkyDrive til billeder (27 GB for 56 kr./år) og pc'erne på mit LAN til de større ting.


Redigeret af ZrednaZ - 30-Maj-2012 kl. 02:16
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 11:56
Hejsa..

Hvad er det helt præcis ved Yousee's on demand tjenester du syntes der er fedt?

Altså hele DRarkivet kan du finde på dit mediecenter. Derudover kan man jo leje film et hav af steder. '

Jeg tror du bliver skufttet over yousee's on demand. Det er langsomt, mangelfuldt og ustabilt.
Til top
ZrednaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZrednaZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 12:32
Det er nok mest 'start forfra'-funktionen jeg finder interessant. Hvor mange gange har man ikke zappet rundt, kommet ind sidst i et program og tænkt "øv, det så ellers spændende ud".

Muligheden for at kunne tilgå DR-arkivet uden at skulle igennem den ustabile flash-side dr.dk/nu lyder også tiltalende. Hvor godt den virker generelt, ved jeg ikke. Nikolaj Sonne kunne meget godt lide boksen (5 ud af 6 ding'er), men hvis det alligevel er noget skrammel, kan man jo opsige den uden at have tabt de store summer.

Men jeg er stadig i tænkeboks. I øjeblikket overvejer jeg, om man ikke lige så godt kunne købe en HTPC til at varetage NAS + medieboks-funktionaliteten. Der er bare strømforbruget at tage hensyn til - en always-on HTPC bruger sikkert mere end en NAS - kunne jeg forestille mig.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af ZrednaZ ZrednaZ skrev:

Det er nok mest 'start forfra'-funktionen jeg finder interessant. Hvor mange gange har man ikke zappet rundt, kommet ind sidst i et program og tænkt "øv, det så ellers spændende ud".


Og det kan jeg bare godt forstå. Jeg havde det på præcist samme måde.
Men du skal bare huske at du f.eks ikke kan spole i det. Så hvis du f.eks starter noget på TV3 forfra 1 minut før det er færdig kan du ikke spole fra reklamerne. Du kan heller ikke Zappe væk til en anden kanal når der er reklamer, bruge tekst tv, pause og ellers bruge andre ting. Derudover oplevede jeg tit der var overbelastning på så det man startede forfra ikke gad kører.



Oprindeligt skrevet af ZrednaZ ZrednaZ skrev:

Muligheden for at kunne tilgå DR-arkivet uden at skulle igennem den ustabile flash-side dr.dk/nu lyder også tiltalende. Hvor godt den virker generelt, ved jeg ikke. Nikolaj Sonne kunne meget godt lide boksen (5 ud af 6 ding'er), men hvis det alligevel er noget skrammel, kan man jo opsige den uden at have tabt de store summer.


Deres DR Arkiv er meget langsommere end på en computer. Det er så langsomt et Interface den boks har, og det tager en evighed at loade ind. Derudover reagere fjernbetjeningen virkelig langsomt. Jeg har XBMC mediecenter på mit HTPC og der er et plugin til DR NU (DR ARKIV), DR Bonanza, og DR Live TV. Det til DR nu er netop ikke langsomt flash, men ret hurtigt da det søger direkte i Databasen. Det er langt langt hurtigere end Yousee boksen, også oplever du ikke at det går i stå i tide og utide som med Yousee boksen.

Oprindeligt skrevet af ZrednaZ ZrednaZ skrev:

Men jeg er stadig i tænkeboks. I øjeblikket overvejer jeg, om man ikke lige så godt kunne købe en HTPC til at varetage NAS + medieboks-funktionaliteten. Der er bare strømforbruget at tage hensyn til - en always-on HTPC bruger sikkert mere end en NAS - kunne jeg forestille mig.


Tjaa.. Min bruger ikke meget strøm, det er omkring 32 watt. Altså 23 KW om måneden og lad os sige det koster 2 kr pr. kw så har jeg givet 46 kroner om måneden eller små 600 om året. Yousee boksen bruger altså også ret meget strøm.

Til top
benzon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Juli-2007
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af ZrednaZ ZrednaZ skrev:

Ok, det er nok mest rationelt for mig at droppe hele PS3-idéen. Det er ikke fedt hvis selv det mindste af kvaliteten går tabt i transcoding.

Men det lyder som et interessant projekt du skal i gang med. Jeg tænker, at jeg kan nøjes med en billig 1-bay NAS til 438 kr. I det omfang at jeg behøver redundans, kan det klares vha. en kombination af SkyDrive til billeder (27 GB for 56 kr./år) og pc'erne på mit LAN til de større ting.
Uh ja er et spændene project, men det koster også bare NAS Løsningen ligger i nærheden af de 10.000,- da der skal indkøbes 4x2 TB Diske og de koster lige omkring 1000,- jeg har så snakket med Qnap support idag og er sjovt Hitachi diske er deres foretrukkende, det er de mest stabile harddiske, også i følge forum hos Qnap.
Kunne meget vel sige, hvad fann jeg køber en TS-459+ Pro eller Pro II, først nævnte er 4300,- sidst nævnte er ca 5000,- dog er der jo så lige kommet en ny model på markedet TS-469 Pro, og den er så meget spændene, da den køre med 64-bit, har fået en side som har testet den til lige og lave et grap uname -m som gav resultatet x86_64, og 64-bit har en KÆMPE fordel i forhold til 32-bit når det kommer til encoding og transcoding af filer det er mellem 25 og 50% hurtigere end 32-bit.

Så ja må sige den trækker sku meget, og den er så lige 1000,- dyre så er den oppe i 6000,- men så får man også det nyeste skud på stammen, med hurtigere CPU, 64-bit Linux, og mulighed for at opgradere ram, og i teorien ville den kunne trække 4GB ram, starter dog lige med og tilføje 1 stang kingston, for at se om 3GB ikke ville være nok.
Til top
ZrednaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZrednaZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Så hvis du f.eks starter noget på TV3 forfra 1 minut før det er færdig kan du ikke spole fra reklamerne. Du kan heller ikke Zappe væk til en anden kanal når der er reklamer, bruge tekst tv, pause og ellers bruge andre ting.
Ok, det er meget godt at vide - så må man bare skifte over på tv'ets tuner imens der er reklamer Wink


Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Tjaa.. Min bruger ikke meget strøm, det er omkring 32 watt. Altså 23 KW om måneden og lad os sige det koster 2 kr pr. kw så har jeg givet 46 kroner om måneden eller små 600 om året. Yousee boksen bruger altså også ret meget strøm.
Hmm, det er godt nok en del, men det havde jeg nu også regnet med. Det er vel ca. 10 w mere end en bærbar sluger.
Til top
benzon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Juli-2007
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 22:06
Altså en bærbar ligger fra alt mellem 15w til 50w det kommer helt and på indmaden, så 32w ikke slemt.
Til top
ZrednaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZrednaZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2012 kl. 19:17
Og endnu en opfølgning: Efter 6 måneder med YouSee-boksen orker jeg den ikke mere.

- Den crasher flere gange om ugen, så den skal slukkes og tændes på kontakten.
- Arkivet er langsomt og mangelfuldt i forhold til dr.dk/tv
- StartForfra er lækkert, men det virker ikke altid. Og at man ikke kan spole/pause i denne tilstand gør, at jeg alligevel ikke gider at bruge det på kommercielle stationer.
- Den melder konstant, at harddisken er fyldt, selvom den er programmeret til automatisk at slette programmer for at frigøre plads.
- Man kan generelt ikke regne med, at tingene bliver optaget.
- Den er dræbende langsom i menuerne.
- osv. osv. osv.!

Så nu skal jeg have fundet en anden løsning.. suk. :)
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2012 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af ZrednaZ ZrednaZ skrev:

Og endnu en opfølgning: Efter 6 måneder med YouSee-boksen orker jeg den ikke mere.

- Den crasher flere gange om ugen, så den skal slukkes og tændes på kontakten.
- Arkivet er langsomt og mangelfuldt i forhold til dr.dk/tv
- StartForfra er lækkert, men det virker ikke altid. Og at man ikke kan spole/pause i denne tilstand gør, at jeg alligevel ikke gider at bruge det på kommercielle stationer.
- Den melder konstant, at harddisken er fyldt, selvom den er programmeret til automatisk at slette programmer for at frigøre plads.
- Man kan generelt ikke regne med, at tingene bliver optaget.
- Den er dræbende langsom i menuerne.
- osv. osv. osv.!

Så nu skal jeg have fundet en anden løsning.. suk. :)

Hvad sagde jeg!! 

Høhø.. Det er noget lort, og det har det alle dage været. Siden jeg kom af med min er mit liv bare blevet bedre. Det undre mig, hvordan de kan sælge sådan engang bras. Det må fanme ikke altid være sjovt at sidde i deres tekniske support.

Køb en lille barebone el. et Mediecenter. Med XBMC får du et lækker DR plugin. Elsker mit og det er i forhold til Youseeboksen lyn hurtigt.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu