|
|
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | ||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
De mange kanalændringer er i gang og fortsætter de næste 2 dage. Men endnu er der ikke fremlagt nogen kanaloversigt i TDC-butikkerne. Så sent som i dag kan man få de gamle kanaloversigter fra 1. jan. 2011.
Man kan godt få den nye brochure "Få det tv du vil se", men den traditionelle kanaloversigt (som findes online her: Kanaloversigt for 2012) med kanalerne i kanalpladsorden og med frekvenser for de analoge kanaler) mangler. [Online-kanaloversigter for 2012 viser kun tv-kanalerne i tv-pakkerne, men burde også vise FM-radiokanalerne, synes jeg]. Jeg ved at mange kunder gerne vil have en sådan kanaloversigt. Mange har ikke let ved at gennemføre en kanalsøgning, og bagefter kan de ikke finde ud af hvor kanalerne ligger. Redigeret af Vilhelm - 22-November-2011 kl. 00:11 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Kommunikation er en svær ting
![]() |
||
![]() |
||
gearløs ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-September-2011 Sted: dk Status: Offline Point: 111 |
![]() |
|
Jep - det går let hen og bliver det rene anarki.
Tja man kan starte et emne der hedder "Bage gulerodskager" og få svar på, hvor de nye kanaler ligger ![]() |
||
![]() |
||
centric ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() |
|
Jeg vil gerne forslå at man ændre rækkefølgen for kanalerne når de vises i kanaloversigten/TV-guiden. Det giver god mening at man skifter op i kanalrækken hvis man trykker på [pil op] eller [skift kanal op]. Det giver dog ingen mening at man skifter ned i kanal rækken ved at trykke [op] når man ser på kanaloversigten/Tv-guiden. Det er på ingen måde logisk/intuitivt at man ikke skifter kanal samme vej uanset om man skifter via [skift kanal knap] eller man vælger en kanal via Tv-guiden. Dette ville derfor være logisk at præsentere kanal 1 nederst på Tv-guiden. Det er ikke verdens største problem, men det er meget nemt at rette i softwaren. "Logikken" skaber desværre forståelsesproblemer hos enkelte, mine bedsteforældre inklusiv. |
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
TV Guiden er en liste over kanalnumre i stigende orden, stående under hinanden: 1 2 3 ... Hvis man læser en sådan liste og vil bevæge sig fra fx 1 til 3, er det netop logisk at bruge pil ned, samme retning som øjnene! |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
pkylle ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
![]() |
|
Jeg giver centric ret. På alle fjernbetjeninger trykker man op for stigende kanalnummer og ned for modsat. For TekstTV-sider er det på samme måde op for højere sidenummer. Det er nemlig ikke nemt at forklare ikke PC-vante personer, at ved oversigter (guiden) er det ikke nummeret man vælger, men at man flytter markeringen til den ønskede linje (kanal), som man så vælger. |
||
![]() |
||
gearløs ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-September-2011 Sted: dk Status: Offline Point: 111 |
![]() |
|
Det er faktiskt ret skægt !
Som Kaos-pilot hos SeeYou var jeg på et tidspunkt ved at gøre opmærksom på dette fenomen. Der er ikke logisk, at pil-op er kanal-tilbage i oversigten, når pil-op er kanal-frem ved fuld visning.. Det er tilsyneladende modstridende funktionalitet... Men jeg lod stå, fordi oversigten er en liste, der opfattes ligesom et menukort, hvor op er op - og - ned er ned. Der er en psykologisk forskel - i et TV billede er pil-op (nogen har + tast) kanal frem... Men det er en glimrende observation centric.. ![]() Redigeret af gearløs - 23-November-2011 kl. 01:58 |
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Problemet er at den visuelle liste sætter sig i hukommelsen på brugeren også når listen er væk og man blot zapper mellem kanaler. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så må du ha en form for klæbehjerne.... Men ok - jeg sagde også at det var ulogisk.
MEN hele problematikken kunne løses ved at man lagde sådanne ting ud i en menu, hvor folk selv kunne konfigurere hvordan visse ting skulle fungere... Jeg villle fx. gernhe have have at billedet blev dæmpet når man spoler (ligesom når boxen går i skærm-skånetilstand). Det er fordi at man kan blive lidt pip af, at se de hele køerer..... |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
En forbedring der gerne må ske med 3126, er at spole funktionen skal forbedres, den er for unøjagtig, og der går for lang tid når der efter spoling trykkes på play, inden der kommer lyd. Den er også for længe om at slette, det skulle gerne ske omgående.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er til dels fordi at 3126 er en computer med et såkaldt operativsystem...
Når man f.eks. spoler, så kører det ikke ligesom en gl. Tape Recorder, hvor signalet i princippet går direkte fra det magnetiske læsehoved og direkte ud på skærmen. På boxen taler vi om en harddisk, hvor der indlæses data som overføres til en buffer i hukommelsen. Alt sammen skal signaleres igennem operativsystems driverrutiner alt-imens boxens processor skal mutitaske sådan at fx. processen (programrutinen) der skal starte en optagelse også skal have tid til at checke om den skal starte. Herunder skal bidder af optagelse dekodes og fremvises så man kan se om man skal stoppe. Det skal altså også vedligholdes, samtidig med at man spoler. Faktisk skal boxen være i stand til at starte en planlagt optagelse, selv om man spoler vildt dvs. midt i hurtigste spoling. Men der er jo også funktionaliteter, som er en evighed fra, hvad man kunne på en tape-recorder. Prisen er så noget langsomhed (det er derfor at PC'er i dag har fået cpu'er med flere kerner. Netop for at kunne køre glat når man fx. brænder en DVD og surfer på nettet samtidigt). Og hvis man afspiller en optagelse samtidig med at optager, så kører boxen på alle pumper. Jeg vil fraråde at spole for meget i sådan en situation. Har selv oplevet, at den kan stoppe med at reagere på fjærtkontrollen (hvis man er tålmodig, så kommer den over det). Redigeret af gearløs - 23-November-2011 kl. 20:48 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Min sattelitmodtager har ikke de problemer, den er hårfin på søgning pg reagerer hurtigt, og der er lyd med det samme når der trykkes på play efter spoling, der slettes også med det samme man trykker på slet.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |