recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForslag til TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nomisdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: Forslag til TV
    Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 16:52
Hej

Vores nuværende TV(Ældre Samsung 32" LCD) står til udskiftning snarest og jeg vil gerne høre jeres mening om hvad det bedste bud på et nyt kunne være, med følgende krav:
  • DVB-C
  • 40" +
  • Netværk ( Mulighed for at streame fil, musik og billeder fra vores NAS)
  • Optage funktion til USB harddisk

Max pris ligger på 5000 kr

Kan dette lade sig gøre, og er der nogen som har nogle gode bud på overstående :)?
Til top
Nomisdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 19:39
Ingen bud?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4748
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 09:09
Hvis DLNA-funktionen tæller meget i det overordnede regnestykke så vil jeg anbefale, at du køber en dedikeret streaming-boks. DLNA-funktionerne i fladskærme er ikke særlig overbevisende.

Max-prisen på 5000 begrænser mulighederne en del. Hvis du lægger lidt mere i puljen, så kan du få Panasonic G30 i 42-tommer, og så har du altså et rigtig fedt Tv i stuen mange år frem.
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 12:28
Håber nomisdk tillader mig, at bruge dit indlæg lidt ...

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Max-prisen på 5000 begrænser mulighederne en del. Hvis du lægger lidt mere i puljen, så kan du få Panasonic G30 i 42-tommer, og så har du altså et rigtig fedt Tv i stuen mange år frem.

Nu er jeg også på markedet og kigger efter tv ... men hvad er fordelen lige i "Plasma" i forhold til f.eks de nye LED?  for sidst nævnte er jo RIGTIG dejlige, at se på. altså at de ikke er større i dybden.
Ydermere syntes jeg at huske plasma er dyrer i drift/standby ...

så hvad er det lige der opvejer de ?ulemper? i forhold til f.eks et flot LED?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

Nu er jeg også på markedet og kigger efter tv ... men hvad er fordelen lige i "Plasma" i forhold til f.eks de nye LED?

Bedre billede....

for sidst nævnte er jo RIGTIG dejlige, at se på. altså at de ikke er større i dybden.

Hvad betyder det at fjernsynet fylder  5 cm i dybden?
Hvis det er vigtigt for dig at fjernsynet er flottest at se på når det er slukket, så køb et edge lit LED belyst LCD tv (de tv der kaldes for LED tv er ikke LED tv, men LCD med lysdioder som lyskilde).

Ydermere syntes jeg at huske plasma er dyrer i drift/standby ...

Ja, køb det tv der er billigst i drift og undlad at tænd for det. Så sparer du mest.......eller?

Personligt er strømforbruget ikke den parameter jeg vægter, men derimod billedet.

så hvad er det lige der opvejer de ?ulemper? i forhold til f.eks et flot LED?

Overalle billedkvalitet, rammer farverne rigtigt, har ingen backligt bleed, har ikke problemer med lys og farve, når man kommer ud i 45 graders synsvinkel.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 13:06
Super takker :-)  jeg har også siddet og nærstuderet flatpanels.dk og jo mere jeg læser jo mere kan jeg se man bør tage plasma hvis man sidder og ser film ...

f.eks punktet omkring kontrast (dynamisk) jo mere kan jeg se plasma er vejen frem og når der også siges, at forskellen på strømforbruget imellem de 2 typer "næsten" er udjævnet så er svaret jo klart...

:-) jeg vil se og få manipuleret lidt med fruen :D

Redigeret af Juleulven - 29-Oktober-2011 kl. 13:07
Til top
Nomisdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 13:14
Jeg har kigget en del på www.expert.dk/da/TvVideo/led-tv/samsung/samsung_ue40d5005pwxxe_led/8806071275314.aspx

Nogen som har noget skidt at sige om dette?

(Det har dog ikke PVR, men har bestilt en HDHomeRun boks istedet, så laver en pc til det)
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 13:57
kig lidt her... der er lidt forskellige input ...  både for og imod...  men i sidste ende tror jeg mest det omhandler "personlige preferencer" end noget "teknisk problem"....

det de fleste slår på er, at fjernsynet er den gamle generation der "kun" har 50Hz og ikke 100Hz ... men her er der så folk der siger 100Hz kun er for, at reparere et "dårligt fordeler stik/signal" eller for at få en "manipulerende salgsvideo" til, at fremstå bedre i butikken.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu