recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til musikstreamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forslag til musikstreamer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forslag til musikstreamer
    Sendt: 30-Oktober-2019 kl. 09:38
Jeg har altid haft fokus på film så har derfor aldrig gået synderligt op i musikafspilning. Men vil gerne høre hvad mit setup kan hvis det får et ordentligt signal til musik og da jeg er begyndt at bruge musikstykker til at verificere kalibrering, vil jeg også sikre, at det er optimalt når det afspilles.

Pt. benytter jeg en NVidia Shield som er perfekt til film (bitstreamer bare signalet videre uden at pille) men til musik går den ind og piller og upsampler signalet hvilket irriterer min perfektionist-del af hjernen.

Så findes der nogle streamere med følgende muligheder:
  • Afspiller signalet bit for bit uden at upsample/downsample
  • Understøtter at smide en USB-stick i og afspille musikfiler fra denne (eller forbinde til netværksdrev - skal bruge den sjældent, så USB-stick er fint)
  • Digital udgang
  • (Evt. mulighed for, at afspille via Tidal)
Hvad findes der af muligheder? Jeg tænker det kan gøres billigt da det handler om at sende signalet videre - dvs. ingen DAC.
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2019 kl. 10:10
Jeg har lige anskaffet mig en Volumio Primo og, bortset fra deres QA på software patches, er jeg ret imponeret.
Den matcher alle dine kriterier, men er ikke helt billig (479€).
Den har en ganske glimrende DAC, men den kan bypasses.

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2019 kl. 10:33
Godt forslag. Den kigger jeg nærmere på. Kan se der er en "Hifi" version og en "Consumer" version? Hvorfor valgte du consumer?

Ift. prisen synes jeg stadig det går under min definition af billigt. Jeg googlede "Streamer usb" og der startede priserne ved 20.000 :)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2019 kl. 13:20
Yamaha WXC-50 eller Bluesound Node 2i.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2019 kl. 17:07
Jeg har en Paradigm DW Link, jeg faktisk helt har glemt at benytte, som er udstyret med ARC, som jo skulle være et af de bedste rumkorrektionsprogrammer.
Jeg bruger ligesom dig, min Shield til at afspille musik, så har ikke umiddelbart haft behovet, men vil se om jeg får tid i weekenden til at teste den igennem...

Den fungerer med DTS Play-FI og de fleste af de store streamingtjenester, samt dit eget materiale på dit netværk:



Redigeret af Supergris - 30-Oktober-2019 kl. 17:10
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2019 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Kan se der er en "Hifi" version og en "Consumer" version? Hvorfor valgte du consumer?


Forskellen ligger ikke i hardwaren, men alene i det MyVolumio abonnement du vælger.
Med mit brugsmønster, kan jeg helt undvære det abonnement og endda blokere internet adgang for apperatet, så det ville være spild af 140€.

Iøvrigt, hvis du køber nu, så skal du IKKE opdatere lige nu. Det var det første jeg gjorde og jeg måtte reset til fabriks versionen, for at få den i live igen.

Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2019 kl. 19:46
Jeg bruger en Teufel Connector (tidl. Raumfeld). Den understøtter også USB. Har dog aldrig brugt det, men tænker det fungerer fint (lige som reste). 

Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jamic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2019 kl. 00:11
Bruger også Teufel (tidligere Raumfeld) Connector og bruger stort set kun USB funktionen, da jeg har rippet alle Cd'er til en ekstern disk. Appen fungerer rigtig godt og brugerfladen er rigtig god. Den har også indbygget Chromecast, hvis man får behov for det. Den har dog ikke et overvældende antal streaming tjenester integreret, vistnok kun Spotify.

Mvh. Jacob 
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2019 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Jamic Jamic skrev:

Bruger også Teufel (tidligere Raumfeld) Connector og bruger stort set kun USB funktionen, da jeg har rippet alle Cd'er til en ekstern disk. Appen fungerer rigtig godt og brugerfladen er rigtig god. Den har også indbygget Chromecast, hvis man får behov for det. Den har dog ikke et overvældende antal streaming tjenester integreret, vistnok kun Spotify.

Mvh. Jacob 

Jeg bruger Tidal Wink

Der ud over er der support for en masse andet: https://manual.teufel.de/en/online-manual-online-music-services.html


Redigeret af opzouten - 31-Oktober-2019 kl. 09:21
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2019 kl. 21:25
Du må da kunne indstille shield til bare at sende sende det originale signal videre. Der kan da umuligt være tvunget upsampling? Ellers kan du vel hente en Player app til shield, som kan afspille musikken som du vi have det.

Jeg kan ikke rigtigt se ideen i at bruge 400-500€, når det bare er et digitalt signal, der skal sendes til din dac, men måske har jeg misforstået noget?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2019 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Du må da kunne indstille shield til bare at sende sende det originale signal videre. Der kan da umuligt være tvunget upsampling? Ellers kan du vel hente en Player app til shield, som kan afspille musikken som du vi have det.

Jeg kan ikke rigtigt se ideen i at bruge 400-500€, når det bare er et digitalt signal, der skal sendes til din dac, men måske har jeg misforstået noget?
Hvis du ved hvordan, så sig endelig til. Har Googlet det, og tilsyneladende er det en "feature" i Googles software/hardware som al lyd går igennem.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 08:01
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Du må da kunne indstille shield til bare at sende sende det originale signal videre. Der kan da umuligt være tvunget upsampling? Ellers kan du vel hente en Player app til shield, som kan afspille musikken som du vi have det.

Jeg kan ikke rigtigt se ideen i at bruge 400-500€, når det bare er et digitalt signal, der skal sendes til din dac, men måske har jeg misforstået noget?
Hvis du ved hvordan, så sig endelig til. Har Googlet det, og tilsyneladende er det en "feature" i Googles software/hardware som al lyd går igennem.

Hmm det vidste jeg ikke. Jeg afspiller selv på min telefon ved at benytte dbPoweramp. Så vidt jeg ved upsampler den ikke.

Jeg vil foreslå dig at finde en brugt Squeezebox. Den kan det du forespørger og de billigste koster ned til 100-200 brugt. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu