|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
Nomisdk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 16:52 |
|||
Hej
Vores nuværende TV(Ældre Samsung 32" LCD) står til udskiftning snarest og jeg vil gerne høre jeres mening om hvad det bedste bud på et nyt kunne være, med følgende krav:
Max pris ligger på 5000 kr Kan dette lade sig gøre, og er der nogen som har nogle gode bud på overstående :)?
|
||||
![]() |
||||
Nomisdk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
|||
Ingen bud?
|
||||
![]() |
||||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4748 |
![]() |
|||
Hvis DLNA-funktionen tæller meget i det overordnede regnestykke så vil jeg anbefale, at du køber en dedikeret streaming-boks. DLNA-funktionerne i fladskærme er ikke særlig overbevisende.
Max-prisen på 5000 begrænser mulighederne en del. Hvis du lægger lidt mere i puljen, så kan du få Panasonic G30 i 42-tommer, og så har du altså et rigtig fedt Tv i stuen mange år frem.
|
||||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||||
![]() |
||||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
![]() |
|||
Håber nomisdk tillader mig, at bruge dit indlæg lidt ...
Nu er jeg også på markedet og kigger efter tv ... men hvad er fordelen lige i "Plasma" i forhold til f.eks de nye LED? for sidst nævnte er jo RIGTIG dejlige, at se på. altså at de ikke er større i dybden. Ydermere syntes jeg at huske plasma er dyrer i drift/standby ... så hvad er det lige der opvejer de ?ulemper? i forhold til f.eks et flot LED?
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19869 |
![]() |
|||
Bedre billede....
Hvad betyder det at fjernsynet fylder 5 cm i dybden? Hvis det er vigtigt for dig at fjernsynet er flottest at se på når det er slukket, så køb et edge lit LED belyst LCD tv (de tv der kaldes for LED tv er ikke LED tv, men LCD med lysdioder som lyskilde).
Ja, køb det tv der er billigst i drift og undlad at tænd for det. Så sparer du mest.......eller? Personligt er strømforbruget ikke den parameter jeg vægter, men derimod billedet.
Overalle billedkvalitet, rammer farverne rigtigt, har ingen backligt bleed, har ikke problemer med lys og farve, når man kommer ud i 45 graders synsvinkel. Klaus |
||||
![]() |
||||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
![]() |
|||
Super takker :-) jeg har også siddet og nærstuderet flatpanels.dk og jo mere jeg læser jo mere kan jeg se man bør tage plasma hvis man sidder og ser film ...
f.eks punktet omkring kontrast (dynamisk) jo mere kan jeg se plasma er vejen frem og når der også siges, at forskellen på strømforbruget imellem de 2 typer "næsten" er udjævnet så er svaret jo klart... :-) jeg vil se og få manipuleret lidt med fruen :D
Redigeret af Juleulven - 29-Oktober-2011 kl. 13:07 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg har kigget en del på www.expert.dk/da/TvVideo/led-tv/samsung/samsung_ue40d5005pwxxe_led/8806071275314.aspx
Nogen som har noget skidt at sige om dette? (Det har dog ikke PVR, men har bestilt en HDHomeRun boks istedet, så laver en pc til det)
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
kig lidt her... der er lidt forskellige input ... både for og imod... men i sidste ende tror jeg mest det omhandler "personlige preferencer" end noget "teknisk problem"....
det de fleste slår på er, at fjernsynet er den gamle generation der "kun" har 50Hz og ikke 100Hz ... men her er der så folk der siger 100Hz kun er for, at reparere et "dårligt fordeler stik/signal" eller for at få en "manipulerende salgsvideo" til, at fremstå bedre i butikken. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |