|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Midnite ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 30-September-2007 kl. 21:52 |
Hej alle, Jeg er på udkig efter et godt Surround sæt, men jeg er meget i tvivl om, hva jeg skal købe. Budgettet er på 4-5000kr. Jeg er interreseret i ren lyd, og sættet vil udelukkende komme til at bruges til spil og film. Har en Xbox 360 og pc med digital udgang, så en reciever med 2 optiske indgange er et must. Jeg har kigget lidt på en anden post her i forumet ( http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28813& PN=1), men synes ikke rigtigt at have fundet det, der vil passe til mit behov. Jeg har tænkt mig 4 sattelit højttalere, som jeg skal have op og hænge, fordi stående højttalere er der desværre ikke plads til i mit værelse. Kiggede lidt på JVC TH-D5E, så det skal nok være et surround sæt i den retning. På forhånd tak for hjælpen! |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Jeg ville til hver en tid finde en reciever for sig, og så snuppe en satelitsystem/højtalerpakke. På den måde får du den bedste løsning. Så kan du også skifte højtalerne ud efterhånden som det bliver nødvendigt...
![]() Lige nu syntes jeg man får mest for pengene hvis man vælger en Onkyo reciever. Men hvis der SKAL være indbygget DVD, så skal du nok finde noget NAD eller Onkyo m. dvd. Det lyder som om at Onkyo 505 eller 605 er det bedste bud til dig. Og så ville jeg vælge en af højtalerpakkerne i det link, selvom du ikke har fundet noget... ![]() Hvis jeg var dig ville jeg vente og spare lidt op, så så købe noget mere kval. De spiller ikke godt, det er noget ged, HTiB duer altså ikke, med mindre man ingen rigtige krav har... ![]() Men HVIS det skal være HTiB, så ville jeg gå efter JVC, min en prisklasse højere end du linker til. Eller noget Pio, det er dem laver laver de "bedste" HTiB. ![]() Med venlig hilsen Simon |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Midnite ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Mange tak for hjælpen Simon, jeg prøver at kigge på det en gang til, ellers skriver jeg igen
![]() |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Det gør du bare Midnite... |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
Jep start med en Onkyo TX-SR 605 og supler med et sat/sub. sæt så er du godt på vej
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen, Jeg havde kigget på Home Cinema Systems fra Pioneer, men jeg syns jeg har det rigtig svært med at finde buttikker, der sælger nogen i prisklassen 5-7000. Ved det klart anbefales man køber en forstærker, og så senere højttalerne, men jeg syns jeg personligt hælder mest til et samlet anlæg. MÅske skal jeg prøve at tage til Tyskland og finde nogle? Eller er jeg helt galt på den mht valg af anlæg? Anlægget skal bruges til lyd fra min Xbox360 og nogle film og spil fra computeren.. |
|
![]() |
|
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() |
Midnite, Alle skal starte et sted og et samlet anlæg kan virke fristende, men jeg vil som de andre anbefale dig at tage investeringerne i små trin. Jeg startede også med computerhøjtalere. Da jeg besluttede mig for ordentlige HIFI højtalere valgte jeg først at købe min receiver, derefter mine fronter og sidst center og baghøjtalere. Det er en god løsning således at 1. Du løbende kan vurdere hvilke højtalere du vil have, 2. Der er noget at glæde sig til hen af vejen Håber du ser vejen! /Halsted |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er HELT enig med Halsted.
Jeg startede med at købe et komplet sæt i Elgiganten, men var ikke tilfreds. Efter noget tid skiftede jeg så alle højtalerne (da recieveren var nogenlunde), og nu er jeg nået til SUb´en den skulle være lige på trapperne... ![]() Det næste bliver så en reciever, men så har man også et sæt det spiller RIGTIG godt længe, og især hvad angår HT, de bliver ALDRIG forældede og kan spille super i mange år. Jeg kunne lige så godt have stratet med at samle et godt sæt i starten, og brugte 6,5K på noget værre ****, de kunne være brugt medre, f.eks. på en reciever eller nogle gode baghøjtalere! ![]() Med venlig hilsen |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |