recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til YouSee.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForslag til YouSee.

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
gearløs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-September-2011
Sted: dk
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 00:38
Det lyder flot - men hvis 3126 krypterer det gemte, så forstår jeg godt at der sker forsinkelser, for så skal den faktisk synkronisere fra starten af en datablok hen til det punkt der spoles.

Men YouSee's box har også været kritiseret ret meget for fejl.

Det kunne måske tilgives et-eller-andet sted, men når de laver forum og testpiloter uden at der sker det store, samtidig med at de binder kunderne til deres box er nærmest utilgiveligt.

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 06:37
Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Det lyder flot - men hvis 3126 krypterer det gemte, så forstår jeg godt at der sker forsinkelser, for så skal den faktisk synkronisere fra starten af en datablok hen til det punkt der spoles.

Men YouSee's box har også været kritiseret ret meget for fejl.

Det kunne måske tilgives et-eller-andet sted, men når de laver forum og testpiloter uden at der sker det store, samtidig med at de binder kunderne til deres box er nærmest utilgiveligt.

Binder?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
gearløs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-September-2011
Sted: dk
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 12:21
Ja - jeg har forenings-kabel-abonnement med frit valg dvs. foreningen bestemmer ikke kanalerne, men den enkelte beboer direkte med YS. Hertil har jeg YS-kort for at vælge ekstra kanaler.

Hvis jeg nu har misforstået det mht. YS box, så vil jeg ha sån'en som ham der radio.....

ps: YS er ikke parfumen Yves Saint Laurant (må hellere sikre mig at jyderne forstår mig korrekt)
Til top
poul-r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2004
Sted: Denmark
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 14:35
Jeg vil gerne kunne optage radiokanaler under manuel optagelse på YouSee boksen.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 15:47
Mine forslag, forhåbninger og ønsker til en enhver kabel-tv operatør: 

1. Transperant formidling af ALLE lossy modtagne kanaler (også VBR kanaler) ...Ingen degraderende re-encodinger tak!

2. Angående "raw" modtagne kanaler der skal encodes: Max 3 stk. 720p HD kanaler (og gerne kun 2 hvis det er 1080 kanaler) i hvert 38 Mbit/s Mux, hvor der så benyttes VBR og statistisk multiplexing i stedet for CBR!
...Jeg så nemlig gerne at i (og alle andre) prioriterede kvaliteten højere, her hvor i reelt har muligheden for selv at afgøre hvor baren/overlægeren kan være i den forbindelse. Det er reelt så få (men vigtige) kanaler der drejer sig om, at der burde være plads hvor der ellers var vilje.

...Og ja, jeg er indforstået med at det alt sammen ville kræve mere båndbredde end gældende for den aktuelle ambition om at presse kvantiteten ind på bekostning af kvaliteten, eftersom båndbredden aktuelt prioriteres til så meget andet, som f.eks analoge kanaler og diverse ekstra tjenester ud over selve basisproduktet. Men sådan så det altså ud hvis mine ønsker blev opfyldte

Redigeret af TBC1 - 24-November-2011 kl. 16:15
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu