recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til Stereo setup?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForslag til Stereo setup?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 16:42
heh ;P det er åbenbart ikke så normalt at stereo forstærkere har optical?
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
ErikUkendt1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2010
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 16:55
Mvh Erik
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Ghidora Ghidora skrev:

heh ;P det er åbenbart ikke så normalt at stereo forstærkere har optical?

Både ja og nej. Nogle (blandt andet den Creek Evolution 2 jeg selv har) dropper den digitale del, for at bruge flere penge på den mere væsentlige analoge del. Jeg gik bare, yderst fejlagtigt åbenbart, ud fra, at Marantz da lige havde smidt en optisk og coaxial indgang på den omtalte stereo-receiver. Måske gik jeg netop ud fra det, fordi det var en receiver (den har radiotuner), og ikke bare en forstærker
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 17:25

Erik - Går absolut ik med planer om sorround, men det er da altid rart at kunne udvide senere... Dog vil jeg hellere have noget ordentligt nu istedet for at gå ned i kvalitet for at få noget jeg måske aldrig skal bruge... men jeg har nok indset lidt at 5-6000 er i underkanten... specielt når jeg kigger på højttalere til 5000 kr. for et sæt... M-CR603 tiltaler mig lidt fordi jeg ikke har nogen cd-afspiller udover min PS3, og det kunne måske godt blive træls at skulle ha den tændt hver gang man skal høre en CD.

Rasmusvn - Ved ikke hvor meget det tiltaler mig? det virker bare forkert at forstærkeren er i højttaleren? :)

Skal man til odense for at prøve dem?

Naiera - Jeg blev anbefalet M-CR603 pga. Optisk indgang, hvilket hififreaks mente var godt at bruge når PS3 og TV skulle tilsluttes...

Det er på ingen måde forkert :)

Det er så skrevet af manden, der laver dem, men aktive højttalere er der intet forkert ved.

Du kan få dem sendt på prøve af Vassago, send en mail eller ring. Til prisen er AVI et kup, jeg har selv hørt Rene sige, at så længe man ikke er oppe over de 40k, så kan man næsten lige så godt købe et par AVI. Det gælder selvfølgelig ikke altid, men man kan vende den om og sige, hvor meget anlæg får man for 9k eller mindre, når man skal have: højttalere, forstærker, kilde og kabler.

Der findes selvfølgelig produkter, hvor flere dele er sammenbygget (det er AVI også), men for mig virker eks. M-CR603 som et Bilka produkt, og nej; jeg har ikke hørt den.

Til top
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af ErikUkendt1 ErikUkendt1 skrev:

Du har også læst denne ?Smile

http://www.whathifi.com/review/marantz-m-cr603

jah, har skimtet den igennem ;)

Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:

Der findes selvfølgelig produkter, hvor flere dele er sammenbygget (det er AVI også), men for mig virker eks. M-CR603 som et Bilka produkt, og nej; jeg har ikke hørt den.

Det lyder ikke som om det er et "Bilka" produkt, på anmeldelserne ;)

må lige kigge nærmere på de AVI'er der...

Redigeret af Ghidora - 10-August-2011 kl. 18:38
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 19:02

Oprindeligt skrevet af ErikUkendt1 ErikUkendt1 skrev:

Du har også læst denne ?Smile

http://www.whathifi.com/review/marantz-m-cr603

jah, har skimtet den igennem ;)

Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:

Det lyder ikke som om det er et "Bilka" produkt, på anmeldelserne ;)

må lige kigge nærmere på de AVI'er der...

Generelt kan man finde positive anmeldelser af næsten alt HiFi, men du kan også Hififreaks på besøg med Marantz, så kan du sammenligne.
Til top
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 20:06
Kan ik helt blive klog på 9.1 og 9.1T og hvad han sælger syntes nogle skriver 9.1 er en update af 9 og 9.1T er Update af 9.1? Der er et sæt til 9500 og et til 11500?
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 20:47
Den nye hjemmeside er stadig lidt rodet.

Der findes vist tre sæt fra AVI, der hedder 9.1, og det er:

9.1
9.1s
9.1T

Det er dog temmelig ligemeget, da 9.1T er den nyeste, og de andre er udgået. Som sagt er HiFi næsten altid prissat for højt, så derfor bør du kunne få prisen ned. Det er absolut nemmest at ringe eller sende en mail, hvis du vil låne/have en pris.
Til top
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 21:11
Jeg har skrevet til ham/dem... Har du selv erfaringer med de højttalere? Ved du hvordan de vil begå sig i en 30-40 m2 stue? I anmeldelserne lyder det som om de godt kan klare sig som main speakers i en stue
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
Shoot To Thrill Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Juli-2011
Sted: Dk
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 12:05
Hvis du vælger at gå Marantz vejen, kan du få den incl Dali Zenzor 1 til mellem 4700 - 4900 (alt afhængig af farve) + porto her http://www.nintronics.co.uk/product/Hifi-Package-Deals/package-deals/marantz-cr603-dali-zensor1-package2.

Overvejer selv samme setup. Og så holder du dig inde for din prisidéSmile
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 12:07
Hej. Jeg har selv haft et par 9.1 + avi subben. De spille kanon og lækker man slipper for forstærker. Det som irriterede mig er at du ikke har mulighed for at indstille balance/bas også. Dvs. de spille flat. Hvis du ønsker mere bas, som mig, så kan du indstille det i fx. itunes som har en EQ. men hvis du tilslutter Squuezebox, ps3, tv eller andet hvor du ikke kan indstille dette må de leve med en EQ som står til flat. De skal også stå rimelig lige i forhold til lytte position da du ikke har nogen balance indstilling.

Ikke at de ikke spille bas, jo det gør det, hurtig og præcis. Men til pop og andet moderne musik synes jeg personligt at de mangler bas.
Til top
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 15:51
hmm?

"It is important to understand that ADM9T's and the AVI 10" Sub sub have been designed as a system and best results will be achieved if they are used together. The ADM9T's plus AVI 10" Sub are, in effect, a three way floor stander with the option of infinitely adjustable bass."
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu