recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til ny center?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forslag til ny center?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
panhero Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panhero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forslag til ny center?
    Sendt: 14-Maj-2012 kl. 12:45
Hej eksperter :)

Mit setup består af:

Pioneer VSX-921
5 x Focal Sib
1 Focal Cub2

"Problemet" er lidt, at jeg har nu også har 2 stk. Focal Sib XL'er, da jeg fik et godt tilbud brugt. Satte dem op som stereoløsning, og syntes de gjorde det meget godt, så nu vil jeg gerne bruge dem. Så nu går jeg med tanker om at bruge disse som fronter, og så købe en ny centerhøjtaler. Mit budget er max 2000 kr. men gerne mindre. Hifiklubben tilbyder:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/center/dali_zensor-vokal_centerhojttaler_sort-ask.htm#test

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/center/dali_lektor-lcr_centerhojttaler_lys-valnod.htm

Har I andre forslag i prisklassen? Jeg er også åbent for brugt - det skal bare være sort :)
mfg. the one and only panhero



Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 13:42
Ville bruge den Focal Sib du har eller købe en XL mere. Det er for at den skal matche dine fronter rent lydmæssigt.
Til top
panhero Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panhero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 07:22
Hvad mener du? Har kun to stk. XL, og det ville da ikke være optimalt at bruge en almindelig sib som front? Udbuddet af Sib XL'er er bare ikke ret stort, og så var det at det var nemmere at købe en helt ny center. Tror du forskellen ville være så stor? Prismæssigt koster de vidst det samme som Sib XL gjorde i tidernes morgen..
mfg. the one and only panhero



Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 09:14
En Dali center vil have en anden lyd end dine 2 XL som du vil bruge som front. En almindelig Sib vil matche lyden fra dine XL'er bedre.
Det mest optimale ville nok være at finde en XL mere som center.
Til top
panhero Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panhero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 19:41
Okay - vil en center af et andet mærke føles mere "markant" eller dominerende? Det er sgu bare lidt et problem når de Sib XL ikke længere forhandles i DK :)
mfg. the one and only panhero



Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu